Informatiemiddag stage jaar 3

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
POP in de praktijk van Hogeschool Windesheim stelling 1 : een POP stimuleert de dialoog tussen leidinggevenden en medewerker stelling 2: een POP staat.
Advertisements

Samen naar een individueel opleidingsplan (IOP)
Gesprekscyclus Quadraam
Hoe leiden we AIOS op vanaf 2011?: Implementatie van de Modernisering Op de werkvloer.
31 oktober. Programma  360˚ feedback en competentieontwikkeling  toepassing 360˚ feedback in stage.  ervaringen vanuit de praktijk.  afronding.
|Datum Project van Zwak naar Sterk Jan Folkert Deinum.
Nationaal Congres Leerlingbegeleiding 17 maart 2012 Frits Roelofs (Han)
Presentatie introductie BGL
Projectonderwijs in het HBO
© team 3 Ouderavond 2013 Dinsdag 24 september 2013.
PDA voor BVE bijeenkomst 1 Riemke van der Meer
Herontwerp PDG-opleiding
T-AfL-Q: 0-meting en actieplan
Den Haag 30 oktober 2012 i-COACH Opleiding i-COACH 2012 Leontine van Schie Ruud Westra 1.
HOORCOLLEGE V2 ASSESSMENTS CMD
Summatieve beoordeling BPV met behulp van STAR en een competentiemeter
Vernieuwing verzorging
VELON Opleiden in de school 9 november 2007
Monitoring Groen Proeven : resultaten Judith Gulikers, Educatie en competentiestudies, WUR
Workshop Competentie gericht onderwijs in het VMBO en MBO
Studieloopbaanbegeleiding binnen Windesheim
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Rotterdam, Leren in de praktijk.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Rotterdam, Leren in de praktijk.
Pilot: Blijvend bekwamen: werken aan eigen professie
Resultaten BPV-evaluatie
Portfolio
Beoordelen en kwalificeren in het vmbo
Stagevoorlichting Taal- en cultuurstudies
VOORLICHTING t.b.v. studenten ILS-HAN Werkplekleren
Werkveldconferentie 23 april 2014
Workshop “Beoordelen”
Leren en beoordelen op de werkplek Docentenoverleg Workshop alternatieven voor KPB’s Juli 2014.
Stage jaar Rianne Elderhuis.
Stagebegeleiding Bijeenkomst 1 Blok 2.
Naam workshopbegeleider
Kappen, Schoonheidsverzorging, Voetverzorging
OPDRACHT 3 vakdidactiek Mbo
Inhoud workshop Wat is de bedoeling van het V2- assessment?
NU Burgerschap Harald Veldman en Ingrid Leegsma 10 maart 2015 NU Methoden Congres.
Alles wat je wilt weten over PLP 1!
Werkveldconferentie 3 juni 2015 Wat is de rol van zorgverlener door de ogen van leerjaar 2?
Opleiden naar de toekomst Werken in een satelliet.
Studieadviesregeling
Bachelor Medische Hulpverlening
Werkveldconferentie 13 november 2014
 1. Het begrip (beroeps)competenties 1. Het begrip (beroeps)competenties  2. Werkend leren 2. Werkend leren  3. Stageplaatsen als leeromgeving 3. Stageplaatsen.
CLINIC AANDACHT EN BEGELEIDEN VOOR FUNCTIONEREN Lucas Onderwijs 14 mei 2013.
Pemprl.
De rode draad in opleiden binnen AAOS
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Praktijkervaring en reflectie
PRAKTIJKERVARING EN REFLECTIE HAFIDA EL GHARBAOUI KAMER L
Praktijkervaring & Reflectie
Evaluatie Orientatieweek opleiding verpleegkunde Schooljaar
werkveldoverleg bbl mz 5 november 2013
WELKOM WERKBEGELEIDERS EN PRAKTIJKBEGELEIDERS WERKVELDOVERLEG MZ 28 OKTOBER 2014.
LEERJAAR 1 SAW.  Introductie bijeenkomst Periode W3S1AR en W3S1BR van 8 Februari t/m 22 April  Minimaal 250 uur werken  Begeleiding door een MWB docent.
1 Suïcidepreventiebeleid VWS: Landelijke agenda suïcidepreventie Gonne Kelder, senior beleidsmedewerker Ministerie VWS 10 september 2014.
Rollen binnen het werkplekleren
Werken met de nieuwe beoordelingsformulieren bij het assessment startbekwaam Hannah Wielenga 26 mei 2015.
VTH1 (verpleegtechnisch handelen) VP16T
Mijn visie op onderwijs
PowerPoint Taal Bijeenkomst 6: Evalueren op leerlingniveau
Modernisering Medische Vervolgopleidingen
PowerPoint Taal Bijeenkomst 6: Evalueren op leerlingniveau
Praktijktoets Eind LP 1 VP17U.
werkveldoverleg mz 28 oktober 2014
Werkveldbijeenkomst Dienstverlening
werkveldoverleg bbl mz 5 november 2013
Kopopleiding Gert de Goede Lerarenopleider NaSk Oktober 2018.
Transcript van de presentatie:

Informatiemiddag stage jaar 3 28-8-2014 IVG, Bachelor Medische Hulpverlening

agenda Introductie en programma Uitleg praktijkleerboek Workshops Onderzoekslijn Afronding

Programma 15.00-15.45 Opening en introductie praktijkleerboek 15.45-16.45 Workshops SEH: RS. 00.034 – Caroline van Asten Chirurgie: RS. 00.038 – Linda Timmermans Anesthesie: RS 00.039 – Jan Arndts 16.45-17.15 Onderzoekslijn in de praktijk, Mw. Dr. I. Bramsen 17.15-17.30 Afronding en drankje

Goed nieuws Brief van ministerie VWS 6 augustus 2014 “... Ik deel u hierbij mee dat ik op basis van de door u aangeleverde onderbouwing heb besloten om een experiment te laten starten in het kader van artikel 36a van de Wet BIG met de inzet van de BMH...” Minister Schippers Vanaf schooljaar 2014-2015 3 uitstroomprofielen: Operatieve zorg Anesthesie Acute zorg

Differentiatie stage jaar 3 2014-2015 Chirurgie 10 studenten 8 stage plaatsen Gehele derde jaar stage in 4-1 model met enkele schoolweken  Nog 2 plaatsen gezocht per 1 September 2014! Anesthesie 24 studenten 16 stage plaatsen Dus 2 groepen; starten tegelijk met onderwijs Groep 1: 24 weken stage 3-2 model Groep 2: 16 weken stage 4-1 model  Nog 8 plaatsen gezocht per 22 maart 2015

Acute zorg 8 studenten 5 plekken  Nog 3 plaatsen gezocht per 1 september a.s.

Inhoud stage jaar 3 Praktijkleerboek BMH Portfolio : HU HAN HR KBS – Kenmerkende beroepssituaties Opgesteld in landelijk overleg met praktijk en hogescholen Portfolio : Studentgegevens Persoonlijk ontwikkelplan Planning KBS - beoordelingen KPB’s DOPS Bekwaamverklaringen Competentieontwikkeling Reflectieverslagen en beoordelingsformulieren Binnenkort digitaal portfolio via E-Pass (conform PA)

POP – persoonlijk ontwikkelplan In overleg met begeleiders (zowel op school als op stage) Geeft richting aan leerproces Competentie ontwikkeling Begin situatie – wat te leren en hoe Student aan zet! Dynamisch document Wordt aangepast tijdens stage en na tussenbeoordeling Gesloten (KBS) en open (reflectie en ontwikkeling) Student houdt zelf competentieontwikkeling bij!

KBS- kenmerkende beroepssituaties Concrete professionele activiteiten die aan student kunnen worden toevertrouwd als deze aantoont competent te zijn Beroepstaak – waarbij aanpak en oplossing verwacht worden Vormgeving van de competenties MHV Maximaal 3 competentie gebieden per KBS Niet gekoppelde competenties worden omschreven door de KPB’s (korte praktijkbeoordelingen)

KPB – korte praktijkbeoordeling Instrument om feedback van begeleider te verkrijgen over een KBS Kan zo vaak worden gebruikt als nodig ; hoe meer ingevuld hoe completer het beeld Formatief Inzicht in sterke en zwakke punten Ontwikkeling in KBS

DOPS - direct observation of practical skills Toetsinstrument geisoleerde vaardigheid (formatief) Op vaardigheden gerichte KPB Als blijkt dat bij uitvoer KBS bepaalde vaardigheden aandacht behoeven – oefenen mbv DOPS Worden niet gebruikt bij operatieve zorg

KBS- wanneer is het goed? Student laat zien competent te zijn in een specifieke handeling en situatie Per KBS verzamelen van DOPS en KPB om KBS af te kunnen tekenen en bewaamverklaring te ontvangen Bewijzen opnemen in portfolio Student houdt zelf competentieontwikkeling bij adhv competentiematrijs

Bekwaamverklaring Wordt ondertekend wanneer Competent Bewijzen voldoende KBS in geheel aangetoond Wie ondertekent? Praktijkopleider èn student Per differentiatie verplicht aantal KBS’en (zie boek) Indien niet voldoende bekwaamverklaringen :stage onvoldoende gehele stage over òf reparatieprogramma in overleg.

Gesprekkencyclus Portfolio en student zijn leidend Kennismakingsgesprek Planningsgesprek Wekelijkse evaluatie /dagelijks door middel van feedbackformulier (mag formulier van instelling zijn) Tussenbeoordeling (docent aanwezig) Student bereid voor en leidt het gesprek 360 gr feedback Werk - Leer- en beroepshouding KBS voortgang Eindbeoordelingsgesprek (docent en leidinggevende aanwezig indien onvoldoende) Idem als bij TB

Beoordelingsformulieren 360 graden feedback formulier Beoordelingsformulier

Stagebegeleiding vanuit opleiding Iedere instelling krijgt eigen instellingsdocent 1 gezicht in 1 instelling Docent kent couleur locale van instelling en kan studenten voorbereiden Alle studenten van alle leerjaren krijgen per instelling dezelfde begeleider Jaarlijkse evaluatie per instelling i.s.m. stage coördinator Taken Begeleiding met opstellen POP Coaching gedurende stage Eén maal per week op school stagebegeleiding met alle studenten van de instelling Contactpersoon voor werkbegeleiders en praktijkbegeleiders Stagecoördinatie bij Caroline van Asten

Vanaf 1 oktober is alle informatie te vinden via de website BMH!

Vragen? Caroline van Asten Stage coördinator astcc@hr.nl 010 794415