ADP tussenopdracht Naam: Pieter Hoekstra Klas: GDD1A Datum: 20 maart, 2010 Module: D&R, Action Design Principles Docent: Karel Millenaar Planet game.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Open-up / over de streep
Advertisements

Het tweede werkstuk.
Problemen in de melkweg
Rebound Salland. In deze PowerPoint… 1. waarom ik naar rebound ging 2. wat ik geleerd heb! 3. hoe ik terug wil naar school 4. wat ik nodig heb van.
Uitleg bijwoordelijke bepaling (bwb)
Opkomen voor jezelf.
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Godsdienst.
Uitleg lijdend voorwerp (lv)
Mijn gegevens op het web!?
door: Roderick Juffermans
Lagoonia Je vliegtuig is neergestort op een eiland in de Stille Zuidzee en je bent een van de overlevenden. Zult u in staat om andere overlevenden te vinden,
Sander Mager Roel Lafeber CE2A. Sinds een aantal maanden ben ik erg fanatiek de game ‘’Candy Crush’’ aan het spelen. Een klasgenootje van mij speelde.
Portfolio Website Tim Klijn Klas: MBI m1 Datum: 21 november 2007
Concept Voorstellen. Het Concept Ons definitieve concept is een informatieve website met informatie over de uitgaansgebieden en uitgaansgelegenheden in.
Aandachtspunten voor een jeugdtraining
Door: Karlijn, Amber & Stefani. H23.
Naam: Rick Jacobs Datum: Module: Design & Research 2 Onderdeel: Action Design Principles Opdracht: Tussenopdracht Docent: Karel Millenaar Tussenopdracht.
DAT IS HET ! Joep was zo’n figuur, waar je echt helemaal gek van kon worden. Hij was altijd goed gehumeurd en had altijd iets positiefs te melden. Als.
Veilig Internet Geef antwoord op de vragen en ontdek of jij veilig gebruik maakt van het internet!
Deze Tantra komt uit het noorden van Indië, of je nu bijgelovig bent of niet. Neem toch een paar minuten de tijd. Ze bevat sommige boodschappen die goed.
Hoofdstukken 15 en 16.  als spelers meer keuze hebben kunnen nieuwe verhalen ontstaan. Hoe kan ik meer keuzes brengen?  Conflicten leiden tot meerdere.
Project week 1 Foto’s van reclame onderweg
Het verleden en de toekomst van muziek.
Waarom is Jezus aan het kruis gestorven?!
Loverboys.
Gemaakt door Nils Baalmans
Welke trends komen terug
Waar ben jij heel goed in?
Presentation Of Learning
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
INTERACTION DESIGN Week 8.
Het Vodafone Augmented Reality Speurspel Een innovatief spel met als doel het vinden van de ‘schatkist’. De schat is ergens bij jou in de buurt verborgen,
The art of game design Hoofdstuk 20 en 21.
Idee Generatie Wit Papier, Warcraft 3, Thrall, Hoofdpijn, denken, rare les, Karel aan het ijsberen, Schrijven, Opdracht, Schaken, Stappen, Oplichten, Vooruit.
Resultaten 1 e les Type game: Platformer/Puzzel Concept: De speler neemt de gedaante aan van een jongen die per ongeluk door een steen naar een alternatieve.
ADP Tussenopdracht: Horseman Student: Kaj Metz Richting: GAR Module: Design & Research Vak: Action Design Principles Docent: Karel Millenaar Datum:
Tussenopdracht Medical Kevin van Nes – Game Design & Development 1-B
Werkverslag. Inhoudsopgave Pag.1 wat hebben we gedaan in deze lessen?
1 Datastructuren Een informele inleiding tot Skiplists Onderwerp 13.
Uitleg bijvoeglijke bepaling (bvb)
Lagoonia.
Game concept Samenvatting hoofdstuk 20 & 21. De waarde van esthetiek Het kan spelers aan trekken die het spel anders niet hadden gespeeld Het kan jouw.
Welke keuze maak jij voor jezelf?
CanDo Coaching.
Wat ik wil…..
Spel uit de top 20: Fifa ’13..
blij,boos,bang,verdrietig.
Als sterren aan de hemel staan
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn,maar dat wìj verantwoorde-lijk zijn voor wie we.
Uitleg persoonsvorm (pv)
Herinneringskamp Westerbork
Om soms eens dieper over na te denken
Onze doelen en visie in beeld
ANW Module 2 Leven Door Gabriella, Melanie, Elise en Fabienne van v4.
Verkeerde verwijswoorden
Het kost niets om dit te lezen.... het kost niets om te proberen !!! Te kijken maar doorlezen tot het einde het kost niets om te proberen !!! Te kijken.
Vrienden Deze gedichten zijn speciaal voor de vrienden om wie ik geef en de mensen die om mij geven Al deze gedichten komen van
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
NIEUW: Doorlopende leerlijn Klik hier voor de lessen. Doorlopende leerlijn Mediawijsheid voor groep 1 t/m 8 Gratis toegang tot materiaal na aanmelding.
Groepsdynamica & Interactief communiceren
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
Kiezen voor keuzedelen
Het kwetsbare vertrouwen van ouders in de jgz Justine Pardoen Ouders Online.
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
HAAR Juf staat voor de klas en schrijft wat op het bord. Jantje roept:
Aubid Sarwar 4FD Betalen via Internet Waarom dit onderwerp? Wij kozen dit onderwerp omdat er tegenwoordig veel inkopen via internet gedaan worden en.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Schoolwide Positive Behavior Support (SWPBS)
Transcript van de presentatie:

ADP tussenopdracht Naam: Pieter Hoekstra Klas: GDD1A Datum: 20 maart, 2010 Module: D&R, Action Design Principles Docent: Karel Millenaar Planet game

Les 1 Het was een nieuwe ervaring om door middel van woorden die bij je opkwamen een spel te creëren. Hiernaast een schets die voorkwam uit Les 1. Meer hierover, volgend sheet

Concept 1 Het resultaat van de eerste les, is een spel waarbij je een Planeet speelt. Het ging bij dit spel om sterren aan te trekken met de zwaartekracht die de planeet heeft en ze te laten crashen om andere sterren die op jou aarde af komen. Dit te doen voordat ze op jou planeet crashen. De speler ondergaat een claustrofobische ervaring, omdat alles zo snel hoort te gaan en elke beslissing kan frontaal zijn.

Les 2, concept 2 Dit spel gaat om het versieren van een vrouw naar keuze. Je kiest een vrouw in het spel, en probeert aan de hand van stalken, contact komen, dossiers doorlezen erachter te komen wat ze interessant/leuk vindt. Als je dit eenmaal weet, ga je dat gene waar ze interesse/leuk vindt proberen te verkrijgen, door mini games. Dit verhoogt en/of verlaagt je statts en als je eenmaal denkt de juiste statts te hebben getraind, ga je met haar daten. Het spel is gehaald wanneer ze van je houdt.

Concept 1, proposition 1.Met dit spel wil ik graag dat de speler, meer zijn reactie vermogen traint en betere beslissingen kan maken in hele korte tijd. Daarnaast is het spel, keiharde realiteit en zul je direct af gaan als je iets verkeerd doet. 2.De spelers die ik wil aan trekken, zijn spelers die al enige ervaring hebben met games en hun vaardigheden willen trainen op het gebied van reactievermogen en het maken van snelle beslissingen.

Concept 1, proposition 3.De speler moet een claustrofobische ervaring ondergaan, waarbij elk moment telt. 4.De speler moet zijn Planeet besturen en moet de Planeet zodanig besturen dat de sterren die aangetrokken worden, op elkaar crashen. 5.De game mechanics in dit spel zijn: - zwaartekracht, -beweging, -vijand

Concept 1, prototype 1 Ik heb ervoor gekozen om Concept 1, verder uit te bouwen en heb hier een papier prototype van gemaakt. Ik wou de random factor er in gooien van de snelheid die de sterren kregen. Dit heb ik aan de hand gedaan van monopoly huisjes. Daar ze te laten vallen, lagen ze in een bepaalde positie. Deze positie bepaalde de snelheid, variërend tussen 1 tot 3 vakjes. De speler mag 1 tot 4 vakjes verplaatsen, hoe veel hij/zij denkt nodig te hebben. De speler moet ervoor zorgen dat 3 sterren elkaar tegelijk vernietigen.

Prototype 1

Foto’s van Prototype 1

Prototype 1, conclusie Het duurde bij veel mensen lang, voordat ze tactieken toepasten aan het spel. Toen ze eenmaal het spel door hadden, konden ze het in een flow spelen. De vakjes waren soms onduidelijk, omdat het je niet goed wist waar ze naartoe moesten. Punten waarin ik wil werken voor volgend prototype: De vakjes wil ik vervangen door een ander systeem. Spelers moeten beslissen binnen 5 seconden. Snelheid van sterren bepalen aan afstand planeet.

Concept 1, Prototype 2 Bij deze prototype wou ik het bewegen van de sterren duidelijker maken. Ik heb ervoor gekozen om een meetlintje te gebruiken, waar de snelheid van die beurt wordt bepaald voor de sterren. Heb ook geprobeerd een ander doel te proberen: een stilstaand object in het speelveld te raken met alle sterren.

Prototype 2

Foto’s van Prototype 2

Prototype 2, conclusie Ik heb eerst geprobeerd de sterren harder te laten gaan hoe dichter ze zijn bij de planeet, dit is simpel weg niet te doen. Omdat de sterren nooit op deze manier dicht bij elkaar in de buurt komen. Toen heb ik dit omgedraaid, dit was zeer goed te doen. Maar naar mijn mening is dit weer te makkelijk, omdat de sterren automatisch bijna elkaar raken. Doordat de spelers maar 5 seconden de tijd kregen om een beslissing te maken, creëerde meer het claustrofobische effect dat ik wou creëren. Mensen gingen ook sneller beslissingen maken en hierin ging het wel eens af in de game. Het creëren van een stilstaand doel werkt prima, maar gaat denk ik in de verkeerde richting van mijn doel. Punten waarin ik wil werken voor volgend prototype: Meer realtime maken op een manier De spelers meer mogelijkheden/abilities geven Meer sterren toevoegen of dat ze in waves komen

Concept 1, Prototype 3 Dit is een eerste stap op het realtime te maken in een digitale vorm. Ik heb gekozen voor warcraft 3 editor, omdat de spel elementen goed te maken is hierin. Ook zijn aanpassingen makkelijker aan te brengen voor latere prototypes. Sterren hebben een vaste snelheid, varierend van elkaar.

Prototype 3

Foto’s van Prototype 3

Prototype 3, conclusie De speler moet goed op letten en is direct actief met wat hij doet. Elk moment telt en zijn in volle concentratie bezig het spel te doen. Deze prototype komt goed in de buurt van de claustrofobische ervaring en dat de speler reactievermogen en snelle beslissingen moeten maken in de game. Punten waarin ik wil werken voor volgend prototype: Meer waves van sterren in de game brengen Variërende snelheden gebruiken Ander systeem van snelheden proberen Gebruik maken van skills/abilities

Huidige staat van Concept 1 1.Ik wil graag dat de speler continu gefocust moet zijn in het spel. Daarnaast wil ik meer nadruk leggen op beslissingen maken dan op reactievermogen. 2.De spelers die ik wil aan trekken zijn nog steeds dezelfde spelers. Dit zijn ervaren spelers of mensen die graag hun vaardigheden willen trainen op het gebied van snelle beslissingen maken en op focus.

Huidige staat van Concept 1 3.De speler moet nog steeds een claustrofobische ervaring ondergaan, waarbij hij/zij elk moment de focus er bij moet houden. 4.De speler moet zijn Planeet besturen en moet de Planeet zodanig besturen dat de sterren die aangetrokken worden, op elkaar crashen, i.p.v. op de Planeet. 5.De game mechanics in dit spel zijn: - zwaartekracht, -beweging, -vijand, -snelheid

Waar wil ik heen Ik wil graag dat de speler snelle beslissingen moet maken en veel focus moet gebruiken om het spel te spelen. Daarbij wil ik graag dat het spel in eenvoud blijft en zoek ik naar andere mogelijkheden, waarbij dit spel kan bevorderd worden zonder al te veel dingen er aan toe te voegen. Als ik iets wil toevoegen, zijn het eventueel abilities. Dan denk ik aan abilities, op even immuun te zijn, of een ster voor X seconden laten stil staan. Die alleen gebruikt moeten worden in hoogste nood. Uiteindelijk zie ik dit spel, op het internet staan, waarbij het de bedoeling is om zo lang mogelijk te overleven in tijd en dat hierover je Highscore wordt berekend.