Zorgvisie van RP2
1. Voor wie? Voor ELK KIND op onze school met specifieke noden en mogelijkheden: Cognitief Psychomotorisch Sociaal-emotioneel Fysisch
1. Voor wie?
2. Doel Als school (team) een leefrijke/leerrijke omgeving creëren voor elk kind waar ieder kind wordt uitgedaagd om tot een maximale individuele ontwikkeling te komen.
2. Doel Leefrijke omgeving: Leerrijke omgeving: Welbevinden Sociale-emotionele stabiliteit Leerrijke omgeving: Materialen Didactische aanpak Werkvormen
2. Doel
3. Belangrijke componenten / sleutelbegrippen Continuïteit Communicatie Ouders Leerlingen Externen Subsidiariteit Complementariteit
3. Belangrijke componenten / sleutelbegrippen
4. Stappenplan / zorgcontinuüm Stap 1: klasniveau: eerstelijnszorg Stap 2: bijzondere zorg Stap 3: externen, logo, kine, … Stap 4: doorverwijzen
4. Stappenplan / zorgcontinuüm
5. Door wie? A) School Leerkracht = belangrijkste component Zorgteam Directie
5. Door wie? B) Externen CLB ION/GON -begeleiding Psycholoog Logopedie Kinesitherapie Ontwikkelingscentra
5. Door wie? C) Ouders van leerlingen met noden en mogelijkheden
5. Door wie?
6. Structuren Zorgklas ZV ondersteunt in klassen ZV begeleidt leerlingen 5 + 6 met grote spellingsachterstand (ET) MDO’s Overgangsgesprekken einde schooljaar
6. Structuren
Algemeen overzicht