Ervaringen Wat is het doel van het project?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De zin en onzin van escrow
Advertisements

Eerste aanvraagEerste aanvraag: start periode 3 jaar In aanvraag 3 maand Interne zelfcontrole In aanvraag Initiële audit geslaagd Certificaat behaald In.
GOMARUS COLLEGE ASSEN. 2 DE DEELNAME  We wilden vanuit de oude situatie als school een nieuwe start maken t.a.v. ons kantine aanbod en beleid. We hebben.
1 Starterslening gemeente Veenendaal. 2  Verkoop van grote projecten steeds lastiger  Perfecte woning en goede balans in aantallen  Van start tot 70%
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
de manier waarop een bedrijf onderweg wil zijn
Communicatief gedrag + / -
Gegevensbeheer Karin Diederiks KOAC•NPC.
Henk Stultiens voorzitter OBSV Governance groep.  IT-Governance oftwel IT-besturing richt zich op de besluitvorming rond Informatie Technologie i.c.
Financial Systems 2014.
De kracht van it suits IT Als groothandel of brandowner in fashion bent aan het juiste adres voor automatisering en professionalisering van al uw – generieke.
De kracht van MySolution
Strategie Arie Meulepas 9 & 10 nov
Inhoud presentatie  Problematiek  Doel “PB-inkoopshop”  Het concept  Conclusies  Planning.
stiI staan bij project en pmw Wat gedaan is en nog wacht...
PH 09 E V Algemeen Wat is ACES? ACES is een adviescentrum dat een volledig onafhankelijk advies kan geven op het gebied van elektronische sluitsystemen.
Registratie. Waarom? Registratie Registratie kan: - input voor besluitvorming zijn - basis voor coaching zijn.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
2C1’s Excellent Vision. Mission: 2C1’s Excellent Vision wil in de markt opvallen doordat onze klanten hogere rendementen behalen dan die bedrijven waarvoor.
De kracht van GAC Business Solutions
Enterprise Resource Planning (ERP)
Welkom bij de presentatie van het
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
De kracht van HBSoftware B.V Onze kracht is branchekennis. Wij begrijpen wat vastgoedontwikkeling is. Wij weten wat de prioriteiten van het management.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
De kracht van GAC Business Solutions GAC is meer dan een leverancier van softwareoplossingen. Als business partner zorgen we samen met u voor optimalisatie.
1 Centrale Gebruikers Groep VISI 1. Inhoud: -De rol van de Centrale Gebruikersgroep -Terugkijken naar Vooruitkijken naar
Met 2 handen op de rug ?? Ton Boots directeur-bestuurder.
Eerste aanvraagEerste aanvraag: start periode 3 jaar In aanvraag 3 maand Interne zelfcontrole In aanvraag Initiële controle geslaagd Attest behaald In.
Een instrument om ouderparticipatie te meten
Doelen Soorten vormgeving.
Betrokkenheid op de werkvloer
DigiDoc Een digitaal kantoor voor iedereen !. Ceci n’est pas du software?! 2.
.NET-productiviteit verhogen met een gepast gebruikt van lambda's en F# TETRA project proposal 2015.
Vragen subsets OM3. Vragen subsets (1)  Hoe bepaal je wat de ‘best practice’ is van processen of gebieden die je wilt benchmarken? –Er zijn een aantal.
Samenvatting Havo 5.
Joep Lobée 31 oktober 2013 De 7 principes en mijn ervaring.
1 sv Borger “nieuwe stijl ” 30 oktober Korte terugblik 15 december 2003 gestart met ondertekenen intentieverklaring Er is een stuurgroep geformeerd.
Project: Oriëntatie op het beroep Marie-Joze van Raak - Docent SPH - jaar 1 coördinator
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Informatie management HC2
KWALITEIT EN ORGANISATIE WEEK 2 Schpa 2.57.
Start Inhoud introductie BiSL Informatiesysteem, gegeven Informatiebeleid Positionering: Beheer informatiesystemen BiSL als informatiearchitectuur.
Jeugdhulp naar gemeenten Kip met gouden eieren Workshop ‘ontbureaucratiseren’ Stadskanaal 12 juni 2014 Astrid Jansen.
SFEERIMPRESSIE TRAININGEN Wij geloven dat het echt anders kan! Wij, Mariel Koopmans en Jan Wijnand Hoek, oprichters van TrainingenLean.nl, werken dagelijks.
Werkt voor u De woningcorporatie standaard voor functieopbouw, functiewaardering, mobiliteit en ontwikkeling. Doet u mee? Resultaatgebieden binnen woningcorporaties.
Great Place To Work ® © Great Place To Work ® Institute Nederland, 2009 VGN voorlichtingsbijeenkomsten 11 november november november 2009.
Bra1 STUDENTMOBILITEIT Eindrapport Andre Brands – 4 augustus 2015.
Brunssum & Landgraaf Januari Even terugkijken.
Stedendag verantwoording GSBIII GSB prestatie-indicatoren 20 november 2008 Drs.D.E.(David) Zijlmans RA.
Gebruikers- ondersteuning Monitoring Data- beheer Management- informatie Change support Tactisch support Strategisch support Management support Behoefte-
Passend onderwijs.
5 diepe valkuilen op weg naar een Zorgorganisatie ‘in control’
Best Value Procurement Klant-, Zaak-, ArchiefSysteem
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Gebruikersondersteuning
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Welkom bij consultatie- bijeenkomst
Nationale Dagen BBvAG november 2017
Digitale transformatie is de sleutel tot een nog succesvollere samenwerking Sven Eijck, 14 november 2017.
Kluwer The end of Publishing
Presentatie bedrijfsplan
Testen van applicaties
Waarde(n)vol werk in uitvoering
Procesondersteuning binnen de sociale zekerheid
Stap drie bij projecten
Sanne van Beek en Willisa Kragt
Transcript van de presentatie:

Ervaringen Wat is het doel van het project? Van 3 systemen naar 1 geïntegreerd systeem Betere en eenvoudigere registraties Ruimteplanning flexibeler en gebruiksvriendelijker Output van managementinformatie automatisch uit het systeem

Ervaringen Hoe is de werking van de software? We werken vergaand met het systeem De basis is geïnstalleerd Verkoop- en productieorderverwerking, productieplanning, productie-aansturing, ruimte- en arbeidsplanning, communicatie met de veiling en financieel is operationeel Daarnaast: Transportplanning Koppeling met Arbeidsregistratie van Nitea Rapportage met Jet Reports Plannen om de koppeling met de klimaatcomputer (via Let’s Grow) en de module Registraties en Waarnemingen in gebruik te nemen (applicatie op PDA)

Ervaringen Wat is de stand van zaken (waar sta je nu)? Orderplanning, financieel en ruimteplanning is geïntegreerd in 1 systeem Qua registratie op gelijk niveau, maar met veelbelovende vooruitzichten (Nitea /Work-it/NAVanywhere)(Let’s Grow) Ruimteplanning overzichtelijker en gebruiksvriendelijker (na een intensief verbetertraject!) Managementinformatie: veel informatie in systeem wat lastig in overzichten is te presenteren (Jet report aangeschaft en onder constructie)

Ervaringen Wat zijn je ervaringen in het project (zie volgende sheet met tabel)? De volgende sheet laat een tabel zien waarvan wij de eerste 2 punten lastig te omschrijven vinden Uitgangspunt was 3 leveranciers waarbij het lastig was om inhoudelijk te vergelijken door onze beperkte kennis Gevoelsmatig zaten we bij Indigo goed, versterkt door de keuze van 2 andere plantenkwekers die op dat moment net gekozen hadden Wel blijkt het heel lastig om vervolgens in een gebruikersgroep te werken aan extra standaard toepassingen De leverancier blijft hierbij een belangrijke rol spelen als samensteller van de best passende oplossing

Ervaringen Stappen Positief Negatief Leverancierselectie N.v.t. Offertetraject Opdrachtformulering Branchekennis Moeilijk om verwachting in een contract te vatten Projectmanagement Indigo heeft altijd het doel gehad een goed product af te leveren binnen het besproken budget WPK had intern wel key-user, geen projectmanager. Veranderingen dusdang dat dit wel vereist is (weerstand!). Budget niet behaald Implementatie Management is altijd blijven geloven in een goede afloop Grote impact op organisatie die vol in bedrijf is. Updates zorgen voor problemen. Inhoudelijk realisatie Uiteindelijk draait er bij WPK een fraai pakket! Traject heeft langer geduurd dan gewenst. Nazorg / After-sales Moet nog gaan gebeuren

Ervaringen Conclusie WPK is nog steeds blij met haar keuze voor Agriware en ook leverancier Indigo. Uiteraard wordt er ook weleens strijd gevoerd. Gelukkig met open vizier en een duidelijk einddoel; een goedlopend ‘standaardpakket’ voor tuinbouwbedrijven en in ons geval dus voor plantenkwekerijen Inmiddels zijn er in Nederland 6 plantenkwekerijen daadwerkelijk aan de slag met Agriware Door de basiskeuze van Navision, zijn wij in staat om andere toepassingen aan te laten sluiten op ons basispakket Wij zijn inmiddels van mening dat het een vooralsnog een utopie lijkt om de verschillende bedrijfsprocessen onder te brengen bij verschillende leveranciers Wel blijft het belangrijk om standaard te kunnen koppelen met aanvullende applicaties

Ervaringen Conclusie belang van Plantform Standaardisering koppelingen Plantform Meer kennis over opdrachtgeverschap Projectleiding Betere gesprekspartner met leveranciers Betere inhoudelijke beoordeling Plantformcertificaat voor Indigo geeft vertrouwen