Workshop werkplekbegeleiding 12 oktober 2016 Gaby Zwarts instituutscoördinator HR
Inhoud bijeenkomst Verdieping in de rol van werkplekbegeleider Uitgangspunt : Reflectiecyclus van Korthagen Modellen m.b.t. fase 3: Bateson en Dilts Roos van Leary Zicht op eigen gedrag
Het vermogen samen te werken in een team/organisatie Contexten Beroepsrollen Leerlingen Team en organisatie Omgeving Eigen Ontwikkeling Interpersoonlijk Competentie 1 Het vermogen een sfeer van samengaan en samenwerken met leerlingen te realiseren Competentie 5 Het vermogen samen te werken in een team/organisatie Communicatief Pedagogisch Onderwijskundig Schoolorganisatorisch Competentie 6 Het vermogen de relatie met ouders, buurt en instellingen te realiseren en te versterken Competentie 7 Het vermogen eigen opvattingen en competenties te onderzoeken en te ontwikkelen Reflectie Communicatie Methodisch werken Beroepshouding Competentie 2 Het vermogen te zorgen voor een veilige leeromgeving (Vak)didactisch Competentie 3 Het vermogen een krachtige leeromgeving voor leerlingen te verwezenlijken Organisatorisch Competentie 4 Het vermogen te zorgen voor een leef- en leerklimaat dat overzichtelijk, ordelijk en taakgericht is Reflectie Communicatie Methodisch werken Beroepshouding
Bewustwording Wat is de rol van de werkplekbegeleider? De student leren reflecteren op eigen gedrag.
Korthagen
Doel vaststellen: Als ik voor de klas sta wil ik het volgende bereiken…… Welk gedrag heb je daarvoor nodig?
Roos van Leary
Welk gedrag herken je bij jezelf?
Welk gedrag heb je nodig ? Welk gedrag je nodig om je doel te bereiken?
Mogelijkheden beeldbespreking