Direct les 5 C-propedeuse, studiejaar , blok 2

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les Navigatie I-C1#, datum.
Advertisements

TIBETAANSE PERSOONLIJKHEIDSTEST
Sociale media in de mix Wat zijn sociale media en hoe neem je ze mee in je marketing- communicatiemix Serge van Rooij Marieke Karssen
Intensief lezen Lees de tekst grondig door en duid kernwoorden en/of –zinnen aan. Doe dit zo. Hoe doe je dit? Volg de pijl en dan zie je het symbooltje.
Visie & Strategie.
Stappenplan Samenvatten
Deltion College Engels A1 Lezen [Edu/002] thema: Headlines can-do : kan het onderwerp vaststellen van korte berichten in een krant © Anne Beeker Alle rechten.
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
HS 3 Het verkoopgesprek.
voor familie en vrienden van
ANW Module 2 Leven Door Gabriella, Melanie, Elise en Fabienne van v4.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Rotterdam, 00 januari 2007 Project 3 Vrijdag 21 november 2014 Verzamelen, analyseren en presenteren van gegevens.
Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek I Bijeenkomst 2 kwartaal 2.
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
OWE ILSAeM613 Marketing “Verdieping van de markt” door Maurice Straatmans Principes van Marketing Hoofstuk11.
Mindmappen ook wel bekend als woordspin of woordweb
Vakdidactiek Bijeenkomst 2 periode 2 16 november 2015.
Trimester 2. Hfdst 1: e-Presentatie, master! e-Presentatie Met de hulp van Powerpoint gaan we leren hoe we een elektronische presentatie kan maken.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Kennen en kunnen Wat je moet kennen en kunnen voor de SO Woordenschat H1 t/m H4 1. Woordraadstrategieën: -zoek een synoniem; -zoek een omschrijving of.
Centraal Examen Nederlands
Rob Goossens Komende lessen Werkomschrijving, werkplan en werkplanning.
Filmpje: e.com/watch?v=nEx pvLXap1U.
BETER LEREN LEREN VOOR SCHOLIEREN. BLOK 2 WAT ONS BREIN LASTIG VINDT en waar we allemaal last van hebben.
Effecten van taal Onderzoek naar wat woorden, zinsconstructies en tekststructuren doen met de ontvanger.
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf verkopen!
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf presenteren!
Meest voorkomende vragen bij examenteksten.
Workshop Kernboodschap Gebiedsgericht Werken 14 oktober 2016
Les 5 IBS 2 Waarneming en verwerking van informatie.
Meest voorkomende vragen bij examenteksten.
Northwind traders Wie wij zijn Ondertitel brochure of bedrijfsslogan
Diversiteit & Inclusie
Train your brain.
Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en /07/2018 Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en 3.0.
Direct Doelgroepgericht schrijven: schrijfstijlen
Direct les 4 C-propedeuse, studiejaar , blok 1
Direct aftrap C-propedeuse, studiejaar , blok 3
Direct les 6 C-propedeuse, studiejaar , blok 3
23/07/2018 Direct Doelgroepgericht schrijven (I) Semester 1, blok 1, studiejaar
23/07/2018 Direct Doelgroepgericht schrijven (1-2) Semester 1, blok 1, studiejaar
Direct les 8 C-propedeuse, studiejaar , blok 1
23/07/2018 Direct 6. Doelgroepgericht schrijven (I) Leerlijn Communicatie, studiejaar , blok 2.
Direct aftrap C-propedeuse, studiejaar , blok 2
Direct les 9 C-propedeuse, studiejaar , blok 1
Direct les 9 C-propedeuse, studiejaar , blok 1
Direct 4. Waarnemen 29/07/2018 Direct 4. Waarnemen Leerlijn Communicatie, studiejaar , blok 3.
Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en /07/2018 Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en 3.0.
Direct les 5 C-propedeuse, studiejaar , blok 1
Direct 3. De DM-cyclus 30/07/2018 Direct 3. De DM-cyclus.
Direct les 4 C-propedeuse, studiejaar , blok 2
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Direct 5. Juridische aspecten
Direct les 8 C-propedeuse, studiejaar , blok 1
Les 5: Het marketingplan
Direct 1. Marketing /08/2018 Direct 1. Marketing 2.0.
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Direct Uitwerken concept DEM
Direct aftrap C-propedeuse, studiejaar , blok 3
Direct Juridische aspecten
Direct les 8 C-propedeuse, studiejaar , blok 1
Gesprekstechnieken 12 mei 2017.
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Hoofdstuk 1 Wie ben je? Wat kun je? Wat wil je?
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Hoofdstuk 1.
Digitale toetsen Quayn.
Transcript van de presentatie:

Direct E-mail: les 5 C-propedeuse, studiejaar 2013-2014, blok 2 21/07/2018 Direct E-mail: les 5 C-propedeuse, studiejaar 2013-2014, blok 2

Programma van vandaag Presentaties analyse bestaande DEM 21/07/2018 Programma van vandaag Presentaties analyse bestaande DEM Wat is een merk en wat is branding? En wat kan je daarmee voor de campagne? Hoe nemen we waar?

Lesdoelen Studenten kunnen een DEM analyseren op sterke en zwakke punten. Studenten weten wat een merk is en kunnen deze kennis toepassen op hun product of dienst. Studenten weten op welke waarnemingsaspecten ze moeten letten bij het maken van een DEM.

21/07/2018 Presentaties Drie duo’s

21/07/2018 Wat is branding? http://www.youtube.com/watch?v=JKIAOZZritk&feature=related

Brand = Merk Een gemiddeld persoon kent 5000 merken. 21/07/2018 Brand = Merk Een gemiddeld persoon kent 5000 merken. Om een vreemde taal te spreken, moet je 5000 tot 6000 woorden kennen. Wij spreken dus allemaal ‘merks’ Bron: http://www.newvibe.nl/2007/09/ geraadpleegd d.d. 28-08-2013

21/07/2018 Definities van merk 1/2 ‘A brand is a name, term, sign, symbol or design, or a combination of them, which is intended to identify the goods or services of one seller or group of sellers and to differentiate them from those of competitors.’ (bron: Philip Kotler; Marketing Management; 1980 ‘Als individuele merken worden beschouwd de benamingen, tekeningen, afdrukken, stempels, letters, cijfers, vormen van waren of van verpakkingen, en alle andere tekens die dienen om de waren van ondernemingen te onderscheiden’ (bron: Benelux Merkenwet)

21/07/2018 Definities van merk 2/2 ‘Een merk is ieder teken dat in staat is de waren of diensten van een onderneming te onderscheiden en dat in materiële dan wel immateriële zin een zekere betekenis kan hebben voor consumenten.’ Bron: Rik Riezenbos; Merken Management; 1996 Een merk bestaat alleen in de hersenen van mensen. Het is een netwerk van associaties tussen elementen in het geheugen. De associaties zijn het resultaat van gezamenlijke, gelijktijdige verwerking in ruimte en tijd van zintuiglijke prikkels en van het denken over verschillende fenomenen in relatie tot elkaar.’ Bron: Giep Franzen; Merken en reclame; 1998

Welke merken heeft jullie bedrijf? 21/07/2018 Welke merken heeft jullie bedrijf? Zoek de merken die jullie bedrijf verkoopt/gebruikt Wat betekenen ze voor jullie bedrijf? (denk aan een winkel waar de artikelen van Pepsi wel op een bepaalde hoogte moeten staan, een kroeg die Grolsch schenkt, enz.) Wat zijn het voor merken? (soort) Welke functies hebben de merken? Gebruik de informatie uit de reader!

21/07/2018 De antwoorden Vier duo’s presenteren hun antwoorden.

Wat betekent nu al deze kennis van merken voor jullie campagne? 21/07/2018 Wat betekent nu al deze kennis van merken voor jullie campagne?

Verschil marketing – branding 21/07/2018 Verschil marketing – branding Marketing is presenteren. ‘Een sociaal en managementproces waardoor individuen en groepen krijgen wat ze nodig hebben en willen door het creëren en met elkaar uitwisselen van producten en waarde’ (Kotler, Armstrong, Wong & Saunders, 2008) Branding is beïnvloeden. De ervaring of het gevoel dat je mensen probeert mee te geven over je merk.’ ‘Branding is niet iets wat je doet, het is iets dat je bent’ Bron: http://www.tjongolongo.com/nl/2011/02/wat-is-branding/#sthash.l1EAYGUj.dpuf geraadpleegd d.d. 28-08-2013

21/07/2018 Waarnemen http://www.youtube.com/watch?v=IGQmdoK_ZfY

21/07/2018 http://www.youtube.com/watch?v=ubNF9QNEQLA

21/07/2018 Aandachtspunten 1/3 (Postma, Handboek Direct Marketing 3.0) Keihard gewerkt aan de campagne … overschatting aandacht van de geadresseerde. Ons eigen gelijk is het gemakkelijkst (ons zenuwstelsel zorgt daarvoor).   We kennen allemaal het voorbeeld van een situatie die twee mensen zich heel verschillend herinneren.

21/07/2018 Aandachtspunten (2/3) Een mooi ontwerp, veel creativiteit: prachtig! Maar let op je boodschap. Test of de boodschap in één oogopslag wordt begrepen. Zo niet, dan heb je een probleem. (We krijgen per dag duizenden prikkels.) We interpreteren de werkelijkheid naar onze eigen voorkeuren en denkbeelden. (Moslims blijken nooit een Mariaverschijning te zien. En katholieken geen Mohammedverschijning.)

21/07/2018 Aandachtspunten 3/3

Wat nemen we waar? Eyetracking 21/07/2018 Wat nemen we waar? Eyetracking Ontleend aan: http://www.useit.com/eyetracking/, geraadpleegd 23-02-2012

Wat nemen we waar? Onafhankelijk van het medium: 21/07/2018 Wat nemen we waar? Onafhankelijk van het medium: Menselijke fysiologie bepalend Rood = bloed = gevaar (oude neurale systemen) Oud of jong (leesbril pakken is extra drempel) Lees je van links naar rechts of van rechts naar links Wat je niet kunt zien, neem je niet waar (harde kleuren zie je eerder dan koele kleuren)

21/07/2018 Wat nemen we waar? Eerste waarneming: wat is de juiste volgorde in waarneming? 1. persoonlijke herkenning 2. koppen in de tekst 3. afbeeldingen van mensen 4. andere afbeeldingen De juiste volgorde is: 3, 4, 2, 1 21

De eerste slag gewonnen, en dan? 21/07/2018 De eerste slag gewonnen, en dan? ‘Mensen lezen niet wat er staat, en horen niet wat er wordt gezegd.’ (bron: Postma, p.265) Na ‘de eerste slag’: Wie stuurt deze e-mail? Waarom? Welk voordeel heb ik? Wie bewijst dat? Wat moet ik doen?

Aanbevelingen Korte positieve woorden 21/07/2018 Aanbevelingen Korte positieve woorden Mensen onthouden tekst in ‘plaatjes’ (je moet je bij de tekst iets voor kunnen stellen) Zorg voor een goede ‘spread’: houd de aandacht van de lezer vast over de hele DEM (bovenaan: ‘Koop nu!’ / halverwege: ‘Goedkoop!’ / onderaan: ’10 euro korting!’ Herkenbare naam afzender Slimme keuze van de titel e-mail

Zo moet het dus niet … Van: gast1 gast1-roa@ro-ad.nl Verzonden: do 23-2-2012 Aan: CC: recipient list not shown; Onderwerp: klanttevredenheidsonderzoek Geachte heer/mevrouw,   Wij willen u vragen mee te doen aan een klanttevredenheidsonderzoek zodat wij onze dienstverlening kunnen verbeteren. Wilt u dit alstublieft niet als Spam zien, want wij –als arbodienst- zijn verplicht jaarlijks een onderzoek als deze uit te voeren. Het klanttevredenheidsonderzoek is gericht op de contacten en ervaringen die u heeft gehad met ons als arbodienstverlener, Ro-Ad. Wij zouden middels bijgesloten vragenlijst vraag van u vernemen hoe u onze dienstverlening ervaart en beoordeelt. Wij vragen u dan ook of u even tijd vrij zou kunnen maken om de vragen te beantwoorden en deze terug te zenden naar ons, middels onderstaande link komt u bij de vragenlijst. https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dG5JOXBnTTMwTVpoWTBpRzZUdRwUHc6MQ

Huiswerk voor de volgende les 21/07/2018 Huiswerk voor de volgende les Lees hoofdstuk ‘Verschillende niveaus van communicatieplannen’ uit de reader. En…in de volgende les weer drie presentaties van analyses van bestaande DEM’s!