De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Direct Uitwerken concept DEM

Verwante presentaties


Presentatie over: "Direct Uitwerken concept DEM"— Transcript van de presentatie:

1 Direct E-Mail: Uitwerken concept DEM
07/09/2018 Direct Uitwerken concept DEM

2 07/09/2018 Programma van vandaag De laatste hoofdstukken van het marketingcommunicatieplan. Uitwerken concept DEM.

3 Lesdoelen Studenten weten wat ze moeten doen om het marketingcommunicatieplan af te maken. Studenten hebben de eerste ontwerpen van hun DEM klaar.

4 Even herhalen: Hoezo een marketingcommunicatieplan?
Plan van aanpak voor de marketingcommunicatie en jullie DEM. Planmatig communiceren (je doet niet zomaar iets). Om te bespreken met je opdrachtgever (docent). Om te volgen en te controleren (doen we wat is afgesproken?). Om prioriteiten te stellen (wat kunnen we wel en niet?).

5 Opzet marketingcommunicatieplan
Algemene inleiding (algemene beschrijving bedrijf, ontstaan, visie/missie/motto, producten/diensten, klanten, aantal medewerkers, plaats) Analyse van het bedrijf: SWOT + conclusie(s) Doelgroepen Doelen van de campagne en de boodschap Creatief concept Inzet middelen (DEM) (doelgroepmiddelenmatrix, planning, budget)

6 Welke middelen gaan jullie inzetten?
On- en offline. Missie - Motto - Conclusie SWOT bedrijf - Doelgroep - Boodschap: welke middelen moeten, welke middelen passen? Denk aan het budget!

7 Doelgroep/middelenmatrix
Zet de middelen af tegen de doelgroep (de drie segmenten van de doelgroep). Welk segment bereik je met welke middelen? Doel matrix: in één oogopslag duidelijk wie je waarmee bereikt. Handig voor jullie opdrachtgever. Zie reader voor voorbeeld (10.10 tekst Communicatiehandboek)

8 Activiteitenplanning
Reader: tijdsplanning. Welke activiteiten vinden wanneer plaats? Onderlinge afhankelijkheid: ene activiteit volgt op de andere. En … wie doet wat wanneer?

9 Budget Taakstellend Doelen van de campagne
Welke activiteiten zijn nodig om doelen te realiseren? Wat kost dat? Maar ook: wat is mogelijk? Investeren is nodig als de omzet afneemt, maar zijn die benodigde financiële middelen er wel?? Waarom zou een opdrachtgever investeren?

10 Juridische checklist DEM
Duidelijke omschrijving bedoeling en frequentie. Duidelijke omschrijving toestemming; niet verstopt in privacyreglement. (U ontvangt deze omdat …) Aantoonbaar opt-in (confirmed opt-in). Bijlagen: link met bestandstype en grootte. Reply mogelijk. Duidelijke afzender (bedrijfsnaam). Duidelijke contactgegevens (adres: gebruik het adres van de HAN!). Makkelijke manier om af te melden (afmeldlink die meteen werkt).

11 De DEM! Keuze gemaakt Ontwerpen: mag op alle mogelijke manieren.
Eerst ontwerp, dan keuze template in Mailchimp Denk aan de boodschap

12 Criteria overdrachtspresentatie
Het moment waarop bepaald wordt of je door kunt met je ontwerp. Je krijgt ofwel een GO, ofwel een (voorlopige) NO-GO Je laat kort en bonding met je groepje zien: de campagne en hoe de DEM hierin past; de boodschap van jullie DEM; jullie doelgroep en de drie segmenten; de gegevens die jullie nodig hebben om de segmenten in de data te selecteren (3 criteria); het ruwe ontwerp van jullie teksten hoeven nog niet klaar te zijn; look & feel en call-to-action duidelijk.

13 07/09/2018 Doen Maak het marketingcommunicatieplan af en mail het 10 maart (23.59 uur) naar Hoort bij overdracht: go or no go. Ontwerp jullie DEM. Volgende les aan de slag met teksten!


Download ppt "Direct Uitwerken concept DEM"

Verwante presentaties


Ads door Google