Programma Vaststaande workshop  Link/relatie met opleiding Taalexpert:  Toepassen van taalbeleid op de aanwezige niveaus:  leerling – groep – school.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Naar een krachtige samenwerking tussen ouders en school
Advertisements

Differentiatie in de klas
Collegagroep : Roze korrels voor zorg! Beatrijs Van De Casteele en Luc Lemarcq.
Van uitleggen leer je het meest
GOMARUS COLLEGE ASSEN. 2 DE DEELNAME  We wilden vanuit de oude situatie als school een nieuwe start maken t.a.v. ons kantine aanbod en beleid. We hebben.
Diversiteit, gelijke kansen en taalbeleid in het Secundair Onderwijs.
Werken naar onderwijsbehoeften
Tweede conferentie: Scholen in de etalage Donderdag 7 februari 2013 Cursus- en vergadercentrum Domstad, Utrecht.
Interne Communicatie Masterclass NFK 24 november 2012 Marjan Engelen.
4. uitvoeren, monitoren en testen
Milieuzorg Op School FOCUSGROEP visie en standpunten leerkrachten 2 de graad.
Milieuzorg Op School FOCUSGROEP visie en standpunten leerlingen 2 de graad.
Workshop OGW in de klas..
Marianne van Gelder Hildi Glastra van Loon.
Project Sponsoring Kenia
Logical Framework Approach
De kracht van motivatie, hoogtepunten en hobbels
Loopbaangesprekken 11 december 2012.
Maand programma bij receptie dit project is gemaakt door: soufian.
Velon werkgroependag 2007 leren van leerlingen Wat betekent Opleiden in de school: voor de leerling?
Verdraagzaamheid & diversiteit + wordcloud (voor, in, met, en, …)
W AT ALS …. S EKSUELE EN RELATIONELE ONTWIKKELING Groep 10 Gedrags-en maatschappijwetenschappen Isabelle Rots.
3600 feedback kwaliteit BPV Kwaliteitsspiegel
Rookvrije school, educatie en rookvrije klassen Werkgroep onderwijs.
Door: Ottje, Sarina, Jitske en Gryteke
TEVREDENHEIDONDERZOEK 2014 GEMAAKT DOOR: NICK HENRIQUEZ.
Mijn ideale manier van actief en samenwerkend leren Geraldine van Herk
Zachte waarden klinkende resultaten?!. Uitgangspunten van de werkgroep De deelnemende ROC’s delen de notie dat (kern)waarden onderscheidend en legitimerend.
PROJECT KEUZEPROCESSEN
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 1.
Hoe krijg ik ze mee Leerlingen, ouders, team Programma Michel Boer Muiswerk, waarom heb ik daar voor gekozen? Opdracht: kansen en bedreigingen Hoe heb.
In het kader van Diversiteit, gelijke kansen en taalbeleid in het Secundair Onderwijs 31/05/2011expertisedag CVOLimlo.
Opbrengstenmeting Inspectie en de rol van het IOP Themadag IOP Praktijkonderwijs Eindhoven 20 januari 2010.
A3 Methodiek “meer sturing met minder papier”
Cultuurprofieldoelen;
Naam workshopleiders Naam workshop Naam instelling Kies Kleur in Groen Workshop Diversiteit Aequor 31 oktober 2012 Kies Kleur in Groen Wij, zij, hen en.
Kinderrechten als brug
Voorleesweek in De Leerexpert August Leyweg 10
BEZORGD OM ZORG?! Zorgdagen Basisonderwijs -- voorbeelden van goede praktijk -- Dirk Gombeir & Ruben Vanderlinde Gent, 10 maart 2004 netwerk Nascholing.
Vernieuwing van het bovenbouwonderwijs zonder kwaliteitsverlies
Dialoog School Hoe kunnen we aankomende leerkrachten opleiden tot deze nieuwe didactiek?
UVW LinkedIn Presentatie
PRIMO Opleiding Taalexpert
Workshop Werken aan succesvolle doorstroom naar het vervolgonderwijs Conferentie VO2020 Werkt 24 september 2015 Margot Oomens en Mike Jolink.
Stellingen voor gebruik bij visieontwikkeling op seksuele vorming in het (v)so.
Workshop Inspirerend ICT Eric Redegeld & Eline Redegeld.
Keuzeworkshop 3 “ouders betrekken bij taalbeleid, hoe doe je dat?” Robertjan de Wilde Docent/Trainer C-lion.
Programma Vaststaande workshop  Link/relatie met opleiding Taalexpert:  Toepassen van taalbeleid op de aanwezige niveaus:  leerling – groep – school.
De drie V’s Visie  De ontwikkeling van ieder kind afzonderlijk staat centraal. De leerling is eigenaar van zijn of haar eigen leren en kan zich in eigen.
Lessen in de 21 e eeuw een workshop i.h.k. van de Conferentie vakvernieuwingen ECENT 4 juni 2010 Frank Seller: Stuurgroep Nieuwe Scheikunde John Hukom:
Intervisie Door: Chantal van der Gouwe.
7E-model Template. Opdracht: Bedenk minstens 3 originele manieren om je doelgroep te informeren, waardoor ze denken: “aha, goed om weten”, “interessant,
Workshop Van prestatie-index naar (verbeter)plan Ledenbijeenkomst VGN Uitkomsten eerste ZI meting Kwaliteitskader Gehandicaptenzorg 15 december 2010 Aangepaste.
Meervoudige intelligentie
Beleid combinatieklassen Eerste Leidse Schoolvereniging CONCEPT Vragen ter verduidelijking direct Inhoudelijke vragen later.
Bijeenkomst vakcoördinatoren. 2 Inleiding Voorstelling vakgroepwerking.
Doelen realiseren met media
Interactief oefenen, formatief toetsen
Huisvesting en Hygiëne
De eerste les Goedgekeurd door CKO vakgroep < ... >
Workshop leerdoelen over druk en ruimte
Effectieve inspraakmethodieken
Effectieve inspraakmethodieken
Zorgdagen Basisonderwijs Dirk Gombeir & Ruben Vanderlinde
Introductieweek Dinsdag 4 september.
Uitnodiging Nieuw! Thema-ochtend Vrijdag 2 november Beste ouders,
GOK in BuO Korte geschiedenis
Richting geven aan Teamontwikkeling
UNICEF België en HIVA / KULeuven
Cijferloos lesgeven bij talen
Transcript van de presentatie:

Programma Vaststaande workshop  Link/relatie met opleiding Taalexpert:  Toepassen van taalbeleid op de aanwezige niveaus:  leerling – groep – school.  Hoe word ik als leerkracht eigenaar van het laten leven van taalbeleid in mijn eigen groep?

Relatie opleiding Taalexpert

Waar zitten we m.b.t. dit onderwerp in de cirkel?

Eigenaarschap van de leerkracht  “het eigenaarschap” van de leerkracht is een belangrijk ingrediënt is om “beleid” concreet vorm te geven in de eigen groep.  Wat verstaan we daar nu eigenlijk onder?  Hoe zien we dat voor ons?

Opdracht via A3 methodiek “Hoe laat je taalbeleid nu leven op de werkvloer? Op welke manier kan er door leerkrachten een waardevolle bijdrage worden geleverd om het taalbeleid vorm te geven in mijn groep?”

Check  Op de poster hangen een aantal acties, opgesteld door leerkrachten.  Welke hiervan zijn reëel of haalbaar?  Kom met elkaar tot reële acties die voor leerkrachten en haalbaar zijn om te halen met de klas.

Afronden