De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Keuzethema: differentiatie

Verwante presentaties


Presentatie over: "Keuzethema: differentiatie"— Transcript van de presentatie:

1 Keuzethema: differentiatie
Bijeenkomst 3.4

2 Programma Welkom! Planning Peerassessment onderzoeksplan
Beoordelen Bespreken feedback Aanpassingen doorvoeren Vooruitblik bijeenkomst 3.4 & 3.5 Afsluiten

3 Planning periode 3 3.1: Oriënteren
3.2: Definitieve onderzoeksvraag formuleren + kennisateliers volgen 3.3: Onderzoeksplan + kennisateliers volgen 3.4: Peerassessment > GO-NO GO moment 3.5: NO GO > coaching docent 3.6: Facultatief: interventie voorbereiden 3.7: Uitwisseling

4 Welkom!

5 Leerdoelen PN De student kan over 7 weken:
Een vraag formuleren die voortkomt uit de eigen lespraktijk Beschrijven wat er vanuit de literatuur rondom deze vraag bekend is Passende meetinstrumenten kiezen en uitwerken (zoals interviews, observaties of enquêtes) Zelfstandig relevante informatie in de lespraktijk verzamelen en analyseren Passende interventie(s) kiezen, uitwerken en uitvoeren Een conclusie trekken uit de verzamelde informatie Voornemens formuleren voor de eigen lespraktijk De bevindingen beschrijven in een rapportage

6 Planning 3.1: Oriënteren 3.2: Onderzoeksvraag formuleren + kennisateliers 3.3: Plan van aanpak afronden + kennisateliers 3.4: Peercoaching go-no 3.5: NO go > coaching docent 3.6: Interventie voorbereiden 3.7: Uitwisseling

7 Go / no-go Wat: beoordelen onderzoeksplan van 2 groepsgenoten door middel van lezen, beoordelen en het geven van feedback Hoe: aan de hand van het beoordelingsformulier per stap aangeven go / no go Resultaat: van 2 groepsgenoten feedback op je onderzoeksplan Eindbeoordeling onderzoeksplan: 2x go = go / 1 x go = no go / 2x no go = no go Belang van kritische feedback Studenten die niet aanwezig zijn tijdens de bijeenkomst vormen samen een “groep” en wisselen onderling feedback uit > wijze waarop is aan hen. Rianne & Ellen bekijken van alle studenten de onderzoeksvraag + de onderzoeksopzet (als vangnet) Eventueel aantekeningen maken m.b.t. verloop process peerassessment > terugkoppeling in 3.7

8 Go / No-GO > Vervolg Studenten lezen de verkregen feedback van groepsgenoten Gelegenheid tot vragen stellen op basis van verkregen feedback Welke aanpassingen zou je na het beoordelen van de plannen van je medestudenten willen doorvoeren in je eigen plan? > gebruik hiervoor de tijd in de les Einde van de les: > Onderzoeksplan (voorzien van naam) geprint inleveren bij Rianne / Ellen Studenten lichten O aan elkaar toe. Tijd voor lezen en feedback 15 min  verantwoording tijd realiteit eigen lespraktijk Tijd om uit te wisselen per student 10 min. Criterium 5 en 7 worden door Rianne en Ellen gecheckt. Bij twijfel wordt de betreffende student geacht aanwezig te zijn in bijeenkomst 3.5. Docenten stellen hiervoor planning op. Duur gesprek: max. 15 minuten. Communiceren met overige studenten dat er geen inhoud wordt besproken in week 3.5!

9 Coachingsgesprekken 3.5 Uiterlijk vrijdag 4 maart volgt een uitnodiging voor een coachingsgesprek Inhoud coachingsgesprek bij no-go Alleen > onderzoeksvraag & onderzoekopzet bekeken Duur van het coachingsgesprek is max. 15 minuten Vervolg: aanpassingen op basis van gesprek + voorbereiden/uitvoeren interventies

10 voorbereiden interventie 3.6
Bijeenkomst facultatief: interventie voorbereiden Docenten aanwezig & beschikbaar voor vragen Lokaal & tijd volgens rooster

11 Voorbereiding week 3.7 Invulling week 3.5 + 3.6
Oproep coachingsgesprek 3.5 Facultatief: interventie voorbereiden 3.6 Zelfstandig werken 3.5 en/of 3.6 Informatie over inrichting bijeenkomst 21 maart (week 3.7) is vindbaar op de wiki (uiterlijk 14 maart).


Download ppt "Keuzethema: differentiatie"

Verwante presentaties


Ads door Google