Workshop werkplekbegeleiding 12 oktober 2016

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
School Coach Student Docent/ Professional Lerende Persoon.
Advertisements

Ochtend Presentatie - docenten Welkom terug! Hoe ging de uitvoering van de PvB? Wie heeft dit allemaal gedaan en wat waren de ervaringen?
Reflectievaardigheden en instrumenten
Toekomst van internationalisering op de lerarenopleidingen
De ontwikkeling van de 7 competenties
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
Samenwerking school - voorziening. Vaststellingen Beiden pedagogische opdracht Veel misverstanden en wrijvingen (naast positieve ervaringen) Onduidelijkheid.
Wie zijn wij? (voorstellen mentoren). Wie zijn wij? (voorstellen mentoren)
KENMERKEN VAN EEN STERK ICT-BELEID Jan Saveyn 5 maart 2007.
PDA voor BVE bijeenkomst 1 Riemke van der Meer
Weerbaarheid De Ark, Schipluiden Ouderavond 8 november 2012
Velon 2008 Kennis-maken Hoe doe je het en wat levert het op in de praktijk? Veldhoven 31 maart 2008.
Samen met ouders aan het werk!
Ouderbetrokkenheid is altijd een persoonlijk verhaal !
25 MEI MEI 2009 Workshop : onderwijskundige context en ict.
De weg naar de competente docent
Reflectievaardigheden en instrumenten
bekwaamheid op HO-niveau
Professionaliseren van leerkrachten Reflectieve methodiek Januari 2014
het welbevinden en gedrag van leerlingen.
PDS en WERKPLEKLEREN “OPLEIDEN IN SCHOOL”
1 student per klas voor het panelgesprek
Welkom !!! Bs Meuleveld SBO Peelhorst
Studietaak De studietaak staat centraal
Leren en instructie met ICT
Bert Lichtenberg - NIOC 2002
Workshop MT Opbrengstgericht werken Visie – Opbrengsten – Actie.
School-als-organisatie en schoolcultuur
OIDS Novem-traject SKPO Gemert – Bakel.
Doorbraak in professionalisering HPBO-project
De veranderende rol van de leraar Workshop Leo Lenssen 28 januari 2009
Het opleidingsprofiel:
Voortgangsgesprek fase 1
Competentiegericht leren vmbo
BOSS Presentatie titel Lau Mijnders
Evalueren om te leren Kracht van Beoordelen
Fontys Sporthogeschool beroepsvaardigheden 3e studiejaar
Passend onderwijs Interactie Communicatie Begeleiding ICB
Info shop Docent-coach Competenties in beeld 3 juni 2010.
Bijeenkomst September 2015
Thema 2 Bijeenkomst oktober 2015.
Competenties SLC week 3 DSR1.
Studiedag Kindcentrum IJsselmonde 10 november 2015.
Praktijkervaring en reflectie
Groepsdynamiek 1.
Bijeenkomst 3 Rotterdam, 00 januari 2007 Lesopbouw 7 i.p.v. 9 lessen! Les 1 & 2: Context Les 3 & 4: karakterschets team Les 5, 6 & 7: Organisatorisch.
Toekomstgericht onderwijs
Oic no go casus watch?v=vVuGEUuCP5k.
Inductie in brede zin Astrid Breukers
DE POSITIEVE EN PEDAGOGISCH SENSITIEVE LEERKRACHT Anouke Bakx & Ellen Rohaan Fontys Hogeschool Kind en Educatie Theoretisch kader In het basisonderwijs.
7 de specialisatiejaar kinderzorg Toelichting bij AD5.
Jeelo van harte welkom. De wereld-oriënterende vakken in projecten Voor kinderen bestaat de wereld niet uit aardrijkskunde, geschiedenis en natuur. Zij.
Minor Oriëntatie Werkplekleren EA2X0 ESoE
Coaching in regioleren
Basistraining Ontwikkelingsgericht coachen voor werkplekbegeleiders
Basistraining Ontwikkelingsgericht coachen voor werkplekbegeleiders
Basistraining Ontwikkelingsgericht coachen voor werkplekbegeleiders
Training voor gevorderde werkplekbegeleiders
Daphne Keller 30 augustus 2017
Wie denk je wel niet wie je bent???
Workshop: Wat verandert er voor mij?
Mijn visie op onderwijs
Programma van vandaag uur Opening (aandachtspunten) uur De taken/rol van een teamleider: Dick Mol(teamleider, Entree.
In gesprek over werkdruk
Workshop “de coachende praktijkopleider”
Les 3 groepsdynamica en klassenmanagement
Archimedes Lerarenopleiding, voorjaar 2003
klassenmanagement & didactische flexibiliteit
Kopopleiding Gert de Goede Lerarenopleider NaSk Oktober 2018.
Welkom bij de informatieavond van groep 8
Transcript van de presentatie:

Workshop werkplekbegeleiding 12 oktober 2016 Gaby Zwarts instituutscoördinator HR

Inhoud bijeenkomst Verdieping in de rol van werkplekbegeleider Uitgangspunt : Reflectiecyclus van Korthagen Modellen m.b.t. fase 3: Bateson en Dilts Roos van Leary Zicht op eigen gedrag

Het vermogen samen te werken in een team/organisatie Contexten   Beroepsrollen Leerlingen Team en organisatie Omgeving Eigen Ontwikkeling Interpersoonlijk Competentie 1 Het vermogen een sfeer van samengaan en samenwerken met leerlingen te realiseren Competentie 5 Het vermogen samen te werken in een team/organisatie Communicatief Pedagogisch Onderwijskundig Schoolorganisatorisch Competentie 6 Het vermogen de relatie met ouders, buurt en instellingen te realiseren en te versterken Competentie 7 Het vermogen eigen opvattingen en competenties te onderzoeken en te ontwikkelen Reflectie Communicatie Methodisch werken Beroepshouding Competentie 2 Het vermogen te zorgen voor een veilige leeromgeving (Vak)didactisch Competentie 3 Het vermogen een krachtige leeromgeving voor leerlingen te verwezenlijken Organisatorisch Competentie 4 Het vermogen te zorgen voor een leef- en leerklimaat dat overzichtelijk, ordelijk en taakgericht is Reflectie Communicatie Methodisch werken Beroepshouding

Bewustwording Wat is de rol van de werkplekbegeleider? De student leren reflecteren op eigen gedrag.

Korthagen

Doel vaststellen: Als ik voor de klas sta wil ik het volgende bereiken…… Welk gedrag heb je daarvoor nodig?

Roos van Leary

Welk gedrag herken je bij jezelf?

Welk gedrag heb je nodig ? Welk gedrag je nodig om je doel te bereiken?

Mogelijkheden beeldbespreking