Studiereis Schotland/Edinburgh

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wilt u meer weten over Regelhulp.nl? Kijk op of stuur een naar
Advertisements

Ontwikkelingen in het VO. Passend Onderwijs • Samenwerkingsverbanden in de regio • De huidige organisatie van passend onderwijs is ingewikkeld. Ook is.
Wilt u meer weten over Regelhulp.nl? Kijk op of stuur een naar
Ervaringen in samenwerking
Informatieavond 22 april 2013
WIE STAAN VOOR U? Sandra Klokman Noor Bosch RIBW
Presenetatie Landelijke Studiedag Multiproblemgezinnen 30 mei 2013 Ellen Loykens Molendrift
Professionals als sleutel tot succes. Programma Inloop en kennismaking De professional in een veranderende context Succesvol veranderen Het fundament.
Wat is Passend Onderwijs
“Specialistische” zorg
Vormen van bestuurlijke lichtheid CoP Conferentie d.d. 7-8 december 2006 Carol van Eert secretaris-directeur.
Leeftijdsbewust Personeelsbeleid
BROM Brede School Molenbeek Infodag Brede School 16 mei 2008.
REA en kleine gemeenten
Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG) Historie Operatie Jong: Kind centraal en geen kind tussen het wal en het schip Gideonsgemeenten: Opvoed-
Samen aan zet Workshop voor bestuurders
Netwerken met en voor ouders CREATIEVE DIALOOG NCJ Jaarcongres.
GASTLESSEN VOOR STUDENTEN 1 E LEERJAAR PW 3 EN 4 Kwaliteitszorg in de KO.
Samen werken aan een gezonde regio!
Iedere jongere op de juiste plek. Nieuwe ontwikkelingen Veranderingen in het vmbo o.a. Verscherpen exameneisen invoering passend onderwijs MBO: Focus.
september 2009 Aanbevelingen van Compliance professionals
De wildwaterbaan van de wijk: naar een trechtermodel voor monitoring
Passende zorg zo dichtbij en snel als mogelijk
Evenwicht in sturing.
Social work: Het verschil dat jij maakt.
Het samenbrengen van taal- en leesvaardigheid en kunst- en cultuureducatie in Noord-Brabant ten behoeve van de omgang met de 21 e eeuwse vaardigheden in.
“Hoe ver is Friesland” programma: uur: Welkom door dagvoorzitter Jan de Keijzer uur: Dementiezorg, hoe ver is Friesland? Roelof Jonkers
Jaarplan 2016 Hogeschool VHL Vastgesteld door het College van Bestuur van Hogeschool VHL op 2 juli 2015.
PRESENTATIE raadsbijeenkomst SLIEDRECHT 15 juni 2011.
Respijtzorg werkconferentie ‘...respijt op maat Drenthe’ 15 april 2015 B. Bijl.
Wat is een Theory of Change? ‘Iedere interventie is gebaseerd op veronderstellingen over wat die interventie teweeg zal brengen’ Het plaatje: welke interventie.
Hervorming langdurige zorg: AWBZ en Jeugdwet drs. Aaltje Hartholt-Hofstee, Directie Langdurige Zorg. 21 juni 2013.
OVERHEID EN AUTONOMIE VAN DE INSTELLINGEN Micheline Scheys Secretaris-generaal Departement Onderwijs en Vorming VVKHO Studiedag 14 februari 2014 “Beleidsruimte.
Een explorerend onderzoek naar inzet van familieleden bij dwangtoepassing.
“Van Wieg tot Werk” “Van Wieg tot Werk”. Basisscholen gemeente Brunssum Onder het schoolbestuur van Movare zijn er 9 scholen; m.n. Meander, Koningin Beatrix/Treebeek,
Regionale bijeenkomst beroepsregistratie 20 juni – 30 juni Magteld Beun en Berry Tijhuis.
Samenwerking De voordelen van geïntegreerd werken.
Decentralisatie jeugdzorg: transitie en transformatie Informatiebijeenkomst gemeenteraden en WMO-raden Parkstad 21 en 27 mei 2014.
Thema 2: Dyslexiebeleid in de school. Waarom dyslexiebeleid? Helderheid over te bieden ondersteuning aan leerlingen Helderheid over de taak van de docent.
Doorontwikkeling gebiedsgericht werken Sociaal Domein 7 juni 2016 Presentatie voor Wmo-raad.
<plaats en datum>
Onderzoek schooltijden Willibrordschool
Afsluitende werkconferentie 7 maart 2017 José Laheij Projectleider
‘Aan de slag met ouders als onmisbare partner’
Piet Van Schuylenbergh
Presentatie project POH-Jeugd Leeuwarden, Juni 2017.
“NPZZG werkt aan een continuüm van vertrouwen" 2013  2017  2020
Hoever staan wij met ouderbetrokkenheid?
Informatiebijeenkomst Opleidingsaanbod verpleegkunde 5 april 2017
Leren op de werkvloer Leren gebeurt niet vanzelf Wij ondersteunen deelnemers daarom in hun eigen praktijk. Hiervoor hebben wij een innovatieve methodiek.
BVMBO: Aan de slag met collegiaal leren!”
Een herziene, bestuurlijke visie op passend onderwijs en Plein 013
Rivas Zorggroep de beste partner van de huisarts !?
Process Mining.
Visie mediawijsheid KB
BoekStart voor baby’s > Leesbevorderingsprogramma voor jonge kinderen (0-2) > Doel: ouders van baby’s met boeken en lezen in contact brengen door ze te.
Agenda: Kennismaken met Team Jeugd: mogelijkheden en verwachtingen 2. Vragen over het Wraparound Care Model 3. Casuïstiek.
Agenda: Vragen over het Wraparound Care Model Korte herhaling 10 principes, 5 vragen Wie schakel je in: Team Jeugd.
Gemeente utrechtse heuvelrug
Agenda: Vragen over het Wraparound Care Model Korte herhaling 10 principes, 5 vragen 2. Intake – GIZ Ondersteuningsplan.
Samenwerken in de wijk Voorstellen 4 april 2018
<plaats en datum>
Naar een samenhangende en duurzame aanpak van eenzaamheid
ONDER WIJS CENTRUM GENT
[powerpoint openen, openen]
D&P P1 Organiseren van een activiteit
Flits-sessie Het verhogen van de aantrekkingskracht van de instelling
Aan de slag met kwaliteit
De druppel die de emmer doet overlopen
Informatiebijeenkomst Buurtteams Amsterdam & Aanvullende ondersteuning Wmo 9 en 18 september 2019.
Transcript van de presentatie:

Studiereis Schotland/Edinburgh Initiatiefnemer: Associate voor Jeugd Samen met Nji georganiseerd Deelnemers: jeugdhulpbestuurders, directeuren/bestuurders samenwerkingsverbanden onderwijs, VNG, OCW, NJi

Getting it right… in Schotland Basis voor beleid rondom kinderen In wetgeving (2014) en beleid (2006) vastgelegd Decentralisatie Goede faciliteiten voor iedereen en specialistisch wanneer nodig Gemeenschappelijke taal en cultuur Iedereen vanuit dezelfde waarden Getting it right... is sinds 2014 onderdeel van de wetgeving voor alle maatregelen en beleid rondom kinderen, en kreeg daarmee een plek in alle domeinen. Naast het verankeren in de wet en de hervorming van het onderwijs, is er stevig ingezet op een gemeenschappelijke taal en cultuur. En dat is het bijzondere: iedereen die met kinderen te maken heeft, en op elk niveau, werkt vanuit deze waarden. Van de wijkagent tot de conciërge en de directeur van een zorginstelling, iedereen weet wat eronder verstaan wordt. Waar in ons land veel aandacht gaat naar hulp- en zorgverlening, staat in Schotland ‘well-being’ centraal.

Girfec model Kind centraal Waar moet het kind heen? Wat willen we bereiken…wat zijn de uitkomsten Model voor de praktijk en met de praktijk gemaakt. Elementen in begrijpbare taal voor all betrokkenen Hierbij hebben professionals een belangrijke rol, zij kunnen kijken: Wat staat in de weg voor het welzijn van dit kind? Heb ik alle informatie hiervoor? Wat heeft dit kind nodig? Kan ik dat bieden? Of mijn organisatie?

Doelen: Tool voor dagelijkse praktijk Welzijn kind staat centraal Beter samenwerken ➡️ verbetert uitkomsten kind Veranderen van culturen, systemen en praktijken Model voor consistentie in aanpak van organisaties De juiste hulp op het juiste moment Elke kind zijn eigen niveau van welzijn

www.nji.nl | 21-2-2017