Generiek beleid met oog voor detail

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Diakenen op de bres… voor mantelzorgers Workshop Kerk in Actie Binnenlands Diaconaat Inspiratiebeurs 2012.
Advertisements

Ambassadeurs Latent Talent Vrijwilligers van allochtone origine vertellen over hun eigen schoolloopbaan en werkervaring(en)
‘Vermaatschappelijking van de zorg en sociale inclusie (Perspectief 2020)’
Kansen door samenwerking
Het ‘nieuwe’ samenwerken Voor een duurzame stad Door de inzet van NME.
C entrum J eugd en G ezin Tynaarlo Opvoeden en opgroeien daar praat je over!
Bovenschoolse voorzieningen RSV Breda
Natuur na de EHS Reactie op vragen van Rijk van Oostenbrugge
Koos Louwerse Op weg naar een… Kwaliteitsnet Landbouwverkeer Zeeland.
Dienstencatalogus 24 november Programma Wat is een productencatalogus Alle componenten op een rij – De generieke informatie – De specifieke informatie.
Coaching, hefboom voor leiderschapsontwikkeling?
Presentatie: Jan Paddenburg Manager Sportplan Niels Balke
Kansen voor kinderen Carla Scheffer Rens van Kleij Startbijeenkomst Brede School Wassenaar 18 december 2012.
Samenwerking Voorne-Putten jeugd(gezondheids)zorg Ambtelijke Werkgroep Jeugd Voorne-Putten.
“Actuele beleidsontwikkelingen” Nieuwegein, 12 januari 2010 LEA-conferentie.
Tussenrapportage KleurRijk Almelo Februari Hoofddoelen 1.Gedeelde visie op integratie 2.Netwerkvorming 3.Wetenschappelijke onderbouwing 4.Kennisoverdracht.
Gezonde School Conferentie MBO Vitaal voor leren en werken 7 april
Korte toelichting “Plan voor de toerusting van regionale en lokale belangenbehartigers” ALV januari 2012.
Het OKC en (pedagogische) diversiteit
Projectbeschrijving MNU Presentatie Hogeschool van Amsterdam Carel Hofland 1 februari 2011.
Datawarehouse Nele Coghe
BROM Brede School Molenbeek Infodag Brede School 16 mei 2008.
Opvoedingswinkel Gent WZO Sluizeken Tolhuis Ham 16/11.
Pilot-studie KRW conceptuele modellen
Tegel 1: Versterken preventie Tegel 2: Kennisinfra Tegel 3: Toerusten professionals Tegel 4: ZAT Tegel 5: CJG Tegel 6 en 8: Effectief portfolio Tegel.
Mal Groepsrisico stand van zaken Terry de Zoete 1 december 2009.
Regionale Werkgeversdienstverlening Arjan Kampman Benno Hermelink 2 november 2011 De Werkgever op Kop.
“Ontmoetingsprojecten” 20 januari 2011 LEA-congres “Ontmoetingsprojecten” 20 januari 2011 LEA-congres.
Gemeente en onderwijs een sterk koppel Afstemming ZAT, passend onderwijs en CJG in LEA Datum 12 januari 2010 NJi Onderwijs.
HandelingsperspectiefBrandbestrijding in wegtunnels
NME: kiezen, leren, meedoen
Samen Sterk in het Buitengebied Verkenning regio Midden en West Rob Segers Provincie Noord-Brabant 3 december Samen Sterk in het Buitengebied.
Basismodel CJG Om de naam CJG te mogen gebruiken moet
Analyse  Kinder en ouders niet centraal - Ontschotting en meer samenwerken  Beperkt bereik van risicogroepen - Vindplaatsen jeugdproblematiek.
Triage in de jeugdgezondheidszorg 15 december 2011
De rol van het Centrum voor Jeugd en Gezin Praktijkervaringen met versterken van informele netwerken bij opvoeden. Pink Hilverdink, Nederlands Jeugdinstituut.
Passend Onderwijs MBO en professionalisering
Sociaal Raadsliedenwerk in De Ronde Venen Hoe samenwerking kan worden omgezet in kracht!
De Jeugdgezondheidszorg dichtbij Eline Dubbeldam
prof. dr. Karel Hoppenbrouwers
Lokale opvoedhulp en opgroeihulp en de Centra voor Jeugd en gezin Jo Hermanns CO ACT Consult UvA.
Kunsteducatie in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest Stand van zaken en behoeftedetectie Onderzoek VUB – Agogische wetenschappen o.l.v. Prof.dr.Willem Elias.
EAD Consulentendag 2011 Diversiteitswerking Sectorconvenants 16 september 2011.
Jeugdopbouwwerk 2.0 Een schets van de ontwikkelde praktijk
VERLEDEN, HEDEN EN TOEKOMST Jaap Noorda JONGERENOPBOUWWERK IN NEDERLAND.
Over kwaliteit valt te twisten GIA bijeenkomst 23 november 2010 Arnhem Kansen van het onderwijsachterstandenbeleid Zeki Arslan Programmamanager Onderwijs.
Meldpunt Discriminatie Hasselt
Decentralisaties oftewel: de transformatie van het sociale domein
Zondag 21 april  Hele dag cultuur voor kinderen (en hun ouders/begeleiders) ◦ Voorstellingen ◦ Doorlopende animatie en activiteiten ◦ Workshops.
Presentatie Geert Keser 5 november 2010
Terug onder begeleiding Aard en omvang van de vrijwillige nazorg aan 18+ PIJ’ers Katrien de Vaan Den Haag,
Even voorstellen Anja Hol
Creatief met cultuur ? Brenda C. Oude Breuil.
Het individueel zorgplan Vitale Vaten
DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Project Diligentia – Will Goderie  Sebastian Schipper[c]  May Bui  Dineke Delst  Maarten Förster
Blik op de toekomst…?! Blik op de praktijk Centrum Jeugd en Gezin d.d. 18 oktober 2010.
LUNTEREN 2014 beleid in praktijk. Wat wil het SWV bereiken? schoolloopbanen hebben geen stagnaties overgangen verlopen soepel arrangementen zijn op maat.
Onderwijsconferentie Programma Een korte presentatie Een actieve oefening Een kijkje in de keuken.
Indicatoren jeugddelinquentie Gemeenschapsinstelling De Kempen.
Analyse programma Energietransitie. Aanleiding en opzet Afstemming met PS Doelbereik? Rekenkamer en CE Delft.
Sociologie en Diversiteit hoorcollege 4
Veiligheidshuis Centra Jeugd en Gezin Agenda 21.30Inleiding door Burgemeester en Wethouder - Stand van zaken / Plan van aanpak - Samenhang 21.40Presentatie.
Samenhang in het sociaal domein Sociale visie, decentralisaties Commissie S&V 17 april 2012.
Sadan opdracht David Beernaert 1BaO a1 l r
1 Veiligheidshuis en het Arrondissementaal Platform Jeugdcriminaliteit.
Roma en onderwijs: Een verhaal apart? Elias Hemelsoet
Bibliotheek, ouderen en sociaal domein Rotterdam, 26 april 2018
Leer mij de oudere kennen! Rotterdam, 26 april 2018
Research Centre for Education and the Labour Market
Roma en onderwijs: Een verhaal apart? Elias Hemelsoet
Transcript van de presentatie:

Generiek beleid met oog voor detail Vera Tinkelenberg adviseur risicojeugd Gemeente Ede

Inhoud Aanleiding Specifiek vs generiek 2.1 PGO+ 2.2 Bejegeningsprofiel Toekomst

1. Aanleiding Groot aantal interviews: Allochtone groep moeilijk bereikbaar Hulpaanbod is erg wit Hulpaanbod is ver weg en niet transparant Geen interactie met school Onbegrip /signalen worden niet juist opgepikt Stapelen van te lichte hulpverlening Inconsequent optreden Onduidelijke signalen vanuit de handhavers Praten over en niet met de jongeren

(principe van empathische communicatie) 2. Specifiek vs generiek Eerst begrijpen, dan begrepen worden (principe van empathische communicatie)

2.1 Praktische gezinsondersteuning Vraaggericht Geen directe interactie school Brede doelgroep beperkt bereik Culturele overbrugging Intervisie met SMW Outreachend PGO+ PGO PGO PGO 2009 Generiek 2010 / 2011 Generiek en specifiek 2012 en verder Generiek met een breder instrumentarium en bereik

2.1 PGO+: winstpunten Specifieke aandacht voor cultuur Dicht bij school Outreachend werken Nauwe relatie veiligheidshuis en CJG Verbijzondering van het reguliere aanbod voor een specifieke doelgroep op maat. Intervisiebijeenkomsten met SMW Monitor

2.2 Bejegeningsprofiel Cultureel Vakmanschap Gezamenlijk Politie Politie Toezicht Toezicht SHW/JW SHW/JW 2009 Generiek 2010 /2011 Generiek + specifiek 2012 en verder Verrijkt generiek

2.2 Bejegeningsprofiel: winstpunten Multicultureel vakmanschap Wederzijds begrip Consequent optreden Een verrijking van het reguliere instrumentarium met een breder bereik.

2.2 Bejegeningsprofiel

2.2 Bejegeningsprofiel

3. De toekomst PGO+ en het bejegeningsprofiel is verrijkt met instrumentarium om meer doelgroepen te bereiken. Voorlopig geen uitbreiding met andere instanties zoals bijvoorbeeld andere partners CJG Generiek beleid wordt algemeen beleid