De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Heb jij ballen voor scrummen?

Verwante presentaties


Presentatie over: "Heb jij ballen voor scrummen?"— Transcript van de presentatie:

1 Heb jij ballen voor scrummen?
AOSON 5 november 2018

2 Uitgangspunten Geloof in scrummen Vertrouwen Doorzettingsvermogen
Moed om fouten te maken Lef Loslaten; veranderende docentenrol coach Accepteren van ‘ruis’ Reflectief kunnen en willen handelen

3 Benodigdheden Een persoonlijk doel en route
Scrummaterialen: scrumbord, post-it’s, logboek, stift, magneten, enveloppen Overleg opstelling: fysieke ruimte ondersteunt de mentale… Committment: scrummers, ondersteuning, omgeving

4 Scrummen… Leren met, van en door elkaar Onderzoekend leren
Leren door ervaren Reflectief leren Coachen Differentiatie Maatwerk Autonomie; keuze in leerroute ter bevordering intrinsieke motivatie en eigenaarschap van leerlingen en docent/ coach Verbinding; bevordering relatie superscrummaster en scrummers ook wel docent/ coach en leerling, team/ projectleider en teamleden

5 Scrummen… samenwerken- en leren

6 Scrummen… een iteratief proces

7 Scrummen… gericht op groei

8 Scrummen…

9 Scrummen… keuzevrijheid

10 Scrummen… is transparantie in werkzaamheden en verantwoordelijkheden

11 Scrummen… maatwerk, formatief

12 Scrummen… betekent vrijheid van handelen

13 Scrummen… gewoon heel erg leuk!

14 Is hetzelfde als elke dag pannenkoeken….!
Elke dag scrummen? Is hetzelfde als elke dag pannenkoeken….!

15 Heb jij ballen voor scrummen?
Wil je meer weten, of hulp bij de inrichting van scrummen in de les, bij projecten of in teams? Mijn naam is Wendy Kok, Med, schoolspecialist, docent Duits en superscrummaster klas 2 havo

16 Scrummen in samenhang met de uitgangspunten van onderwijs op het Assink lyceum (nog in ontwikkeling)
Leren en werken vanuit vertrouwen Betekenisvol leren en samenwerken waarbij school en omgeving verbonden worden Respectvol omgaan met diversiteit en uniciteit Ontwikkelingsgericht leren op basis van reflecterend handelen Er is ruimte om te kiezen Door gedeelde verantwoordelijkheid versterken eigenaarschap voor leren en ontwikkelen Afstemming borgt een doorlopende leer- en ontwikkelingslijn We doen recht aan talent

17 Collectieve ambitie Ontwikkelingsproces Missie
Ontwikkelingsproces C Collectieve ambitie Missie & Kernwaarden Visie op onderwijs Visie op leren Uitgangspunten PRODUCTEN SB Het Assink Lyceum Missie Het Assink lyceum wil een inspirerende en uitdagende leeromgeving zijn waar jongeren elkaar op een open en veilige manier kunnen ontmoeten en met elkaar kunnen en willen leren. We waarderen diversiteit en koesteren deze. Ieder kind heeft een eigen specifieke groeiruimte en het is de opdracht van de school op een bij elke leerling passende wijze groei te stimuleren op het gebied van kennis, vaardigheden en persoonlijkheids- ontwikkeling. Dit komt tot uiting in de volgende doelen van het onderwijs op Het Assink lyceum, die de uitgangspunten vormen voor de inrichting van het onderwijsproces. De visie Door het onderwijs in onze school met de maatschappelijke werkelijkheid te verbinden krijgt het ontwikkelproces, zowel qua kennis als vaardigheden, extra diepgang en wordt het blikveld van de leerlingen verbreed. De school is daartoe zowel een ‘broedplaats’ als een uitvalsbasis. Door verbazing te creëren en nieuwsgierigheid te stimuleren ontstaat de passie en de gretigheid om het nieuwe te verkennen en aan te gaan. Leerlingen en medewerkers leren en ontwikkelen van en met elkaar en worden zo bewuster eigenaar van hun ontwikkelingsproces. Dit alles moet eraan bijdragen dat een ieder - in de zich ontvouwende toekomst - de regie kan voeren over het eigen leven en daarbij het lef heeft de eigen lat hoger te leggen. Kernwaarden; kaders Uitgangspunten; inhoud onderwijsprogramma’s


Download ppt "Heb jij ballen voor scrummen?"

Verwante presentaties


Ads door Google