De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Daphne Keller 30 augustus 2017

Verwante presentaties


Presentatie over: "Daphne Keller 30 augustus 2017"— Transcript van de presentatie:

1 Daphne Keller 30 augustus 2017
Stage en portfolio Daphne Keller 30 augustus 2017

2 Voorlichting over de stages Wat is diepteverwerking?
Inhoud Voorlichting over de stages Wat is diepteverwerking? Hoe werkt het portfolio?

3

4 Curriculum en vakken Vakinhoudelijke vakken  bij betreffende faculteit Binnen TU/e lerarenopleiding: Focus op onderbouwing en gereedschap Onderwijskunde (Leertheorieen, Roos van Leary, zorg lln., differentieren, …) Vakdidactiek (doelen vakonderwijs, toets/examen, begripsontwikkeling, …) Projectmatig Bètadidactisch ontwerpen (theorie + lesmateriaal ontwerpen (ICT) + evalueren) Onderzoek van onderwijs (thema: diepe verwerking, focus op het leren van lln.) Praktijk Werkplekleren  de stages

5 Lesgeven leer je in de praktijk

6 Voorafgaand aan je stage
Aanmelden voor stageplaats Minimaal 6 werkweken van te voren Na toekenning plaats  kennismaken op school Stageovereenkomst aanvragen

7 De stages in het kort

8 Minor Alle stages P1 P2 Master P1 P2 P3 P4 P5

9 Minor Alle stages P1 P2 Master P1 P2 P3 P4 P5

10 Master P1 P2 P3 P4 P5 De stages in de master kunnen op elk moment in het jaar gestart worden.

11 P1 en P2 duren samen circa 2 kwartielen
Master P1 P2 P3 P4 P5 P1 en P2 duren samen circa 2 kwartielen P3 en P4 duren samen circa 2 kwartielen P5 duurt circa 1 kwartiel

12 EM2X0 Master P1 P2 P3 P4 P5 Minimaal aantal lessen 4
Minimaal aantal uren zonder WPB in de klas Eisen bevoegdheid Advies positief / twijfel Voorwaarden stageplaats Onder of bovenbouw EM2X0

13 EM3X1 EM3X2 Master P1 P2 P3 P4 P5 Minimaal aantal lessen 70
Minimaal aantal uren zonder WPB in de klas 16 Eisen bevoegdheid Voldoende lessen zonder WPB Advies positief / twijfel Voorwaarden stageplaats Onder of bovenbouw EM3X1 EM3X2

14 EME34 EME35 Master P1 P2 P3 P4 P5 Minimaal aantal lessen 70
Minimaal aantal uren zonder WPB in de klas 35 Eisen bevoegdheid Voldoende lessen zonder WPB Advies positief Voorwaarden stageplaats Bovenbouw EME34 EME35

15 EME36 Master P1 P2 P3 P4 P5 Minimaal aantal lessen 30
Minimaal aantal uren zonder WPB in de klas 15 Eisen bevoegdheid Voldoende lessen zonder WPB Advies positief Voorwaarden stageplaats Bovenbouw EME36

16 Tijdens je stage… WPB SO IO 3 Begeleiders

17 Werkplekbegeleider WPB Dagelijks begeleider op stageschool Ervaren docent

18 Schoolopleider SO Begeleider alle stagaires op stageschool Rol hangt af van de school

19 Instituutsopleider IO Begeleider vanuit lerarenopleiding Lesbezoek Beoordeelt portfolio

20 Bètadidactisch Ontwerpen Onderzoek van Onderwijs Stage
Tijdens je stage… Opdrachten Vakdidactiek Bètadidactisch Ontwerpen Onderzoek van Onderwijs Stage

21 Diepteverwerking – EMD01
Wat willen we bereiken gedurende de stage? Voortdurende integratie van theorie en praktijk binnen de persoonlijke ontwikkeling van de student tot docent Hoe doen we dat? Diepteverwerking op TU/e Deels op de stageschool met WPB, SO en/of intervisiebijeenkomsten

22 Diepteverwerking – EMD01
Vanaf het kwartiel waarin je start met stagelopen volg je diepteverwerking Schrijf je dus ook in voor EMD01 in het juiste kwartiel Kijk op de site voor de lijst bijeenkomsten Schrijf je via Canvas in per bijeenkomst

23 Diepteverwerking – EMD01
Helpt je bij het vormgeven en vullen van je portfolio

24 = + Portfolio = Reflectie + Bewijzen

25 = + Portfolio = Reflectie + Bewijzen
Handleiding voor portfolio 

26 Groei- en beoordelingsdocument voor je hele opleiding
Portfolio Groei- en beoordelingsdocument voor je hele opleiding Elke stageperiode een nieuw hoofdstuk aan je reflectieverslag toevoegen Na elke stageperiode inleveren Bijhouden! Bewijsmateriaal verzamelen in mappen (digitaal – niet als appendix)

27 Reflectieverslag Handleiding geeft mogelijke structuur aan - hoofdstukken Gaat grofweg in op 3 aspecten: Wat heb je bereikt? Hoe heb je dat bereikt? Wie ben jij als docent? Je spiegelt jezelf aan de SBL competenties (wettelijk eisen aan docent) Je levert bewijzen in de vorm van gemaakte opdrachten, (zelf)evaluaties, observaties, les-opnames, lesvoorbereidingen etc. Onderdelen die in het verslag moeten worden besproken, inclusief opdracht staan in de lijst “alle eisen portfolio” (site)

28


Download ppt "Daphne Keller 30 augustus 2017"

Verwante presentaties


Ads door Google