Werken met de nieuwe beoordelingsformulieren bij het assessment startbekwaam Hannah Wielenga 26 mei 2015.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Workshop KA 2 Kansrijke partnerschappen in de Volwasseneneducatie
Advertisements

Opwarmer : zoek de 5 verschillen
Onderzoek naar competentiegericht beoordelen in het groene onderwijs
Ochtend Presentatie - docenten Welkom terug! Hoe ging de uitvoering van de PvB? Wie heeft dit allemaal gedaan en wat waren de ervaringen?
AANLEIDING Projecten die studenten moesten organiseren gingen vaak mis in de voorbereiding. Vaak lag dat aan miscommunicatie en te weinig voorbereiding.
Inleiding Na het bestuderen van dit hoofdstuk kun je:
Functionaliteit voor de manager Beoordelingen Afspraken & Notities
Instrumenten in het EVC-traject
Kritisch leren kijken naar de praktijk en theorie:
Criteriumgericht Beoordelen - beroepsbekwame toetsing – VELON 2014
Hogescholen in Dialoog
C I C A project. C I C A Studiejaar , tweede semester “Laat duizend bloemen bloeien”
Wat kun je er (niet) mee binnen het onderwijs?
‘Ik moet meer lezen met mijn ogen en minder met mijn hart.’
Leswijzer Nieuwsbegrip
Begeleiden van het B-leerproces
Welkom bij de Workshop “Studiestartgesprekken met aankomende studenten ”
Introductie workshop 1.
NIOC 2002 Corrie Huijs 18 april Corrie Huijs en Nico van Diepen Uitdagen en oriënteren op ICT competenties met webdesign E-mission  emotion.
“Digitaal Portfolio, meer dan een klapper”
Professioneel-Kritische Instelling
Ruimte voor jouw persoonlijke ontwikkeling Professioneel-Kritische Instelling Dag 1.
SAMEN AAN ZET Rubric maken voor docenten.
zelfsturend portfolio-onderwijs:
Opzet Pop toetst flexibel en competent  Onderwijsconcept Academie voor Popcultuur  Flexibel onderwijsprogramma  Competentiegericht beoordelen Hanzehogeschool.
Opleiding verzorgende-IG Fasen indeling en BPV
Workshop Werken met een P.O.P. vrijdag 26 september 2014
Workshop “Beoordelen”
Informatiemiddag stage jaar 3
Stagebegeleiding Bijeenkomst 1 Blok 2.
Lerarenopleiding GezondheidsZorg en Welzijn
Inhoud workshop Wat is de bedoeling van het V2- assessment?
VTO, de brug van oud naar nieuw KENNISOVERDRACHT bij het departement Leefmilieu en Infrastructuur.
 Informeren over aanpassingen van de assessments in jaar 3 en jaar 4  Informeren over uitbreiding beoordelingscategorieën en toepassingen  Richtlijnen.
Loth van Veen Annemieke Offerman Joris Borgdorff
Werkveldconferentie 3 juni 2015 Wat is de rol van zorgverlener door de ogen van leerjaar 2?
Presentatie audit SDV Inhoud handleiding audit. Presentatie audit SDV Vorm: De opleiding maakt een portfolio waarin zij laat zien dat ze voldoet aan de.
Werkveldconferentie 13 november 2014
Gespreksvaardig-heden
Welkom bij de Basiscursus-SLC jaar 3
+ Lerend Netwerk RSR - Drechtsteden 10 december 2015
werkveldoverleg bbl mz 5 november 2013
KEUZETHEMA: DIFFERENTIATIE Bijeenkomst
Bijeenkomst September 2015
Werkt voor u De woningcorporatie standaard voor functieopbouw, functiewaardering, mobiliteit en ontwikkeling. Doet u mee? Resultaatgebieden binnen woningcorporaties.
Informatie EN-VO-LWS1. Activiteiten in de school Leerwerkstage Studieloopbaan- begeleiding Leerwerktaken vak Leerwerktaak onderwijskunde/drama onderzoek.
Werken met de koppelkaart pendelen tussen theorie en praktijk Astrid Wijnands Hannah Wielenga 21 april 2016.
Assessorentraining 2 Hannah Wielenga maart 2016.
WELKOM MODULE LANDSCHAP ZAKELIJKE EVENEMENTEN Eventmanagement HKU / les 3 en 4 / 11 april 2011 / Periode 4 – 2010/2011.
Assessorentraining 3 Hannah Wielenga april 2016.
Centraal inwerkprogramma docenten HAN
Hannah Wielenga januari 2017
GEEN METHODE MAAR HET ONTWIKKELEN VAN EIGEN AANPAK.
Hannah Wielenga januari 2017
Basistraining Ontwikkelingsgericht coachen voor werkplekbegeleiders
Hannah Wielenga februari 2017
AFSTUDEERPRESENTATIE VAN VANDANA RAMLAL- CHANDER
Vervolgtraining masters 2017
Eerste bijeenkomst (!) Jaar november 2016.
Keuzethema: differentiatie
Verschillen tussen leerlingen en differentiatie in de les
xxxxxxxxxxxxxxx Hannah Wielenga Judith Kortas 28 mei 2018
Creatopia| Basisonderwijs
Relevante en passende onderwijsmaterialen selecteren
werkveldoverleg bbl mz 5 november 2013
Vervolgtraining masters 2018
Succescriteria voor Spreekvaardigheid
Kopopleiding Gert de Goede Lerarenopleider NaSk Oktober 2018.
Groepsopdracht Vakblad maken voor de doktersassistent
Transcript van de presentatie:

Werken met de nieuwe beoordelingsformulieren bij het assessment startbekwaam Hannah Wielenga 26 mei 2015

Programma Welkom en voorstelronde Aanleiding voor het vernieuwen van de formulieren Introductie van de nieuwe formulieren Oefenen met de nieuwe formulieren Reflectie op het oefenen

Doelstelling training Je kunt werken met de nieuwe aanteken- en beoordelingsformulieren voor het assessment startbekwaam. je kent de functie van elk onderdeel van de formulieren je werkt systematisch m.b.v. de WACKER-methode in elke fase van het assessment benoem je concreet de door de student geleverde bewijslast je vraagt in het CGI alleen naar competenties waarvoor de student in het portfolio en de presentatie (nog) onvoldoende bewijslast heeft geleverd in de eindrapportage maak je onderscheid tussen beschrijven en waarderen

Aanleiding voor het vernieuwen van de formulieren

Het nieuwe beoordelingsformulier kernwoorden gedragsindicatoren

Het nieuwe beoordelingsformulier bewijslast beschrijven waarderen

Een voorbeeld bewijslast beschrijven waarderen

Het nieuwe beoordelingsformulier Competentie-overstijgende aspecten, kenmerkend voor startbekwaam docent op HBO-niveau Waardering voor bijzondere kwaliteiten Doorgroeiadvies (niet meer per competentie)

Een voorbeeld

Het nieuwe aantekenformulier beschrijven

Oefenen Portfolio, presentatie en CGI van een student. We bekijken: visie, competentie 2 en competentie 3.

Oefenen 17:00 portfolio lezen en aantekeningen maken 17:20 presentatie bekijken en aantekeningen maken 17:40 overleg in duo’s: wat vinden we al aangetoond met welke bewijslast en welke vragen zouden wij nu stellen in CGI 17:50 uitwisselen 18:00 eetpauze 18:50 CGI bekijken en aantekeningen maken 19:10 in duo’s beoordelingsformulier invullen 19:30 elkaars ingevulde formulier kritisch bekijken 19:50 plenaire reflectie