Presentatie BS St Pieter 12 en 13 juni 2013/4 februari 2014

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Oriëntatie avond ouders 27 maart 2013
Advertisements

Op weg naar het “IKC” en een nieuw onderwijsmodel ‘t Schrijverke, loc
Sturen op delen = vermenigvuldigen
Infoavond groepen 3 en 4 WELKOM.
Informatieavond 22 april 2013
Psalm 86 : 6 Leer mij naar Uw wil te hand’len, ‘k Zal dan in Uw waarheid wand’len; Neig mijn hart, en voeg het saam, Tot de vrees van Uwen Naam. Heer’,
Uitslag School Tevredenheid Onderzoek Ouders 2014
Samen op weg naar je eigen toekomst. Open voor talent Kleinschalig en gedegen Op maat en interessant Aanspreekbaar en betrokken Sociaal emotioneel dichtbij.
Realisatie kindcentrum
meerjarig verbeterplan onderwijs
De Kor f Openbare basisschool Montessori Welkom.
Onderwijs passend maken met behulp van handelingsgericht werken Studiedag 13 oktober 2009 SWV Delft - Pijnacker.
‘WERKEN MET EEN ONTWIKKELINGS PERSPECTIEF’
Informatieavond Petrus en Paulusschool
Inhoud van de avond Het kindcentrum : Bouwen vanuit een gemeenschappelijke visie (Rob) Introductie partners Stichting Kinderopvang Huizen Paramedici Het.
MBO passend onderwijs
‘t Schrijverke Unit 1 Teamonderwijs Op Maat “ Het scheppen van beelden ” Informatieavond woensdag 16 oktober 2013.
1-zorgroute in school MR bs Edith Stein
presentatie sectorplan justitiescholen
Groot ICT-project Visie Daniëlle de Winter.
1-zorgroute in school bs Edith Stein MR Ouderkamer
Oog voor slimme kinderen?!
Informatieavond groepen 5 en 6
Invoering van HGW en het werken met groepsplannen
WELKOM.
Ouderavond donderdag 12 juni Programma ouderavond Welkom Toelichting op het proces Praktische zaken Ondersteuning Afsluiting.
Samenwerkingsverband Maastricht/Heuvelland PO d.d. 8 september 2014
Onderwijs op de Masten in
Passend onderwijs ook op de Christoffelschool! Wat is er gerealiseerd in ? Invoering van de nieuwe schrijfmethode “Schrift” Invoering nieuwe.
Nutsschool Hertogin Johanna Locatie V.
Zakelijke ouderavond november Een terugblik Het heden De toekomst.
MR De Medezeggenschapsraad (MR) bestaat uit gelijk aantal leerkrachten en ouders MR Van Damschool bestaat uit: Inge Blok Ria van der Meijden Wijnand van.
Wat is een IKC? Samenhangende voorziening met onderwijs, opvang en zorg voor kinderen en heeft de volgende kenmerken: Eén visie Het kind van 0-12 jaar.
VAKSCHOOL Werkmiddag
AUDITRAPPORT BREDEROCOLLEGE
Programma Opening door Tilly Film Shift Happens Presentatie Visie op Slim Fit Stelling bespreken met behulp van de gekleurde hoeden Film van Slim Fit op.
Samengaan opvang en onderwijs in integrale kindcentra
Samenwerken aan strategisch personeelsbeleid
Regels kun je omzeilen, principes niet.
 Wat is medezeggenschap?  Taak en rol van de MR?  Belangrijkste onderwerpen / Jaarverslag 2013 – 2014  Samenstelling MR  Vragen? ONDERWERPEN.
Informatie voor ouders van de van Randwijkschool.
Samen de krimp te lijf! Blijvend goed onderwijs in Drachtstercompagnie
Presentatie schooltijden oudergeledingen 23 november 2015Presentatie schooltijden oudergeledingen 1.
Schooltijden. 18 januari 2016Ouderavond schooltijden2 Agenda 1.Welkom. 2.Doel van de avond: informatieverschaffing en uitwisseling van meningen. 3.Voorstellen.
Welkom.  Ouders  College van bestuur: Kiki Huijnen  Start fusietraject jaar geleden met tekenen van intentieverklaring  Ambitie.
“Met Kinderen Leren” Wat gaan we doen in ?
Welkom Ouderbijeenkomst De Moespot 28 mei 2015 Bedoeling en programma 1. Ouders zijn geïnformeerd over: De activiteiten die team en directie hebben ondernomen.
AVS Leerling bij de Les!® 1 Leerling bij de Les!® Algemene Vereniging Schoolleiders.
QUICKSCAN BELEID. HELP!!  leerling moet er zelfstandig mee aan het werk kunnen.
Toelichting inspectierapport. Agenda Inleiding/welkom Waar kijkt de inspectie naar? Hoe verder? Nog te beantwoorden vragen.
‘Hoe we blijvend leren’ Peuterspeelzalen Rijnstad 12 Juni 2013.
Ouder info avond 25 juni 2013 Het Avontuur Sterk in Eigentijds Onderwijs.
Kindcentrum [naam] Voor ieder kind van 0 tot 13 jaar!
Wet OKE Ontwikkelingskansen door kwaliteit en educatie.
Ouderavond Mandegoud Maandag 11 maart. Doel van de avond Ouders informeren over oordeel Inspectie van het Onderwijs Ouders informeren over Plan van Aanpak.
Informatieve ouderavond Inrichting schoolorganisatie Th.J.Rijkenschool
De zorg op onze school Presentatie over de zorg met als uitgangspunt de 1-zorgroute. Petra Vinkestijn IB-er Burg. Westerbeek van Eertenschool Varik.
Ouderinformatieavond Andere schooltijden Het belang van alle kinderen staat voorop!
1 Schoolplan gebaseerd op:  visie in  gezamenlijkheid en  grote betrokkenheid.
aan het werk, blijvend op zoek naar het beste van en voor ieder kind!
Netwerk IB WSNS Tilburg
Evaluatie onderwijskundig beleid
Ouderbijeenkomst 20 juni 2017
Medezeggenschap Raad (MR) St. Joan, Soerendonk
Hoe geven wij ons onderwijs een nieuwe kleur?
Ouders en school samen Maart 2016
PRESENTATIE Bijeenkomst IKC – ontwikkeling
Presentatie Rode Bosbes
Jaarverslag 2017 – 2018 Medezeggenschapsraad Kbs De Howiblo
Ouderavond voor ouders en verzorgers van de leerlingen van CBS de Tarissing
Transcript van de presentatie:

Presentatie BS St Pieter 12 en 13 juni 2013/4 februari 2014

Tussenevaluatie BS St Pieter De school is een leer- en leefhuis, een veilige en vertrouwde plek waar kennis wordt overgedragen en wordt gedeeld. De school als leef- en leergemeenschap Tussenevaluatie BS St Pieter 04-02-2014

Tussenevaluatie BS St Pieter Ambitie Eeuwig jong Tussenevaluatie BS St Pieter 04-02-2014

Tussenevaluatie BS St Pieter Meervoudige publieke verantwoording 2013-2014: ‘Age quod Agis’ Mondeling: (Tussentijdse) Evaluatiebijeenkomst met ouders Initiëren van adviescommissie/groep van ouders en leerkrachten over schoolbeleid (in kader partnerschap) Thema-avond MR en OR/OV (+ werkgroepen) Schriftelijk: Opzet, uitwerking en uitvoering beleid partnerschap met ouders (één nieuwe interventie per jaar) Jaarverslag, integraal schooljaarplan, schoolgids, handboek Terugkoppeling tevredenheidonderzoek 2013 Inrichting en uitvoering portal (inclusief website) Tussenevaluatie BS St Pieter 04-02-2014

Tussenevaluatie BS St Pieter Acties op korte termijn: Beter benutten breed onderwijsaanbod en goede kwaliteitszorg: Afspraken op gebied onderwijs en organisatie borgen/bewaken(schoolvademecum + afspraken) Borging van alle (school)beleid, protocollen en afspraken in: vademecum + (school)dossierkast Protocol gedifferentieerde en effectieve instructie en verwerking van de leerstof Opgenomen in onderwijs&ondersteuningsbeleid BS St. Pieter. Uitwerking: kalenderjaar 2014 Investering beredeneerd aanbod in de groepen 1 + 2 Training schooljaar 2013-2014 o.l.v. Ingrid Spijker. Via plan van aanpak werken aan verbetering, verrijking en verbreding van aanbod voor de leerlingen van groep 1 en 2: werken in themaplannen en groepsplannen = gedifferentieerd werken op diverse niveaus Teamscholing HGW&OGW Training schooljaar 2013-2014 o.l.v. Marianne Kleijnen. Via plan van aanpak wordt gewerkt aan handelings- en opbrengstgericht werken in de groepen 3 t/m 8 in afstemming met 1-2. Resultaten: werken met groepsoverzichten en groepsplannen waardoor beter kan worden gedifferentieerd en kan worden gewerkt op niveaus. Vak: technisch lezen, komende periode(n) uitbreiden met taal en rekenen Doorvoeren aanpassingen schoolgebouw + schoolplein D.m.v. gesprekken met bestuur, MR, architect gekomen tot finale plan verbouwing BS St. Pieter. Verbouwen van school op basis van visie (openheid) met: totstandkoming IKC, werken in clusters, creëren van leereilanden, leerplekken, ontmoetingsplekken, stilteruimte, bibliotheek en uitgebreide ict mogelijkheden Schoolbibliotheek moderniseren en integreren in onderwijs Schoolbibliotheek is, met steun door de OV, gerealiseerd en operationeel per januari 2014. Naast bieblezen vinden plaats: individueel lezen, tutorlezen, groepslezen Tussenevaluatie BS St Pieter 04-02-2014

Tussenevaluatie BS St Pieter ICT aanpassingen: hard- en software, aanleg wifi, gebruik Portal, website, Esis B Hard- en software = 30 computers (onderbouw) en 21 laptops (bovenbouw). Digiborden vernieuwen/beamers. Verdere oriëntatie op aanschaf van en werken met tablets. Software bij methodieken is aangeschaft/ gemoderniseerd. Wifi is eind 2013 aangelegd in gehele gebouw. Website is per 5 februari 2014 in de lucht. Portal/ intranetgebruik volgt in voorjaar 2014. Esis B volgt LOVS op als leerlingenadministratiesysteem (lopend) -Gesprekken kindpartners in kader kindcentrum Structurele gesprekken school, peuterspeelzaalwerk en kinderopvang ter realisatie van integraal kindcentrum BS ST Pieter Voorzichtinge aanvang nemen met partnerschapsmodel Eerste interventie = exitgesprek(ken) met ouders van vertrekkende leerlingen. Gegevens bespreken in en met team/ouders en borgen in vademecum/kwaliteitsbeleid van de school Keuze, aanschaf en implementatie nieuwe taal/lees- en rekenmethodiek Taal = implementatietraject methodiek Taalactief. Eerste resultaten: veelbelovend. Leerlingen ervaren methode als goed/prettig. Rekenen = keuzetraject nieuwe methodiek ter implementatie in 2014-2015 Uitvoeren beleid meer- en hoogbegaafdheid (Levelwerk) In de groep = levelwerk fase 1 en 2 (minimaal rekenen). Uitbreiden over alle vak- en vormingsgebieden. Buiten de groep = start kangoeroegroep per 1-4-2014 en bovenschoolse groep = lopend (op basis criteria/ DHH). Binnen passend en ontwikkelingsgericht onderwijs krijgen ALLE leerlingen het onderwijs en de begeleiding die ze nodig hebben Uitvoeren van TSO beleid Tussenschoolse opvang binnen beleidskaders. Uitvoering wordt met regelmaat geëvalueerd door TSO commissie. Ouderenquete over schooltijden = voorjaar 2014. Resultaten meenemen in toekomstig beleid - Uitvoeren van verkeersveiligheidsbeleid en verbeteren parkeersituatie Beleid in uitvoering met o.a. parkeerhangers en wegafsluiting Inventarisatie meubilair – Opruimen Meerjaren investerings- en onderhoudsplan meenemen in begroting 2014-2015. Opruimen met teamleden, lopend Tussenevaluatie BS St Pieter 04-02-2014

Tussenevaluatie BS St Pieter Versterken van de professionele cultuur en het persoonlijk meesterschap: Uitvoeren Gesprekkencyclus en werken met persoonlijk portfolio (onderwijscoöperatie) IPB = integraal personeelsbeleid. Werken met POP-, voortgangs-, functionerings- en beoordelingsgesprekken Insteek persoonlijke-en teamontwikkeling Gesprekken en klassenbezoeken (feedback en reflectie). Teamvergaderingen, teambijeenkomsten, studiedagen, teambuilding Vergroten ICT vaardigheden Tot dusverre 5 ict trainingen. Hierin zijn behandeld: basisvaardigheden ict (word, excel etc.), Esis B, website Instellen leerlingenraad Leerlingenraad is geïnstalleerd. Groep 3-5 en groep 6-8. Verslag gemaakt. Aandachtspunten worden meegenomen en besproken binnen team en worden toegevoegd en geborgd in kwaliteitshandelen en beleid van de school Tussenevaluatie BS St Pieter 04-02-2014

Tussenevaluatie BS St Pieter Aanbevelingen/ Acties op middellange termijn: Beter benutten breed onderwijsaanbod en goede kwaliteitszorg: Herijking onderwijs- en schoolconcept (op basis ontwikkelingsgericht onderwijs) Op basis van uitvoeringsjaar 2013-2014 wordt visie bijgesteld. Expliciteren richting ouders in juni/juli 2014 Creëren van een breed/rijk en beredeneerd leerstofaanbod Lange termijn proces van 2013 t/m 2015 e.v. Creëren van doorgaande leer- en ontwikkelingslijnen (MBG,HGW, OGW zelf. Werk,coöp) Idem binnen (verdere) uitvoering onderwijs&ondersteuningsbeleid BS ST Pieter Vormgeving integraal kindcentrum 1e fase samenwerking opzoeken in gedachte vorming IKC (2013-2014) (Rand)voorwaarden creëren 2e fase (2014-15-16) IKC vorming binnen één gebouw 3e fase (2014-15-16 e.v.) Via planmatige aanpak uitbouwen van organisatorische en inhoudelijke samenwerking tussen en met: school, kindpartners peuterspeelzaal en kinderopvang, omgeving en ouders - verzorgers Verbouwing schoolgebouw + schoolplein Tijdfasering 2014-15-16. Separate infoavond voor alle ouders – verzorgers waarin (verbouwings)plannen worden gepresenteerd Verdergaande investering in partnerschap met ouders Jaarlijkse interventie op; basis van beleid partnerschap, relatie ouders - school Verdergaande en verregaande investering(en) m.b.t. ICT (beleid) Zie: acties korte en lange termijn, hierin continu leerlingen, leerkrachten en ouders betrekken Aanschaf nieuw meubilair en nieuwe methodieken (passend bij doelgroep) Meenemen in kader van verbouwing van de school. Aparte werkgroep formeren (2014) die zich bezig gaat houden met inrichtingsplan - PR Continu werk maken van beeldvorming naar binnen en naar buiten d.m.v. goede marketing Tussenevaluatie BS St Pieter 04-02-2014

Tussenevaluatie BS St Pieter Versterken van de professionele cultuur en het persoonlijk meesterschap: -Talentontwikkeling leerlingen en leerkrachten (specialisten) Doorlopend proces om de talenten van de leerlingen en medewerkers te optimaliseren (beleid en uitvoering) -Werk maken van en werken aan professionele (werk)cultuur (+ IPB) Idem -Blijven investering en focus op correcte teamsamenstelling en –evolutie Werken aan goede teamsamenstelling voor de komende jaren binnen (meerjaren) formatie(plan) 2014-15 e.v. -Opzet intern kwaliteitszorgsysteem en insteek intentionele kwaliteitszorg Start: 2013-2014. Realisatie eind 2013-2014 = kwaliteitsbeleid BS ST Pieter (Preambule beschikbaar) -Optimalisering ondersteuningsbeleid (zorgstructuur + pedagogisch klimaat) in kader passend onderwijs Verdergaande ontwikkeling van kernbeleid = onderwijs&ondersteuningsbeleid BS ST Pieter (2014). Hierna groeidocument met actualisatie p/jaar Tussenevaluatie BS St Pieter 04-02-2014

Tussenevaluatie BS St Pieter Klaar voor de toekomst…… Tussenevaluatie BS St Pieter 04-02-2014