Het smartboard op. Levensgeschiedenis Verwekt: BETT-reis 2002 Gezien tijdens scholenbezoek Sommige erg actief met board/anderen niet. Geboren: november.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Allemaal hartelijk welkom
Advertisements

Welkom op de Julianaschool
Informatieavond groep 7
Een impressie van een schoolweek in groep 5 t/m 8
Algemene Basis Computergebruik Informatiebijeenkomst.
Wat is een Digitaal schoolbord
‘Groot ICT project’ Een leerlijn mediawijsheid.
Welkom op de informatie-avond voor groep 6
Welkom!.
OBS Twekkelerveld Op 18 maart 2007 heet OBS Twekkelerveld voortaan een BOOM school. BOOM staat voor Beter Onderwijs Op Maat. In de nu volgende PowerPoint.
Methode - aanpak Hoe om te gaan met zo veel verschillen in de klas?
Van idee tot digitaal materiaal
ICT conferentie 10 februari 2011 ICT in de klas
Welkom op de ouderavond van de groepen 4
Kaoutar asarraj Al-Ghazalibasisschool Groep 8a
Lesgeven en begeleiden
Een impressie van de werkwijze in groep 3 en 4
Ouderavond 10 september 2013.
Methode: Schrijven leer je zo
Groot ICT-project Visie Daniëlle de Winter.
Waar letten we op tijdens de het maken van de presentaties?
Portfolio
Welkom Informatie avond Dinsdag 7 september 2010.
Welkom op de ouderavond van de groepen 4
Gebruiksmogelijkheden van smartboards in de rekenles presentatie freudenthal instituut gijs noordergraaf en vincent jonker.
Informatieavond groep 3 WELKOM
Rekenen (Pluspunt) Excel werkblad Printer
11 maart 2008Joke Berendsen CBS Bekveld Digitale prentenboeken Studiedag 11 maart 2008.
Voorlichtingsavond groep 3
Ouderavond Jaaroverzicht groep 5
Stagecoördinatie op De Rank
Onze nieuwe rekenmethode
De Topklas.
Op de informatieavond van groep 6
Informatieavond groep 4
Groep 7.
Op de informatie avond van groep 5 en 6
Welkom op de ouderavond van de groepen 4
Welkom Informatie avond Woensdag 31 augustus 2011.
Welkom op de informatieavond van groep 7
Visie van de Trekvogel De Trekvogel is de openbare basisschool in IJsselstein waar iedereen zichzelf mag zijn met respect voor elkaar. Waar elk kind gezien.
Welkom op de informatie avond voor groep 7
Welkom op de informatieavond
Op de informatieavond van de groepen 5
WELKOM bij de informatie-avond van groep 5.
Opdracht 4 Video invoegen Gebruik deze presentatie om de opdracht te maken en zet hier je naam:.
Shake Song Fort van de Verbeelding Bovenbouw Groep 7 en 8 (en soms ook groep 6)
Welkom ik maak me sterk.
Wiskunde op het Cygnus OPEN HUIS.
Hoe maak ik een PowerPoint presentatie?
Digitale portfolio´s Volgende. Waarom? Heb je ook niet zo vaak gehad dat een kind in de klas zoiets moois maakte dat je dacht, het is wel jammer als we.
Weblog Een venster tussen klas en omgeving. Wat is een weblog? Een weblog is een digitaal dagboek. Je kan, wat in de klas gebeurt, delen met de omgeving.
Taal in beeld spreekt jouw taal. Nieuw in Taal in beeld 2 volledig vernieuwde lessen marktsignalen versie 1 verwerkt update didactiek alle leerlijnen.
Welkom!. Een voorstellen: Een voorstellen: Even voorstellen.
Informatieavond groep 8, Kees van den Groenendaal 8.
DE RANK CHRISTELIJKE BASISSCHOOL Open dag Woensdag 17 februari van 9.00 u. tot u. U bent van harte welkom met uw kind!
Hoe maak je een werkstuk? Begin op tijd!!. Kies een leuk onderwerp  Denk aan een hobby, sport, beroep, stad of onderwerp uit een van de lesboeken van.
Henk Heurter Docent/trainer bij Station tot Station.
17 november 2011, welkom op onze informatieavond Slim Fit, unit onderbouw slimme fits in het anders organiseren van onderwijs.
Welkom. Waarom ben je naar de Meervouddag gekomen? 1.Lijkt me een interessant programma 2.Het is toch verplicht? 3.Gezellig met mijn collega’s een dagje.
Groep 7. Dagprogramma (voorbeeld) Inloop Trefwoord Stil lezen Rekenen Spelling Eten.
Informatieavond groep 4
Docentvaardigheden ICT
Informatieavond groep 4
Groep
Koersobservatie door leerkrachten van het veranderteam
Informatieavond Schooljaar
Arrangeren en Leermiddelenbeleid Utrecht, 13 december
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Transcript van de presentatie:

Het smartboard op

Levensgeschiedenis Verwekt: BETT-reis 2002 Gezien tijdens scholenbezoek Sommige erg actief met board/anderen niet. Geboren: november 2002 gekocht. proefballon! is het wat? Hoe zetten we het in?

Wat doen we ermee? Inzet als schoolbord - krijtbord is verdwenen. Klassikaal-, groeps- en niveau-gerichte instructie Bij bijvoorbeeld: - spelling - schrijven - rekenen - ICT-lessen (hoe kan het ook anders)

Waar zijn we goed in ? Scannen - alle kopieerbladen pluspunt, taalactief - praatplaten van BAS - boekjes van bijvoorbeeld “Nieuws uit de natuur” Knippen en plakken met programmatuur - Paint - Coreldraw (op dit moment 3 lkr.) PP-presentatie maken - scholing tijdens ICT-middagen Actievolle PP-presentatie maken - animaties - actieknoppen - hyperlinks etc. Maar vooral: INTERACTIE MET DE KINDEREN.

Schrijven ( in ontwikkeling) Blokschrift  Schrijfbladen zelf gemaakt.  Juiste lettertype zoals op school wordt gebruikt.  Projectie op het smartboard.  Behandeling letter(s) (grootte,afstand etc.) 

Spelling in de lift Plus Woordenlijsten in een Word-bestand. Wordbestand geïntegreerd in PP-presentatie. Hyperlinks naar juiste niveau. Per niveau hyperlinks naar juiste woordenlijst.

Spelling in de lift Plus Gebruik  Projectie op smartboard.  Samen met kinderen zoeken naar juiste woordenlijst (kinderen bedienen smartboard)  Moeilijke woorden op smartboard (voor)schrijven.(naast voorbeeld)  Kinderen kunnen per niveau aan de slag.  Hele groep leert omgaan met de PP en kan deze ook op de LL.- computers gebruiken.  Leerlingen schrijven dan woordenlijsten over vanaf het beeldscherm van de leerl.-computers achter in de klas. PP spelling

Wat doet de groep dan ? Er onstaan 3 groepen: 1 groep kijkt naar het smartboard (instructie) 1 groep is zelfstandig aan het werk in het werkboek/schrift 1 groep werkt aan de LL-computers (wrd.lijsten)

Spelling in de lift (schermbeeld)

Rekenen Instructie bij rekenproblemen. vb. optellenoptellen Oefeningen vb. splitsensplitsen Organisatie vb. Vorderingen+kopieerbladenVorderingen+kopieerbladen

Wat doet de groep dan? Zelfstandig werk. Individuele instructie (lkr.loopt rond) Nakijken waar nodig Leerlingen Werken aan oefeningen Kijken op ll.computers naar benodigde instructie PP (bijv. optellen) Doen hoofdwerk op computer Houden vorderingen bij/printen kopieerbladen

En verder……… Microsoft Encarta ICT-lessen (aanleren Word/PP/Internet/webwandelingen) Praatplaten methode BAS Behandelen toetsvellen Rekenen/Taal

Ons gebruik… De powerpoint-presentaties (visueel aantrekkelijk) De interactie met kinderen Druk op het smartboard en er gebeurt iets. Klassikaal, groeps-, niveau-instructie. PP’s zijn ook op leerlingcomputers te gebruiken waardoor LL. zelfstandig aan de slag kan.

Hoe verder ? Eind 2005: Alle groepen hebben een beamer (op dit moment 5 groepen). Alle groepen hebben een smartboard (op dit moment 1 groep) >>> Teaminstructie en daadwerkelijk gebruik van de nieuwste software voor het Smartboard( v. 9.1) Verdere uitbouw van mogelijkheden (er zijn veel meer mensen beschikbaar)

Met dank aan Mijn smartboard-testers team