Werken met de nieuwe beoordelingsformulieren bij het assessment startbekwaam Hannah Wielenga 26 mei 2015
Programma Welkom en voorstelronde Aanleiding voor het vernieuwen van de formulieren Introductie van de nieuwe formulieren Oefenen met de nieuwe formulieren Reflectie op het oefenen
Doelstelling training Je kunt werken met de nieuwe aanteken- en beoordelingsformulieren voor het assessment startbekwaam. je kent de functie van elk onderdeel van de formulieren je werkt systematisch m.b.v. de WACKER-methode in elke fase van het assessment benoem je concreet de door de student geleverde bewijslast je vraagt in het CGI alleen naar competenties waarvoor de student in het portfolio en de presentatie (nog) onvoldoende bewijslast heeft geleverd in de eindrapportage maak je onderscheid tussen beschrijven en waarderen
Aanleiding voor het vernieuwen van de formulieren
Het nieuwe beoordelingsformulier kernwoorden gedragsindicatoren
Het nieuwe beoordelingsformulier bewijslast beschrijven waarderen
Een voorbeeld bewijslast beschrijven waarderen
Het nieuwe beoordelingsformulier Competentie-overstijgende aspecten, kenmerkend voor startbekwaam docent op HBO-niveau Waardering voor bijzondere kwaliteiten Doorgroeiadvies (niet meer per competentie)
Een voorbeeld
Het nieuwe aantekenformulier beschrijven
Oefenen Portfolio, presentatie en CGI van een student. We bekijken: visie, competentie 2 en competentie 3.
Oefenen 17:00 portfolio lezen en aantekeningen maken 17:20 presentatie bekijken en aantekeningen maken 17:40 overleg in duo’s: wat vinden we al aangetoond met welke bewijslast en welke vragen zouden wij nu stellen in CGI 17:50 uitwisselen 18:00 eetpauze 18:50 CGI bekijken en aantekeningen maken 19:10 in duo’s beoordelingsformulier invullen 19:30 elkaars ingevulde formulier kritisch bekijken 19:50 plenaire reflectie