De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Van beroepssituatie naar inlevermap

Verwante presentaties


Presentatie over: "Van beroepssituatie naar inlevermap"— Transcript van de presentatie:

1 Van beroepssituatie naar inlevermap
Fronter gebruikersdag ROC Eindhoven, 11 juni 2010

2 >> De school voor UV
Opleidingen: - Junior kapper niveau 2 - Kapper niveau 3 - Schoonheidsspecialist niveau 3 - Allround schoonheidsspecialist niveau 4 - Pedicure niveau 3 - Medisch pedicure niveau 4 Aantal studenten: ongeveer 750

3 Inhoud

4 >> Inhoud De school voor Uiterlijke Verzorging
Opzet opleiding Pedicure en Medisch Pedicure --Beroepssituaties / Rode kaarten --Koppelingen naar KD’s Competentie gericht onderwijs waarin fronter een grote rol speelt Navigatie binnen de school voor UV Een ruimte voor een beroepssituatie --Rode kaart / Opdrachten / Inleveren / Std activeren / rechten

5 >> Opleiding Pedicure
Onderdeel van opleiding Schoonheidsspecialist 6 Beroepssituaties (1 BS/periode) --Theorie opdrachten --Praktijkopdrachten --Integrale theorietoets (Voortgangsgericht) --Integrale praktijktoets (Voortgangsgericht) --Zelfreflectie met daarin een POP en PAP voor de volgende BS en leerdoelen

6 >> Een Beroepssituatie

7 >> Een opdracht van een BS

8 >> Koppeling KD’s

9 >> Omschrijving BS

10 >> Detailplanning BS

11 >> Summatieve toetsing Pedicure
1 Proeve met Criteriumgericht interview Onderstaande onderdelen moeten behaald zijn voor deelname aan de PvB --Assessment --Alle beroepssituaties --BPV --NL --Vrije ruimte --Wellnessdienst

12 Navigatie in Fronter

13 >> Hoofdnavigatie
Schoolnavigatie. Iedere opleiding een eigen link Iedere opleiding een eigen nieuwsruimte Gemeenschappelijke ruimte voor lesmateriaal Speciale beheer-ruimte ROC-brede navigatie (diensten, projecten) ROC-brede navigatie voor studenten

14 >> Sub-navigatie
Per opleiding een eigen sub-navigatie: Studenten en Medewerkers weten intuitief waar ze zijn moeten. Dossiers veranderen steeds. Daarom per cohort geactualiseerde ruimtes voor BS. Per BS een link naar de betreffende ruimte (Alleen toegankelijk voor betreffende groep). Alle teams een eigen teamruimte

15 Ruimtes en rechten

16 >> Een Teamruimte
Map met info voor personeel van het team Map met info voor studenten die bij het team horen Nieuws dat alleen voor studenten van ons team van toepassing is Interne link voor docenten

17 >> Een ruimte voor een BS
Ruimte alleen toegankelijk voor betreffende groep (Keuze school voor UV) Rode kaart: Overzicht van opdrachten en sbu’s. Inleveren + beoordelen in Fronter Registreren in P&S

18 >> Inleveren Rode kaart

19 >> Rechten inlevermappen
Geen beperkingen openingsuren (open tot 2018). Toegang geregeld via toegangsgroepen, NOOIT individueel!! Studenten: Schrijfrechten (ivm inleveren) BeheerStd (De docenten die lid zijn van deze ruimte): Verwijderrechten + recht ‘contacten aanmaken’. Docenten kunnen zelf studentengroepen toevoegen aan ruimtes Examenbureau: Verwijderrechten + recht ‘contacten aanmaken’

20 Studenten activeren (Door docenten)

21 >> Onder de motorkap
Inrichting conform richtlijnen Fronter Scholengang: Gaat verdwijnen (oud) 3 Leerlijnen: Basis, Integraal, Loopbaan Beroepssituaties: Integrale leerlijn

22 >> De ruimte SP09_BS01
BS vallen onder Integrale leerlijn Per opleiding een Node Per cohort een gang. Deze bevat alle ruimtes van dit cohort. Ruimte-codering bevat Cohortnummer

23 >> Medewerkers Voor iedere opleiding ‘Beheergroepen’ aangemaakt (Medewerkers) Beheergroepen hebben verwijderrechten op alle ruimtes van een opleiding Beheergroepen hebben recht ‘Contacten aanmaken’: Kunnen dus studenten aan bepaalde groepen toevoegen

24 >> Studentengroepen
Voor iedere ruimte ‘Stdgroepen’ aangemaakt (Studenten) Stdgroepen hebben schrijfrechten in de ruimte waaraan ze gekoppeld zijn (ivm inleveren) Stdgroepen zijn in eerste instantie LEEG: ruimte + rechten inlevermappen kunnen vantevoren al volledig ingericht worden. Beheergroepen (Mdw) hebben recht ‘Contacten aanmaken’ op deze Stdgroepen Kunnen dus Std toevoegen aan ruimte

25 >> Samenvattend
Scherm ‘Studenten toevoegen’ Beheergroep: Verwijderrechten Std: Schrijfrechten Beheergroep: recht ‘Contacten aanmaken’ op groep Std Std activeren: Std worden vanuit Adm groep gekopieerd naar Std groep-> Toegang tot ruimte is geregeld

26 >> Vragen


Download ppt "Van beroepssituatie naar inlevermap"

Verwante presentaties


Ads door Google