Winkelmonitor… meet de polsslag van uw handelscentrum
25/05/ Handelaarsverbonden vrezen komst van Uplace De handelaarsverbonden van Leuven, […] tekenen samen verzet aan tegen de komst van Uplace in Machelen Het Nieuwsblad 26/11/2011 Extra ondersteuning voor Leuvense starters Wie een zaak wilt starten in Leuven wordt voortaan nog beter ondersteund Het Nieuwsblad 26/11/2011 Stad en horeca maken restaurant- en cafégids Toerisme Leuven en HoReCa Leuven hebben de handen in elkaar geslagen en beslist om samen een nieuwe restaurant- en cafégids te maken Het Laatste Nieuws 06/07/2011 Uitbreiding Leuvense zaterdagmarkt en gloednieuwe bloemenmarkt Het marktenaanbod in Leuven verandert De Standaard 20/07/2011
Gaat het (redelijk) goed of slecht met uw handelscentrum? Hoe evolueert uw handelscentrum? Wat leveren acties, maatregelen en evenementen op voor het handelscentrum? Wat is het effect? 25/05/2012 3
4 2 VOEDINGSSTOFFEN WINKELMONITOR (fictief model) CIJFERGEGEVENS (min.80 – idealiter 120) WAARNEMERS 3-maandelijks
25/05/ VOEDINGSSTOFFEN WINKELMONITOR (fictief model) CIJFERGEGEVENS (min.80 – idealiter 120) WAARNEMERS 3-maandelijks
25/05/ VOEDINGSSTOFFEN WINKELMONITOR (fictief model) CIJFERGEGEVENS (min.80 – idealiter 120) WAARNEMERS 3-maandelijks
25/05/ VOEDINGSSTOFFEN WINKELMONITOR (fictief model) CIJFERGEGEVENS (min.80 – idealiter 120) WAARNEMERS 3-maandelijks
25/05/ VOEDINGSSTOFFEN WINKELMONITOR (fictief model) CIJFERGEGEVENS (min.80 – idealiter 120) WAARNEMERS 3-maandelijks nieuw shoppingscentrum in naburige gemeente handelspanden- fonds evenement
De winkelmonitor, een sterk instrument: Voor de stad: om het handelsbeleid vorm te geven Voor handelaars: om hun belangen duidelijk te maken Om te kunnen benchmarken met andere centrumsteden 25/05/2012 9
Commerciële innovatie … een blik op de toekomst 10
Wat? Individuele coaching op maat van kleinhandelaar Doelstelling? Op creatieve wijze de concurrentiepositie versterken Voor wie? Kleinhandelaars: Minimum 50% B2C Alle sectoren 25/05/
Het project ‘Commerciële innovatie’ biedt gevestigde handelaars een methodiek aan om innovatie en creativiteit op een laagdrempelige manier binnen te brengen in de handelszaak. Als lokaal bestuur is het erg belangrijk om de gevestigde kleinhandel zo goed mogelijk te ondersteunen. De kleinhandel vormt immers de motor van de economie in elke stad of gemeente. Door een bloeiend handelscentrum te ondersteunen en promoten wordt de aantrekkelijkheid voor nieuwe handelszaken ook sterk vergroot, wat de lokale economie enkel ten goede komt. 25/05/
Hoe? 25/05/ Opvolgings gesprek Ideeën Generatie Selectie & Evaluatie Verkennend gesprek Individuele begeleiding Inspiratie box
Kortom: Een externe, objectieve kijk door een expert Een aantal uitgewerkte beste ideeën (Her-)ontdekken van de eigen creativiteit Een rapport dat een helikopterzicht over de onderneming biedt en relevante informatie bevat: een inspiratieboek voor de toekomst Versterking van de handelskern 25/05/