Veldhoven, BTG ESB&I, 11.11.08 Onderwijscatalogus als basis voor onderwijslogistiek.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Kijk op praktijk zó moet het!.
Advertisements

LLB (met LEV) Kwalificeren van ontwikkeling
OPLEIDER IN SCHOOL EEN PROJECT VAN DE PABO HANZEHOGESCHOOL GRONINGEN EN HET SCHOOLBESTUUR VAN DE GEMEENTE GRONINGEN.
CiR/menukaart/J. Gerritsen/C. Winkel/april 2008 Competent in Reiswerk Menukaart J. Gerritsen / C. Winkel.
Standaardiseren om te Flexibiliseren Naar een onderwijsmagazijn voor het ROC van Amsterdam Johan de Jong en Jef v.d. Hurk Noordwijkerhout, 26 maart.
De kracht van MySolution
Hogeschool Windesheim en Universiteit Twente Lessons learned Ulrike Koot
Productpricing Steef Visser RA en Aart in ’t Veld.
Het sectorprogramma ICT-onderwijs in Nederland
Flexcollege Flexibel onderwijs organiseren
Wie zijn wij Dit zijn de 5 ROC’s uit het Consortium (samenwerkingsverband) NCvB werkt landelijk. Samen met deze ROC’s bouwen we opleidinghuizen voor bedrijven.
Monteur Mechatronica basisberoepsopleiding
Hoe competentiegericht is uw opleiding?
E-portfolio NL Een Leven Lang Leren René Schreurs & Yvonne Kremers
SAMENWERKING FOCUS - FONTYS
Leren en instructie met ICT
Examinering Conferentie BTG HTVF
Deel wat je weet en weet wat je deelt
Leren, loopbaan en burgerschap
Flexibilisering in het onderwijs
Presentatie Flexcollege Experimenteren met flexibiliseren
Beoordelingssystematiek als motor voor flexibilisering beroepsonderwijs CompetentCity 2008 Jan Gerritsen.
Summatieve beoordeling BPV met behulp van STAR en een competentiemeter
ALLE VAKKEN OP HET PLEIN
Wat is de meerwaarde van een elektronische leeromgeving?
“Digitaal Portfolio, meer dan een klapper”
Presentatie op Flitsbijeenkomst ICO Taal & Rekenen
ICT in het Onderwijs bij TBM
Efficiënt organiseren van competentiegericht beoordelen Workshop 4 Het Groene Leertraject Karin Elferink
BELANG VOOR SCHOLEN (1) Werkvloer –Meer handen in de klas –Studenten leveren bijdrage aan kleinschalige schoolontwikkeling –Professionalisering van zittende.
Leren door reflecteren: Samen ontwikkelen van CGO Ron Aalders Henry Claessen Miriam Goes Renée Smeets 31 maart 2011.
Instructie-bijeenkomst NBB Opleiders januari/maart 2010
InstapthemaPeriode 1 instapthemaPeriode 2 EXIT procedure één IT gehaald? ja nee Periode 3 Instapthema en BPV Periode 4 EXIT procedure twee IT’s gehaald?
ROC-UP!-project Procesgroep Onderwijscatalogus & Examinering 22 januari 2013.
Organisatie(s) van betekenis
Project Focus-Fontys 'Het mes snijdt aan twee kanten'
Opzet Pop toetst flexibel en competent  Onderwijsconcept Academie voor Popcultuur  Flexibel onderwijsprogramma  Competentiegericht beoordelen Hanzehogeschool.
moderniseren van het curriculum.
Individueel roosteren
Deze Workshop wordt verzorgd door het
YASM- Advies in opleidingsinnovatie met ICT 11 januari E-learning vanuit onderwijskundig perspectief 27 mei 2002 Dr. Stanley J. Portier.
Toetsbeleid en digitaal toetsen casus HvA
Een digitaal leerplatform
Lerarenopleiding GezondheidsZorg en Welzijn
OPDRACHT 3 vakdidactiek Mbo
Extra coaching niveau 2 studenten ‘Hoe lastige klanten hun weg vinden op school.’ 29 januari 2015.
binnen Passend Onderwijs
De puzzel past steeds beter
De kunst van de schoolklas binnen de docentenopleiding
Leerwegonafhankelijk toetsen in de context van gepersonaliseerd leren
SuSeSuSeSuSeSuSe Summa Search Presentatie Paul Hulsbosch, docent Summa Zorg.
werkveldoverleg bbl mz 5 november 2013
WELKOM WERKBEGELEIDERS EN PRAKTIJKBEGELEIDERS WERKVELDOVERLEG MZ 28 OKTOBER 2014.
1 Succesvol deeltijd hogeronderwijs Waar staan we? - gedeelde praktijken - Workshop Ver. Hogescholen Praktijkervaring flexibel opleiden Elly.
WELKOM Niveau 2 van smal naar breed ……………………………… Albert Jan Hoeve.
Welkom. Vroeger en nu Ontwikkelingen in vogelvlucht Eindtermgericht onderwijs Veelal projectmatig, onderwijs en examinering richt zich op samenhangend.
Bijeenkomst projectleiders Utrecht, 26 september 2011.
Leeruitkomsten, LOT en flexibilisering
EVC en 30 plus arrangement MBO Raad Btg ZWS Theo Blom; kerngroeplid en lid taskforce 30 +
Referentiemodel Flexibele onderwijslogistiek
Kennis delen.
bij de kick-off Modulariseren
Presentatie proces economie competentiegericht leren
Procesmigratie van ITIL naar ISM
Visie Team VZ Onderwijs op maat.
werkveldoverleg mz 28 oktober 2014
werkveldoverleg bbl mz 5 november 2013
Doorstroom van ISK naar MBO
Flexibel programmeren van onderwijs en toetsen
Programma Digitale Leeromgeving
Transcript van de presentatie:

Veldhoven, BTG ESB&I, Onderwijscatalogus als basis voor onderwijslogistiek

Wat gaat u zien 1.Van CGO naar flexibilisering 2.Van visie naar standaarden 3.Van standaarden naar een systeem 4.Educator 5.ZD als pilot, hoe en wat 6.Vragen

Van CGO naar flexibilisering Visie op competentiegericht onderwijs “Op weg naar competentiegericht onderwijs, Visie en IJkpunten” 1.Gericht op je loopbaan 2.Leren in en van de praktijk 3.Samen leer je meer dan alleen 4.Leren op maat 5.Bewijzen wat je kunt 6.Praktijk en theorie door elkaar 7.Actief leren 8.Je docent is je coach

4. Leren op maat We hanteren meerdere in- en uitstroommomenten We differentieren naar niveau, duur, temp en inhoud We geven workshops / trainingen op maat We gaan over van roostering naar reservering Wij zorgen voor afstemming met andere teams en/of clusters zodat een individuele leerroute mogelijk is

1.Onderwijs wordt aangeboden in standaard onderwijseenheden (ook integrale BPV- en praktijkopdrachten.) 2.Onderwijseenheden zo vormgegeven dat volgtijdelijkheid niet / zo min mogelijk vereist is 3.Vast systeem van periodisering, 4 x 9 weken; 4.1 DC-systeem en methodiek voor portfolio en POP/PAP 5.Uitgangspunten van SLB zijn binnen DC eenduidig 6.Examinering sluit aan bij afgesproken standaarden 7.Architectuur is ondersteunend aan diverse onderwijsvormen en aan diverse opleidingstrajecten 8.Individualisering en flexibilisering 9.Periodieke rapportage, elke onderwijsperiode Van visie naar standaarden

Van standaarden naar een systeem Visie document Standaarden Plan van eisen (vanuit onderwijs aangevuld met ICT)

Naar Educator Flexibel Logistiek proces staat voorop Zelf in te vullen en aan te passen Klant vriendelijk (eenvoudig, logisch) Goede externe ervaringen

Project Educator Klein ontwikkelteam en klankbordgroep Pilot met ZD: curriculum, docenten, studenten Schaduw pilot HC, ZW, Techniek Tevredenheidsonderzoek Windesheim Go / no-go in januari

Anke Koning, Opleidingsmanager Albert Jan Hoeve, manager Onderwijsontwikkeling