Programma Vaststaande workshop Link/relatie met opleiding Taalexpert: Toepassen van taalbeleid op de aanwezige niveaus: leerling – groep – school. Hoe word ik als leerkracht eigenaar van het laten leven van taalbeleid in mijn eigen groep?
Relatie opleiding Taalexpert
Waar zitten we m.b.t. dit onderwerp in de cirkel?
Eigenaarschap van de leerkracht “het eigenaarschap” van de leerkracht is een belangrijk ingrediënt is om “beleid” concreet vorm te geven in de eigen groep. Wat verstaan we daar nu eigenlijk onder? Hoe zien we dat voor ons?
Opdracht via A3 methodiek “Hoe laat je taalbeleid nu leven op de werkvloer? Op welke manier kan er door leerkrachten een waardevolle bijdrage worden geleverd om het taalbeleid vorm te geven in mijn groep?”
Check Op de poster hangen een aantal acties, opgesteld door leerkrachten. Welke hiervan zijn reëel of haalbaar? Kom met elkaar tot reële acties die voor leerkrachten en haalbaar zijn om te halen met de klas.
Afronden