Voortgangsgesprek LiO 2014

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Groen Proeven doet ook aan PDCA Lessen geleerd van monitoring van 36 pilots.
Advertisements

School Coach Student Docent/ Professional Lerende Persoon.
Leerplantoelichting organisatie-assistentie Brugge
Handelingsgericht werken en de IB
Workshop Handelingsgericht werken
een didactiek voor opleiden op school
Taal voor burgers en buitenlui Regionaal taalbeleidsplan
Reflectie-portfolio beoordelen
Toekomst van internationalisering op de lerarenopleidingen
De ontwikkeling van de 7 competenties
Wat is goed onderwijsonderzoek?
Portfolio en assessment ‘competent NT2 docent’
De overstap naar het voorgezet onderwijs!
“Jongens, vandaag krijgen we les van een professional!” Wetenschappelijk onderzoek op een middelbare school Amber Walraven.
PDA voor BVE bijeenkomst 1 Riemke van der Meer
Van idee tot digitaal materiaal
Wat wensen studenten met rekenproblemen en dyscalculie?
Van Maerlant HAVO/VWO Evaluatie leerjaar 1 en 2 en toekomst Schooljaar
De kaart is niet het landschap
Probleem gestuurd onderwijs
Samenwerkend leren Docenten die teveel doceren, leren net zoveel als hun leerlingen: niet veel.
Loopbaangesprekken 11 december 2012.
De Krullevaar Wat is een goede school ?.
T-AfL-Q: 0-meting en actieplan
Workshop Rienk van Marle en Joris Verwijmeren Themadag Onderzoek 18 november 2010, Amsterdam Themadag Onderzoek 2010 Van Marle&Verwijmeren.
Hoofdstuk 8 Plannen en doelen stellen
De kwaliteit van het aardrijkskundeonderwijs op de pabo
Hoe kunnen we een lerende eigenaar maken van zijn eigen ontwikkeling?
Workshop Competentie gericht onderwijs in het VMBO en MBO
Rookstopcursus voor jongeren
Intersectoraal Klas 3.
De start... De start.. Overwegend positief ingevulde items Bij mijn begeleider kon ik een luisterend oor vinden. Mijn begeleider kon mij oppeppen.
zelfsturend portfolio-onderwijs:
Agendapunt CLOP contraproductiviteit stand van zaken
Handelingsgericht werken
Een theoretische verkenning
Voortgangsgesprek fase 1
Da Vinci College ontwerpen Programma 8 maart
Programma Doel van vanmiddag Uitgangspunten HGW Opdrachten Evaluatie.
Workshop “Beoordelen”
Stagebegeleiding Bijeenkomst 1 Blok 2.
 Informeren over aanpassingen van de assessments in jaar 3 en jaar 4  Informeren over uitbreiding beoordelingscategorieën en toepassingen  Richtlijnen.
De basis van ADSL: het constructivisme
Netwerk coördinatoren VZ
ICT in het onderwijs 1. Hoe past het thema van de vernieuwing in een breder kader van onderwijsontwikkelingen? 2. Welke maatschappelijke en politieke ontwikkelingen.
Feedback vragen Studiemiddag Bacherlor College 29 januari 2015
Leerproces SDV leerlijnen ontwikkellijnen Doel: POP van de leerling
BEOORDELING VOLGENS HET ERK
Toetsconferentie 2015 Script Concordance Test Fontys Lerarenopleiding Tilburg – Tom Adams.
Kijken naar Kinderen Week 4
Lezen: doe het goed voor
PROJECT 3 PEDAGOGISCH WERKEN IN DE WIJK Bijeenkomst 1, week uur Kwartaal 1, schooljaar 2014/2015 Klas: VQR2A Docent: Madeleine Meurs Mail:
Kijken naar Kinderen Week 5
Verwijzing VSO terugdringen Professionele ontwikkeling van de docenten Veranderingen ondersteuningsstructuur.
POWERPOINT DOOR MIEP VERMEIR
LEERJAAR 1 SAW.  Introductie bijeenkomst Periode W3S1AR en W3S1BR van 8 Februari t/m 22 April  Minimaal 250 uur werken  Begeleiding door een MWB docent.
Van basisschool naar voortgezet onderwijs
Projecten van de Universitaire lerarenopleiding Rijksuniversiteit Groningen Omgaan met verschillen in de klas.
Informatie EN-VO-LWS1. Activiteiten in de school Leerwerkstage Studieloopbaan- begeleiding Leerwerktaken vak Leerwerktaak onderwijskunde/drama onderzoek.
Toelichting op het ontwikkelen van digitale content.
Nieuwe opzet onderwijs. Huidige situatie onderwijs op Commanderij College: Methode bepaalt grotendeels: Welke onderwerpen worden behandeld Op welke wijze.
Taal- en Interactievaardigheden in de Kinderopvang
Opbrengstgericht werken op het Bredero Lyceum
Mijn visie op onderwijs
Les 4: Observeren Les 4:
Daphne Keller 29 augustus 2018
Portfolio, Logboek en Casus
Cijferloos lesgeven bij talen
Kopopleiding Gert de Goede Lerarenopleider NaSk Oktober 2018.
NIEUW ONDERWIJS POORT COLLEGE
Transcript van de presentatie:

Voortgangsgesprek LiO 2014 Sjoerd Jacob Heeringa Studentnummer: 101478 Assessor: Henk Popma Begeleider NHL: Ron Barendsen Coach Nordwin College: Jaap Cuperus

Inhoud Activiteiten Feedback To-do lijst Website Onderzoek Visie Beroepskritische situatie #1 Feedback To-do lijst Beroepskritische situatie #2 Beroepskritische situatie #3 Vragen

Website Visie Onderzoek Beroepskritische situatie #1 Activiteiten Website Visie Onderzoek Beroepskritische situatie #1

Activiteiten Website http://heer1ngasunderwiisnw2014.weebly.com/ Volledig port folio Wekelijks ge-update

Visie Eerste activiteit Samen met Jaap Uitgebreid Feedback & controle Activiteiten Visie Eerste activiteit Samen met Jaap Uitgebreid Feedback & controle

Activiteiten Onderzoek Introductiehoofdstuk Theoretisch kader Twee delen onderzoek Vind er transfer plaats? Kan ik transfer teweeg brengen? Theoretisch kader Referentiekader Leerfasen Rekenproblemen Transfer

Activiteiten Beroepskritische situatie #1 Mentor leerling Privacy Afwezigheid & gedrag Aanpak Beschrijving Historie Competenties Points of view Literatuur Advies Didactische & pedagogische aspecten

Feedback Collega’s Leerlingen 360 graden feedback NHL 15 vragenlijst Nordwin College

Feedback Collega’s 360 graden feedback NHL 18 collega’s – 9 ingevuld Zelfde methode eerder Algemeen zeer positief Aandachtspunten: zie volgende dia

Feedback Opmerkingen Aandachtspunten: Een prima docent! Deze docent kan evaluatiemiddelen (proefwerken, enquêtes e.d) ontwerpen en gebruiken om te bepalen of leerlingen voldoende hebben geleerd en of zijn onderwijs effectief is geweest. (competentie 3) Deze docent kan een plan van aanpak opstellen voor leerlingen met leerproblemen. (competentie 3) Deze docent geeft collega`s constructieve feedback. (competentie 5) Deze docent onderzoekt wat verbeterd kan worden binnen de school. (competentie 5) Is duidelijk over z’n onderwijskundige opvattingen. (competentie 7) Kent z’n eigen sterke en zwakke kanten. (competentie 7) Opmerkingen Een prima docent!

Feedback Leerlingen 28 leerlingen gevraagd 15 vragen Overwegend positief Aandachtspunten: zie volgende dia

Feedback Aandachtspunten: Aanmoediging tot werken: 14% niet goed Gedrag tegenover de klas: 4% niet erg aardig Planning: 15% soms/niet weet wat te doen in de les Uitleg: 7% onduidelijk Toetsen nabespreken: 21% niet/soms Manier van leren: 18% soms uitleg leren Opsteken van lessen: 14% niet zo veel

To-do lijst Beroepskritische situatie #2 Beroepskritische situatie #3 Omschrijving af Verwerking geen aandacht aan besteed tot zo ver Beroepskritische situatie #3 Vragen

To-do lijst Vragen Aanpak port folio goed? Beroepskritische situatie, aanpak en de situaties goed? Website, wat vinden jullie daarvan?

Voortgangsgesprek LiO 2014