Automatische piloot in RPG’s gebaseerd op online learning Rob Collaris 23-03-2004
Opbouw Korte beschrijving van de opdracht Probleemstelling met onderzoeksvragen Mogelijke opbouw van een automatische piloot Overige opmerkingen Planning
Korte beschrijving van de opdracht Connection interupt in Online spellen. Uitlogtijd van X minuten. Overgeleverd aan de genade van de tegenstander. Een oplossing is een automatische piloot. Deze richt zich op overleven.
Probleemstelling Hoe kan met behulp van AI , een automatische piloot voor een RPG worden gemaakt die gebaseerd is op een speler?
Onderzoeksvragen Automatische piloot Wat is een automatische piloot? Wat moet deze kunnen? Hoe moet dat gedaan worden? Wat is daar voor input voor nodig? Welke input is beschikbaar? Welke AI technieken zijn hiervoor bruikbaar? Speler model Wat is een speler? Wat kan deze in zijn omgeving? Waarop beoordeelt de speler zijn gedrag? Welke input is beschikbaar voor een speler?
Mogelijke opbouw van een automatische piloot Rulebase Karakter Gezondheid Karakter Type tegenstander Tegenstander gezondheid Tegenstander kracht Tactiek 425 Mana Ridder 100 25 Vuurbom spreuk 300 Vluchten/ verbergen
Overige opmerkingen Eventueel commentaar dat niet in te voegen is in het artikel zelf, maar wat je wel mee wilt nemen in het gesprek met je begeleider.
Planning Januari Februari Maart April Mei Juni Juli Augustus September -Artikelen/literatuur verzamelen en lezen –kijken of er relevante informatie te vinden is. -Experiment omgeving leren kennen -Onderzoeksvraag herdefiniëren -eindcriteria opstellen -opzet maken van scriptie inhoud - Experiment omgeving leren kennen Implementatie Opzetten experimenten Experimenten uitvoeren Juni Juli Augustus September Scriptie schrijven en herschrijven Deadline -Scriptie klaar Uitloop