Domstad Samen deskundiger Presentatie Velon 12 maart 2007 Elleke Verwaijen Paul Veringa
Programma Kennismaken met elkaar en het stemkastje Het project in het kort –Doelen, missie, activiteiten Hoe delen we kennis Wat zijn de e-competenties van de studenten in het verlengde van SBL De assessmenttool Wat kun je doen
Kennismaken * met elkaar * met het stemkastje
Onderwerp van het traject Samen Deskundiger; kinderen van deze tijd onderwijs van deze tijd
Project (1) de Missie Leren vernieuwen met ICT Vergroten ICT-deskundigheid Pabo-student Toekomstige leraren beter voorbereiden op het toepassen van ICT in het primair onderwijs
Project (2) Samen deskundiger; de basisschool met de Pabo Uitgangspunt: –Aansluiten waar Pabo’s en PO-scholen al samenwerken –Onderwijs voor kinderen van deze tijd!
Project (3) Doel Versterken van de vraag van de PO-scholen Duurzame samenwerking Zorgen dat studenten toegevoegde waarde meebrengen in de PO- school Ondersteunen van Pabo’s d.m.v. publieke producten en diensten Bouwen van een knooppunt van eigentijds onderwijs aan kinderen van deze tijd voor studenten (en docenten)
Tijdslijn en activiteiten wat heeft Domstad gedaan Selectie scholen, selectie studenten Vraag van de school achterhalen Persoonlijk ontwikkelingsPlan opstellen Arrangement opstellen Uitvoeren Evalueren en overdragen
Arrangement wat is het Gericht op ict in de klas in het verlengde van schoolontwikkeling. In plaats van andere opdrachten. De student wordt hiervoor beloond met studiepunten Teamactiviteit (presentatie in teamvergadering of bouw, afnemen tools enz) In samenspraak met de ICT-coordinator en directeur worden opgesteld.
Arrangement wat staat er in Doel activiteiten om doelen te bereiken. taken, rollen en verantwoordelijkheden planning borging schoolorganisatie en pabo
Een voorbeeld De student aan het woord; Ilse Vos; student 4de jaars
Stellingen kiezen Wat speelt er op de Lerarenopleidingen Organisatorische knelpunten; hoe pakken we die aan? (roostering, takenpakket) Communicatie naar collega's. Hoe dichten studenten de kloof naar het werkveld? Welke vragen komen zij tegen? Hoe is de continuïteit van dit soort trajecten als deze te garanderen?
Kennisdelen Studenten Docenten opleiding Leerkrachten PO
Vormen van kennisdelen Studentenbijeenkomsten Begeleiders van de drie pabo’s Lobo Binnen de stagescholen Face to face versus digitaal
Complexe samenwerking drie partijen
Competenties om welke kennis / competenties gaat het Studenten/ docenten/ leerkrachten SBL –Relatie met E-competenties GebruikCompetentietool
Gebruik stemkastjes
Project (4) meedoen. Pabo’s 1ste ronde
Project (5) meedoen. Pabo’s 2de – 3de ronde 2006 Pabo Volg pabo’s
Informatie en meedoen ( Elleke Verwaijen Kenict: Paul Veringa