functiebeschrijving de rol van de in het loopbaanbeleid

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Samen werken aan inzetbaarheid en mobiliteit 1. Grote veranderingen • Jeugdzorg heeft te maken met grote veranderingen: • Transitie • Gemeenten worden.
Advertisements

Uit liefde voor het vak… Onderwijs slim organiseren!!!
Kwalificatiestructuren en wat daarbij komt kijken
Aanvangsbegeleiding S CHOLENGEMEENSCHAPPEN H EILIG K RUIS – S INT -N ICOLAAS B A O.
Een katholieke school is geen school van gelovigen, maar een school door gelovigen gedragen. Een katholieke school herken je aan haar ‘open deuren’. Ieder.
Reflecteren over het zorgbeleid van de school
Project ICT–ondersteuning voor kinderen met leerstoornissen
Toekomst van internationalisering op de lerarenopleidingen
Passend Onderwijs presentatie voor MR februari 2014
OPLEIDER IN SCHOOL EEN PROJECT VAN DE PABO HANZEHOGESCHOOL GRONINGEN EN HET SCHOOLBESTUUR VAN DE GEMEENTE GRONINGEN.
Wie zijn wij? • Stichting Regionale Kinderopvang de Paraplu • Vanaf 1991 professionele kinderopvang in de Kempen • Begonnen met 1 vestiging in Bladel.
Marc Van Gils – Marc Mathyssen
Verantwoordelijke Leni.
KWALITEITSZORG IN INTERNATEN 1 september A.KWALITEIT Wat is kwaliteit in internaten ? Internaten moeten zelf instaan voor de vormgeving van een.
Sint-Donatusinstituut Middenschool Merchtem
Overzicht Waarom competentiemanagement Competentiemanagement binnen het provinciebestuur Hoe implementeren? Competentiemanagement binnen de verschillende.
Opleidingsinfrastructuur
FOD VOLKSGEZONDHEID, VEILIGHEID VAN DE VOEDSELKETEN EN LEEFMILIEU 1 Wat doen we als we willen dat mensen ook effectief gebruiken wat ze leerden Peter Samyn,
De weg naar de competente docent
MULTI DISCIPLINAIR OVERLEG
samenhang Resultaten Processen Persoon Wat het oplevert Wat je doet:
4de collegagroep voor zorgcoordinatoren 13 maart 2013
Vakmanschap is Meesterschap
PDS en WERKPLEKLEREN “OPLEIDEN IN SCHOOL”
Beoordelen van docenten loont de moeite!
Opbrengstgericht werken mbv peilingsactiviteiten
Lerarenopleiding: opleiding bachelor lager onderwijs
Onthaalbeleid stad Dendermonde
DPB Fysica Gent.
WELLNESS OP DE WERKVLOER
Functiebeschrijving godsdienst inspecteurs-adviseurs r. -k
SLOA vrijval project Bs. Aan de Bron Weert.
Vernieuwing verzorging
Handout Workshop Opleiden in de school, Velon congres 2008
Project Maatschappelijke Identiteit. 2 De stad/de gemeente De stad/de gemeente week 1 Brainstorming Quiz Website bekijken over eigen stad/gemeente Duiding:
Leiderschap en organisatie
Hilde Bellaard van Krachtig Werk
OCW 3 juli 2012 Gemeenten en Ouder- betrokkenheid.
Loopbaanbegeleiding Inforonde voor de personeelsleden
prof. dr. Karel Hoppenbrouwers
© L.A.F.M. Kerklaan HCG 1 16 november 2001Juridisch bibliothecarissen Het managen van de juridische bibliotheek Het kwaliteitshandboek als praktisch instrument.
Digitale Didactiek Onderwijs anders organiseren, anders onderwijzen: andere kwaliteiten voor medewerkers 1digitale didactiek.
Coachen ICT bijeenkomst 10 oktober 2006 “Ook een coach heeft een coach nodig.”
Functiegesprekken in de praktijk.
Handelingsgericht werken
Het opleidingsprofiel:
Ervaringen Implementatie in Nederland
Bakens voor een tweede cyclus scholengemeenschappen basisonderwijs Visietekst: Marc Van den Brande, VVKBaO Begeleidingstraject SG 2011 DPB-Mechelen-Brussel.
Ondersteuningstoewijzing Studieochtend SWV PO RiBA 24 januari
Hartelijk welkom 13 juni 2013.
Op school en in de scholengemeenschap
Netwerk coördinatoren VZ
Boekbespreking Differentiëren is te leren, Aafke Bouwman
Een prachtige kans voor uw kinderen
Functiemix in de Aloysiusstichting Voorhout, 23 maart 2010 Piet-Hein Mees Marjan van Hof.
Evaluatie van de voorbije werking SG via CODI (én het CASS). “ Kijken naar het verleden met het oog op het nemen van beslissingen voor de toekomst ”. Een.
SG vormen Scholengemeenschap Dynamo7 14 oktober 2008 Nieuwpoort.
Pedagogisch werken in de wijk Kwartaal 1 Les 1 Kamer L
Personeelsleden / onderhoudsmedewerkers / … School … Datum …
PERSONEELSMANAGEMENT PPT 6 Onderdeel : personeelsinstrumenten.
Uitkomsten van de enquête van ouders Februari 2016.
het katholiek basisonderwijs
het katholiek basisonderwijs
Scholengemeenschappen Heilig Kruis – Sint-Nicolaas BaO
15 oktober 2014 KCD SOL.
Inhoudstafel LOGBOEK Eigen opvoedingsproject Identificatiegegevens
Godsdienst in afstudeerstage
Heb jij ballen voor scrummen?
Instrument om teamwerking tegen het licht te houden
Functiebeschrijvingen DKO
Transcript van de presentatie:

functiebeschrijving de rol van de in het loopbaanbeleid van de personeelsleden van onze scholengemeenschap

Functiebeschrijving  Kaderen: schoolgemeenschap - scholengemeenschap  Wat is een functiebeschrijving?  Wat staat er in een functiebeschrijving?  Wat betekent een functiebeschrijving voor mij?  En wat gebeurt er na vandaag?

“SCHOOL” kinderen schoolbestuur ouders personeel externen gemeenschap van mensen - schoolgemeenschap Directeur Klasleraar lager Klasleraar kleuter Leraar bewegingsopvoeding Leraar godsdienst Taakleraar Meester-, vak- en dienstpersoneel Administratief bediende Kinderverzorger ZOCO ICT-coördinator GOK-leerkracht Preventieadviseur Beleidsmedewerker Zorg+-coördinator Mentor Leraar bewegingsopvoeding kleuters Zorgleerkracht ……..

Personeelsbeleid Loopbaanbeleid basiscompetenties initiële opleiding werving kwaliteitsverbetering* functiebeschrijving Professionele groei persoon i.f.v. organisatie school als organisatie functioneringsgesprek coaching, nascholing… beoordeling beroepscompetenties

helpt je zeker aan een antwoord Welke goede dingen moeten gedaan worden? Wie moet welke goede dingen doen? Worden die goede dingen ook goed gedaan? een functiebeschrijving helpt je zeker aan een antwoord .

functiebeschrijving Het is een basisdocument dat zijn fundament vindt in de visie van de school en van haar doelstellingen. Het is een convenant dat beschrijft wat iemand al doet of verwacht wordt te doen. Het is een referentiekader: de medewerker weet wat er van hem wordt verwacht bij de aanwerving … bij het coachen … bij de beoordeling … bij de persoonlijke ontwikkeling …

Het PERSOONLIJK deel dat geldig is specifiek voor jou I Algemeen deel Het ALGEMEEN deel geldt voor alle personeelsleden die verbonden zijn aan de scholen van eenzelfde Scholengemeenschap II Specifiek deel III Individueel deel een SPECIFIEK deel dat geldig is voor alle personeelsleden van onze scholengemeenschap die dat ambt uitoefenen. Het PERSOONLIJK deel dat geldig is specifiek voor jou

I Algemeen deel De contouren voor elke functiebeschrijving worden aangegeven door: Het schooleigen opvoedingsproject … De algemene documenten waarop dit gebaseerd is nl.:  Het Algemeen sjabloon opgesteld door het OVSG Het Pedagogisch project van de gemeenteschool Het Schoolreglement  Het Arbeidsreglement per gemeente

De opdracht is er uitgesproken pedagogisch didactisch. op niveau van de klas B op niveau van de school II Specifiek deel Een leerkracht is in de eerste plaats verantwoordelijk voor het realiseren van het pedagogisch project en het curriculum bij de leerlingengroep die hem is toevertrouwd. De opdracht is er uitgesproken pedagogisch didactisch. Daarnaast deelt de leerkracht met zijn collega’s ook taken die met de opdracht van de school te maken hebben en die dus de verantwoordelijkheid voor de eigen leerlingengroep overstijgen. Een leerkracht is ook lid van een team

A op niveau van de klas B op niveau van de school II Specifiek deel 1. Werken aan een degelijk en samenhangend onderwijsinhoudelijk aanbod II Specifiek deel 2. Werken aan een stimulerend opvoedingsklimaat en een doeltreffende didactische aanpak 3. Werken aan de ontplooiing van ieder kind vanuit een brede zorg 4. Werken aan de school als gemeenschap en als organisatie

Attitudes en competenties Enerzijds zijn er de taken die duidelijk aangeven waar de leerkracht verantwoordelijk voor is en op welk gebied hij resultaten moet boeken A op niveau van de klas B op niveau van de school Attitudes en competenties 1. Werken aan een degelijk en samenhangend onderwijsinhoudelijk aanbod II Specifiek deel 2. Werken aan een stimulerend opvoedingsklimaat en een doeltreffende didactische aanpak Anderzijds wordt aangegeven op welke wijze, met welke attitude of op grond van welke competentie de leerkracht geacht wordt te handelen taken 3. Werken aan de ontplooiingvan ieder kind vanuit een brede zorg 4. Werken aan de school als gemeenschap en als organisatie

C D E III Individueel deel Specifieke (schoolgebonden) opdrachten voor jou. Taken die jij en het team doet in afspraak met de schoolleiding en die voortvloeien uit een verdeling van schooltaken onder de teamleden. D Werken aan een eigen professionele ontwikkeling. Elke leerkracht heeft het recht en de plicht om te werken aan een persoonlijke ontwikkeling en dient ook mee te werken aan de ontwikkeling van de school als professionele leergemeenschap. III Individueel deel E Persoons- en ontwikkelingsgerichte doelstellingen. Persoonlijke werkpunten in opvolging van een evaluatie of na een functioneringsgesprek.

functiebeschrijving I Algemeen deel II Specifiek deel Schooleigen opvoedingsproject Algemene visie-documenten (…) O v e r z i c h t II Specifiek deel III Individueel deel A B C D E 1. Onderwijsaanbod schoolspecifieke opdracht school klas Prof. Ontw. 2. Opvoedingsklimaat Werkpunten 3. Brede zorg … 4. School als gemeenschap

Wat betekent een functiebeschrijving nu voor mij als personeelslid? Zekerheid Ik weet wat ik moét doen en niét moet doen. Wat niet moet, kan vrijwillig! Kans tot zelfreflectie Doe ik de goede dingen? Doe ik de goede dingen goed? Wat kan beter? Waarin kan ik mij nascholen? Carrièreplanning Wil ik wel zoco, preventieadviseur, beleidsondersteuner, directeur… worden als ik hun functiebeschrijving lees?

Conclusie De functiebeschrijving wordt een basisdocument voor elke medewerker. Het is een instrument voor een dynamisch personeelsbeleid. Het is op de eerste plaats bedoeld als ondersteuning Evaluatie kan niet zonder functiebeschrijving én de functioneringsgesprekken én bijhorende coaching.