Opzet Pop toetst flexibel en competent

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Opwarmer : zoek de 5 verschillen
Advertisements

Reflectie-portfolio beoordelen
CiR/menukaart/J. Gerritsen/C. Winkel/april 2008 Competent in Reiswerk Menukaart J. Gerritsen / C. Winkel.
Van beroepssituatie naar inlevermap
Werkveldtraining 26 september 2013
Integraal Automotive Onderwijs Ellen Klatter Fontys, Pedagogisch Technische Hogeschool 11 september 2012 Opening onderwijsjaar AutomotiveCampusNL Helmond.
NOH-I: nieuwe informatica bachelor opleiding Flexibel en competent
Wat kun je er (niet) mee binnen het onderwijs?
Hoe competentiegericht is uw opleiding?
Nieuwe generatie leerlingen & medewerkers in de gezondheidszorg
SAMENWERKING FOCUS - FONTYS
Workshop ‘Competenties’
Project ‘Rijn IJssel gaat digitaal…! Onderzoek ICLON
Een leertraject voor SLBers SLB met DRIVE
Leren en instructie met ICT
Deel wat je weet en weet wat je deelt
Bij ons leer je de wereld kennen ICT&Onderwijs Programma universiteit Leiden Portfolio van projecten en activiteiten die optimaal bijdragen aan het behalen.
Wat is de meerwaarde van een elektronische leeromgeving?
“Digitaal Portfolio, meer dan een klapper”
Studieloopbaanbegeleiding binnen Windesheim
Efficiënt organiseren van competentiegericht beoordelen Workshop 4 Het Groene Leertraject Karin Elferink
D o o r s t r o o m p o r t f o l i o Project Doorstroomportfolio Michiel Kostermans Bart van de Laar José Eggink (PL) Martin Folkerts.
Pentcho Bodegom - Sobit José Eggink – Hanzehogeschool Groningen
BELANG VOOR SCHOLEN (1) Werkvloer –Meer handen in de klas –Studenten leveren bijdrage aan kleinschalige schoolontwikkeling –Professionalisering van zittende.
Skozok en Fontys Pabo Eindhoven
Instructie-bijeenkomst NBB Opleiders januari/maart 2010
1 Leren en werken Platformbijeenkomst regio 4 16 april 2007 Claire Freling.
Portfolio
Kennismaken met: Connecticut (Versie3), een applicatie voor het in beeld brengen van competentieontwikkeling.
Workshop Quickscan/EVCtraject met Connecticut (Versie3), een applicatie voor het in beeld brengen van competentieontwikkeling 1.
Opzet Pop toetst flexibel en competent  Onderwijsconcept Academie voor Popcultuur  Flexibel onderwijsprogramma  Competentiegericht beoordelen Hanzehogeschool.
Het portfolio van een Educatief Multimediaal Ontwikkelaar
Verbinden, stimuleren & ontwikkelen. E-learning module “Aan de slag blijven” Miranda Grootscholte Chantal Huinder Projectleider SBCMProjectleider STOOF.
Leidraad bij het geïntegreerd toetsen van eindcompetenties bij zij-instromers lerarenopleiding UITZIGT (SoE 2010/26) Penvoerende instelling: KHLeuven Projectpartners:
Workshop “Beoordelen”
PrOmotie digitaal Voor leerlingen van het Praktijkonderwijs.
Doorstroom Human Technology van MBO naar HBO met digitale portfolio’s en Connecticut José Eggink Michiel Kostermans.
Studeren Rotterdam, 28 augustus Studeren Rotterdam, 28 augustus 2008.
Info shop Docent-coach Competenties in beeld 3 juni 2010.
Werkveldconferentie 13 november 2014
MT-SLC01-3 (13-14) MT-SLC01-3 en MT-SLC01-4 (14-15) Individuele gesprekken Competentiegesprekken Voorlichting 1 oktober 2014.
Welkom bij de Basiscursus-SLC jaar 3
werkveldoverleg bbl mz 5 november 2013
1 Succesvol deeltijd hogeronderwijs Waar staan we? - gedeelde praktijken - Workshop Ver. Hogescholen Praktijkervaring flexibel opleiden Elly.
Studieloopbaancoaching
Op Expeditie bij Vanboeijen Samen op weg naar een Goed Leven voor cliënten en Mooi Werk voor medewerkers Mark Knopperts en Suzanne Kars Vanboeijen VGN.
Competentieprofiel CMD
‘De waardering en behoefte van PABO-studenten t.a.v. de begeleiding in het afstudeeronderzoek’ HAN Pabo Harry Stokhof, Marc Zegers.
Hoe uitdagend te ontwerpen met het CLU model voor duurzaam ontwerpen.
Zodat talent en ontwikkelbehoeften elkaar ontmoeten 2 juni 2015
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
#EBJ16.
Hannah Wielenga februari 2017
Feedback en tussenevaluatie via Scorion
Kennis delen.
Werken met de nieuwe beoordelingsformulieren bij het assessment startbekwaam Hannah Wielenga 26 mei 2015.
Kennis delen.
De ontwikkeling van een beoordelingsinstrument
Welkom instructeurs!.
Informatieclip Noortje Jonker, MSc Verloskundige - docent
Presentatie proces economie competentiegericht leren
Competentie gericht onderwijs
xxxxxxxxxxxxxxx Hannah Wielenga Judith Kortas 28 mei 2018
Honours programma: voor wie
Keuzedeel Wijkgericht werken
werkveldoverleg bbl mz 5 november 2013
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Archimedes Lerarenopleiding, voorjaar 2003
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Informatieclip Noortje Jonker, MSc Verloskundige - docent
Transcript van de presentatie:

Opzet Pop toetst flexibel en competent Hanzehogeschool Groningen Opzet Pop toetst flexibel en competent Onderwijsconcept Academie voor Popcultuur Flexibel onderwijsprogramma Competentiegericht beoordelen

Hanzehogeschool Groningen Academie voor Popcultuur Unieke kunstopleiding Gestart in 2003 Ca. 240 studenten in 2010 Gesitueerd in Leeuwarden Twee studierichtingen Pop vormgeving , Pop muziek Beide richtingen zijn interdisciplinair

Hanzehogeschool Groningen Onderwijsconcept Tell me, and I will forget. Show me, and I may remember. Involve me, and I will understand. Confucius, 450 B.C.

Hanzehogeschool Groningen Onderwijsconcept Drie belangrijke uitgangspunten: Praktijkgestuurd: student werken aan (eigen) projecten in de praktijk Vraaggestuurd : leervraag student uitgangspunt Competentiegestuurd: competetnies verwerven en op gedrag beoordelen

Hanzehogeschool Groningen Competentiegestuurd Er zijn 7 kerntaken. Per kerntaak is aangegeven aan welke 5 van de 9 landelijk vastgestelde competenties de student kan werken. Per competentie zijn de gedragsindicatoren gegeven. De student werkt elk semester aan 2 kerntaken en haalt per blok 15 ec door 5 competenties te verwerven. Elke competentie is drie EC.

Flexibiliteit neemt toe over de jaren Hanzehogeschool Groningen Flexibiliteit neemt toe over de jaren Eerste jaar: per blok staan de kerntaken en de competenties vast, student leert te werken met gedragsindicatoren Na eerste jaar: competenties kiezen en later ook de kerntaken+competenties Bovendien: ook competenties buiten het landelijke kernprogramma mits passend (ambitie/project), uitdagend, haalbaar

Competentiegericht beoordelen Hanzehogeschool Groningen Competentiegericht beoordelen Criteriumgericht interview op basis van portfolio Aan het eind van elk periode: 4 keer per jaar Basis is het competetentieprofiel Ondersteuning via Connecticut waarmee docenten de student en studenten (peers) elkaar beoordelen in beoordelingen die onderdeel van het portfolio vormen

Hanzehogeschool Groningen Competentieprofiel

Docent beoordeling plus feedback Hanzehogeschool Groningen Docent beoordeling plus feedback

Hanzehogeschool Groningen Peer assessment

Resultaten peer assessment Hanzehogeschool Groningen Resultaten peer assessment

Feedback peer assessment Hanzehogeschool Groningen Feedback peer assessment

Voordelen Connecticut Hanzehogeschool Groningen Voordelen Connecticut Competentieprofiel is expliciete basis voor beoordeling Online invullen en registreren Meerdere beoordelingen (verschillende beoordelaars, verschillende momenten) kun je laten wegen in een eindresultaat over bijvoorbeeld een heel jaar Ook workflows mogelijk om invulprocedures te ondersteunen (zie www.hanze.nl/evc)

ICTO: wat kan er nog meer? Hanzehogeschool Groningen ICTO: wat kan er nog meer? Vragen? Popacademie, O&O: Menno Conner Wensen mbt Connecticut toepassingen? ICTO: José Eggink