Kan ik al in het beroepsregister?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
In gesprek over het schoolleidersregister VO
Advertisements

FLITSBIJEENKOMST PRO Taal en rekenen op (referentie)niveau
KINDEREN EVALUEREN ZELF GON-BEGELEIDING BEGELEIDING DOVE EN SLECHTHORENDE KINDEREN Jan De Vos ( ) – Onderwijskundig Ontwerpen – Academiejaar
Programma Presentatie: samenwerking tussen lokaal overleg en de medezeggenshap; inventarisatie professionalisering Teun van Beusekom (NHTV) Willem-Jelle.
Uitslag School Tevredenheid Onderzoek Ouders 2014
Collega’s betrekken bij taal- en rekenbeleid
|Datum Project van Zwak naar Sterk Jan Folkert Deinum.
Ben jij bekwaam in 2013? Onderzoek van het Ruud de Moor Centrum naar bekwaamheden van de mbo docent. Magda Bruin.
Workshop Wat is Opleiden in school? Hoe pak je het aan?
Docentium, een voorbeeld van een leergemeenschap Hoe leraren elkaar ondersteunen bij het professionaliseren van elkaar.
woensdag 4 juni 2014 Landelijke Dag van het Platform vmbo Bouwen, Wonen en Interieur Locatie: B&I park Harderwijk.
Opbrengstgericht werken
Passend Onderwijs Noord-Limburg November 2013
Werkconferentie 4 april 2013
PDS en WERKPLEKLEREN “OPLEIDEN IN SCHOOL”
Een kijkje in de keuken wie het maakten het register Wie zijn wij.
in de nieuwe generatie mvt-leermiddelen
Vraagsturing 2010 Leren van en met elkaar. INHOUD 1.Uitgangspunten en focus RdMC bij professionalisering 2.Inhoudelijke aspecten vraagsturing 3.Criteria.
Vraagsturing 2010 Leren van en met elkaar.
Rondetafelconferentie Brussel Werkgroep 4 Begeleiding & Ondersteuning Voorzitter: Guy Devroede.
De Vereniging Lerarenopleiders Nederland Opgericht 1 juli 1975
VELON Opleiden in de school 9 november 2007
Lerarenopleiders beroepsstandaard beroepsregistratie Ko Melief
Opleiden in de school lits-jumeaux of twijfelaar? ? Jan Smits: contactpersoon ILS-HAN Astrid Breukers: staflid “opleiden in de school” Edison-college,
Leren van lerarenopleiders
Waarom? Bevoegdheid, bekwaamheid en doorgaande professionele ontwikkeling zijn het fundament onder de kwaliteit van de beroepsuitoefening. Een professionele.
Vmbo in beweging Waarom? Wat is het? Doel Wat gaan we doen? Wij doen mee.
Samen aan zet Workshop voor bestuurders
Wat is effectieve nascholing
Lerarenregister en Beroepskwaliteit
KVLO Register in de praktijk SBL Hilde Bax.
Doorbraak in professionalisering HPBO-project
Taal en rekenen Joke van Balen.
Voorlichting Kellebeek College
Voortgangsgesprek fase 1
SKOBOS Digitale Leer Werk Omgeving Albert
Stagebegeleiding Bijeenkomst 1 Blok 2.
ZORG VOOR ALLE LEERLINGEN DOOR ZORG VOOR ELKE LERAAR
De Amsterdamse Lerarenagenda PO en VO
Mijn opleidingsbeeld.
Arbeidsvoorwaarden en perspectief werkgelegenheid
Worldschool. Wat is Worldschool?  Voortgezet onderwijs  Ontwikkelingslanden  Wereldwijde partners  Deskundigen uit verschillende landen  Deskundig.
Het lerarenregister voor de docent Opdracht, resultaten en adviezen En welke mogelijkheden het u kan bieden workshop vecon 13 maart Henny Roosenburg.
Voorlichting nieuwe CAO PO
Welkom.
Opleiden in de school vanuit het perspectief van de VO-raad Bijeenkomst voorbereiding Opleidingsschool Rijnmond Bas de Wit 9 december 2014.
Functiemix in de Aloysiusstichting Voorhout, 23 maart 2010 Piet-Hein Mees Marjan van Hof.
Als je nog geen idee hebt …
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend)
Vierslagleren VO 2016 Extra leraren voor tekortvakken/extra ruimte voor studie.
Naar een regionale aanpak taal en rekenen Mei 2010 Voorstel aan bestaand samenwerkingsverband Profijt om tot afstemming met betrekking tot taal en rekenen.
Fotoalbum door INHOLLAND Beroepsregistratie sociaal werk Karin Kleine Esther Prins.
Begeleiding en Professionalisering van invallers De leraar van de toekomst Tiny Rompen
Sterk VMBO deze school past bij mij! Informatie over onderwijs en ondersteuning op de VMBO- scholen van Sterk VO.
Chemie tussen context en concept Hoe bereiden we studenten voor op vernieuwing ?
Taal- en rekenbeleid in de regio Mariëlle Verhoef (projectleider taal en rekenen) Herman Krikhaar (coördinator Profijt)
Regionale bijeenkomst beroepsregistratie 20 juni – 30 juni Magteld Beun en Berry Tijhuis.
Begeleiding beginnende leraren: groep B doorlopende leerlijn initieel→ post- initieel Uitgangspunten bij begeleiding startende leraren Doorlopende leerlijn:
Taalontwikkelend lesgeven: een didactische methode voor álle docenten!
Professionalisering Sociaal Werk
Workshop MRT > RBO KVLO studiedag VO
LERAAR WORDEN VIA ASSESSMENT
Aanleiding en doelstelling
Van startbekwaam naar …..
Lerarentekort 6 september 2017.
“Kwaliteitsverhoging door formatief evalueren” Werkkring conferentie: Van kwaliteitszorg naar kwaliteitscultuur 16 november 2017 Ramon Busch.
Vereniging NLT: groei naar volwassenheid
Taalontwikkelend lesgeven: een didactische methode voor álle docenten!
Conferentie Formatief toetsen Ook bij jou in de klas en op school!
Welke kenmerken kan en wil ik verbeteren? (Hfd 3 van ELF)
Transcript van de presentatie:

Kan ik al in het beroepsregister? Dédé de Haan Pieter Vroegop

Wat gaan we doen? Inleidend verhaaltje Beroepsstandaarden Criteria voor registratie Verschillende vormen professionalisering Registreren: initieel en beroepsregistratie Individueel en in 2-tallen Eigen professionalisering analyseren Plenaire discussie

Beroepsstandaarden (zie conferentiemap) Ontwikkeld door leraren, ondersteuning SBL

Beroepsstandaarden (zie conferentiemap) Ontwikkeld door leraren, ondersteuning SBL SBL competenties kader

Beroepsstandaarden (zie conferentiemap) Ontwikkeld door leraren, ondersteuning SBL SBL competenties kader Aanvulling op startbekwaamheid

Beroepsstandaarden (zie conferentiemap) Ontwikkeld door leraren, ondersteuning SBL SBL competenties kader Aanvulling op startbekwaamheid Generiek en vakdomeinspecifiek

Beroepsstandaarden (zie conferentiemap) Ontwikkeld door leraren, ondersteuning SBL SBL competenties kader Aanvulling op startbekwaamheid Generiek en vakdomeinspecifiek Vakdomeinspecifiek geïnspireerd door VO

Beroepsstandaarden (zie conferentiemap) Ontwikkeld door leraren, ondersteuning SBL SBL competenties kader Aanvulling op startbekwaamheid Generiek en vakdomeinspecifiek Vakdomeinspecifiek geïnspireerd door VO Prioriteit voor rekenen en taal

SBL-kader

Registratie Initiële registratie Bevoegdheid Onderschrijven standaarden Onderschrijven beroepsethische code Verklaring ‘informeel leren’

Registratie Initiële registratie Bevoegdheid Onderschrijven standaarden Onderschrijven beroepsethische code Verklaring ‘informeel leren’ Beroepsregistratie Initieel ingeschreven Minimaal 0,2 fte aanstelling Voldoen aan professionaliseringscriteria

Vormen van professionalisering Direct Indirect Generiek Vakdomeinspecifiek Formeel Begeleiden van docent (in opleiding) Lid van de MR Lid van onderwijsgerichte commissie/werkgroep Lid van het bestuur van een onderwijs- of educatieve vereniging Ontwikkelen van les- en toetsmateriaal (anders dan regulier) Workshop of voordracht verzorgen Nascholingscursus Studiedag Workshop op een conferentie Intervisie op school Enz. Informeel Reflectie op lessen Raadplegen van collega’s Inhoudelijke besprekingen Bijhouden blad voor leraren Enquête onder leerlingen houden

Professionaliseringscriteria Totaal minimaal 160 punten over 4 jaar

Beroepsstandaarden (zie conferentiemap) Totaal minimaal 160 punten over 4 jaar Direct gemiddeld over 4 jaar Indirect Generiek Vakspecifiek Formeel Informeel Geen kwantitatieve eisen

Beroepsstandaarden (zie conferentiemap) Totaal minimaal 160 punten over 4 jaar Direct gemiddeld over 4 jaar Indirect Generiek Vakspecifiek Formeel Minimaal in totaal 120 punten Maximaal 40 punten Informeel Geen kwantitatieve eisen

Beroepsstandaarden (zie conferentiemap) Totaal minimaal 160 punten over 4 jaar Direct gemiddeld over 4 jaar Indirect Generiek Vakspecifiek Formeel Minimaal in totaal 120 punten Maximaal 40 punten (van 40 tot 80) Informeel Geen kwantitatieve eisen

Administratie formele professionalisering Activiteit Datum Uren generiek vakspec indirect Legiti- mering