Handelingsplanning PROCES HP 15 HP A&BD HP A&OD HP 1 HP 16 B HP C

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Samenwerkend leren lastig -ook voor leraren leerzaam -ook voor leraren
Advertisements

De Profile Selector 2 april 2017.
Zorgwerking in onze school
HANDELINGSPLAN IN SCHOOL Margie van de Kerkhof, begeleider passend onderwijs
Wat weet de leerkracht van uw kind?
Uitslag School Tevredenheid Onderzoek Ouders 2014
27/06/2006Emma De Spiegelaere Kiezen Alfa Een loopbaanoriëntatie voor analfabete allochtonen.
Samenwerkingsprotocol
Vraag 1: Welk onderwijstype volgt uw kind? Vraag 2: In welk jaar zit uw kind?
Transparantie bij evaluatie van stages Mia Sas Groepsvoorzitter Professionele Opleidingen HUB 19 november 2009 Studiedag Associatie: waarderen van leren.
Startsimulator Startinstructeur – Sessie 1
Van idee tot digitaal materiaal
Handreikingen Voor de C-kandidaat
Handelingsplanning tot plan
Een nieuw rapport ….
Begeleiding van kinderen met zorg
Zorgteam: juf Inge D.W., juf Rita, juf Martine, juf Kristien, juf Inge G., meester Lode.
Examenjaar vmbo-t 2010 / 2011.
Redactioneel schrijven Les 1
MS Landen Tiensestraat Landen 1. Begeleiders  Directie  Leerkracht voor begeleiding van leerstoornissen  Begeleider huiswerkklas  Leerlingbegeleider.
Wiki: Medmec04 les 4(week 6)Engagement The game called life
Wiki: Medmec04 les 5 Engagement The game called life
Portfolio
Zorg op school.  Optimale ontwikkeling  Aangepast aan de onderwijsbehoeften  Structurele samenwerking met andere scholen.
Opbouw van een handelingsplan
Evaluatie van een proces
Project Maatschappelijke Identiteit. 2 De stad/de gemeente De stad/de gemeente week 1 Brainstorming Quiz Website bekijken over eigen stad/gemeente Duiding:
"Als sprekers diepte missen, hebben ze nooit te kort aan lengte"
Infosessie Brussel 7 en 12 december 2013 In samenwerking met ONE.
Al doende leren training docenten
Opleiding Brandveiligheidsadviseur
Invoering van HGW en het werken met groepsplannen
Project: Superfietsers. Superfietsers?  Kinderen verdienden gedurende de hele basisschool verkeersdiploma’s.  Superfietser is het laatste en moeilijkste.
Zorgteam: juf Inge, juf Rita, juf Martine, juf Inge, juf Heidi, meester Ward.
Zorgteam: juf Inge, juf Rita, juf Martine, juf Kristien, juf Heidi.
Project: Superfietsers
Ontwikkelingsperspectief
Rekentoets Klas 3 schooljaar Klas 4 schooljaar door J
Les 1 - ICT in het Onderwijs Digitale didactiek - K. De Schuyteneer en B. Bastiaensen.
Zorgtoewijzing Passend Onderwijs. Nieuwe aanpak zorgtoewijzing Deze power point geeft een korte impressie van de nieuwe ontwikkelingen van Passend onderwijs.
Zorgstructuur op basisschool Pius X
Zorgteam: juf Inge P, juf Inge DW, juf Martine, juf Heidi L, meester Dirk, juf Caroline V, juf Caroline P, juf Nicol.
Dit is een korte powerpoint presentatie van de audit website ten behoeve van de NVDK. ( Hierin werden vragenlijsten opgesteld.
Netwerkvoormiddag Communicatieve Vaardigheden - Zakelijke Communicatie
Netwerknamiddag 7des en Se-n-Se
Kansarmoede en ouderbetrokkenheid
Evaluatie/ aanvragen Arrangementen Stedelijke IB dag 19 mei 2015
Onderwijs aan zieke kinderen en jongeren
Curriculumdifferentiatie
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 1 Kwartaal 1, schooljaar 2015/2016 Klas: VQR2A Docent: Petra van der Zee.
Methodiek: Plancyclus
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Een handig hulpmiddel bij het beoordelen van leerling-onderzoek Herman Schalk Beoordeel wat je belangrijk.
De nieuwe studente krijgen in hun opleiding te maken met keuzedelen. Hoe ziet het keuzeproces van de student eruit? Wat zijn belangrijke momenten in het.
FAALANGST DE BAAS.  Mijn naam:Annet Nelisse-Verlare  Werkzaam: O.b.s. OllieBBommel  Opleiding:Training “Faalangst de Baas” via Ortho Consult.
Vergadertechnieken. Uit welke vaste onderdelen bestaat een vergadering? Vooraf weet iedereen wanneer en waar de vergadering plaatsvindt.Vooraf weet iedereen.
Het onderzoeksverslag
Onderwijsproces en Examinering en diplomering
Opdracht Nederlands Je doet in een groepje van vijf personen een klein literatuuronderzoek. De uitkomsten van dit onderzoek beschrijf je in een verslag.
Coördinatoren VZ 13 januari 2017 Verslag.
Les 1 zgk kwaliteitszorg.
Vul in wat persoonlijke en niet persoonlijke gegevens zijn
Bekijk en bespreek dit filmpje. Kunt u het filmpje niet afspelen Bekijk en bespreek dit filmpje. Kunt u het filmpje niet afspelen? Gebruik dan de.
PowerPoint Taal Bijeenkomst 5: Onderwijsaanbod uitvoeren/evalueren
PowerPoint Taal Bijeenkomst 7: Evalueren op schoolniveau
Schooljaar [voeg jaar in] [Naam van school] Naam leerkracht Klas
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Hoe volgen wij onze kinderen?
Evaluatie groepsklassenraden oktober 2013
12 tot -16 jarigen NT2 LOP Kempen Donderdag 15 december 2016
Opleiding iLeerlingen Opfrissen van uw kennis
Transcript van de presentatie:

Handelingsplanning PROCES HP 15 HP A&BD HP A&OD HP 1 HP 16 B HP C Beginsituatie Specifieke kenmerken probleemstelling en diagnose HP 15 Individueel Druk op bepaalde teksten of afbeeldingen om meer informatie te bekijken DOELEN Ontwikkeling- en beroepsdoelen Klasomschrijving en verslagen HP A&BD Klassikaal HP A&OD Individueel HP 1 Klassikaal Diagnose PROCES Probleemstelling en bijsturing HP 16 B Individueel Databestand HP C Klassikaal HP 17 D Individueel Klassenraad HP 31 Klassikaal HP 32 Individueel Evaluatie

Beginsituatie: HP 15 HP 15 HP A&BD HP A&OD HP 1 HP 16 B HP 17 D Specifieke kenmerken probleemstelling en diagnose HP 15 Individueel DOELEN Beginsituatie: HP 15 Wanneer: bij inschrijving Door wie: ortho Omschrijving: In dit document worden, op basis van het inschrijvingsverslag, alle belangrijke specifieke kenmerken van het kind omschreven. Daarnaast wordt éénmalig een oriëntering en een diagnose gesteld. Uit de probleemstelling (oriëntering) worden mogelijke aandachtpunten, werkpunten en mogelijke afspraken (diagnose) voorgesteld. Druk op dit venster om terug te gaan naar het hoofdscherm! Ontwikkeling- en beroepsdoelen Klasomschrijving en verslagen HP A&BD Klassikaal HP A&OD Individueel HP 1 Klassikaal HP 16 B Individueel HP 17 D Individueel

HPA&OD  ontwikkelingsdoelen HPA&BD  beroepsdoelen Beginsituatie Specifieke kenmerken probleemstelling en diagnose HP 15 Individueel DOELEN: HPA&OD en HP A&BD Wanneer: bij inschrijving Door wie: Leerkrachten ASV & BGV Omschrijving: Aan de hand van reeds opgestelde ontwikkelingsdoelen en beroepsdoelen kan op basis van het document HP 15 een planning worden opgemaakt voor dit schooljaar. Bij het begin van elk schooljaar worden deze doelen opnieuw aangepast. Druk op dit venster om terug te gaan naar het hoofdscherm! DOELEN Ontwikkeling- en beroepsdoelen HP A&BD Klassikaal HP A&OD Individueel HPA&OD  ontwikkelingsdoelen Individueel In dit document staan alle ontwikkelingsdoelen vermeld. Per vak (ook BGV) wordt een selectie gemaakt van te behalen doelen voor dit schooljaar Druk op dit venster om terug te gaan naar het hoofdscherm! HPA&BD  beroepsdoelen Klassikaal In dit document staan alle beroepsdoelen vermeld. Een selectie wordt per jaar gemaakt van te behalen doelen voor dit schooljaar Druk op dit venster om terug te gaan naar het hoofdscherm!

Druk op dit venster om terug te gaan naar het hoofdscherm! Proces: Tijdens het schooljaar moet er een overzichtelijke opvolging zijn van de geplande doelen (HP A&OD en HP A&BD), de mogelijke probleemstellingen, de zelfgemaakte bijsturingen, de klassenraad en de gestelde diagnose en tot slot de gemaakte verslagen Druk op dit venster om terug te gaan naar het hoofdscherm! HP A&BD Klassikaal HP A&OD Individueel Klasomschrijving en verslagen PROCES Diagnose Probleemstelling en bijsturing Klassenraad

Klasomschrijving: HP 1 en verslagen Klasomschrijving: Verslagen: HP 1 Door wie: klastitularis Omschrijving: De samenstelling van de klas en alle besprekingen i.v.m. deze klas worden in dit document vermeld. Druk op dit venster om terug te gaan naar het hoofdscherm! Klasomschrijving en verslagen HP 1 Klassikaal Klasomschrijving: Telkens een leerling, een leerkracht of paramedicus aan deze klas wordt toegevoegd wordt dit in dit document gemeld. Druk op dit venster om terug te gaan naar het hoofdscherm! Verslagen: De punten die besproken werden zowel individueel als klassikaal tijdens de klassenraad of andere overlegmomenten worden kort aangehaald in dit verslag met verwijzing naar een eventueel gedetailleerd verslag Druk op dit venster om terug te gaan naar het hoofdscherm!

Probleemstelling: HP 17 D en bijsturing Wanneer: gedurende het ganse schooljaar Door wie: leerkrachten en paramedici Omschrijving: Een leerkracht of paramedicus die een gepland doel niet kan bereiken na eigen bijsturing, stelt een probleemstelling op in HP 17 D Druk op dit venster om terug te gaan naar het hoofdscherm! Haalbare doelen HP 17 D Wanneer: gedurende het ganse schooljaar Door wie: leerkrachten en paramedici Omschrijving: Sommige leerlingen behalen meer doelen dan er waren gepland. Deze extra behaalde doelen worden hier vermeld. Druk op dit venster om terug te gaan naar het hoofdscherm! Probleemstelling en bijsturing HP 17 D Individueel

Druk op dit venster om terug te gaan naar het hoofdscherm! Klassenraad Wanneer: telkens er problemen worden gemeld in HP 17 D Door wie: titularis en directie Omschrijving: Aan de hand van de gemelde probleemstelling in HP 17 D kan een klassenraad worden georganiseerd. Via het databestand kan de titularis op een eenvoudige manier nagaan of er problemen voor zijn klas zijn gesteld. Na de klassenraad worden de nodige diagnose (afspraken) neergeschreven in HP 16 B en HP C en een korte samenvatting van de klassenraad in HP 1. Druk op dit venster om terug te gaan naar het hoofdscherm! HP 16 B Individueel HP C Klassikaal HP 17 D Individueel Klassenraad

DIAGNOSE HP 16 B en HP C HP 16 B HP C Klassenraad Wanneer: na de klassenraad Door wie: titularis Omschrijving: Na de klassenraad worden de gemaakte afspraken om een probleemstelling aan te pakken neergeschreven in HP 16. De geplande doelen die NIET kunnen worden behaald ondanks de gemaakte afspraken worden individueel gemeld in HP 16 en indien de doelen ook klassikaal NIET worden behaald worden deze tevens in HP C gemeld. Druk op dit venster om terug te gaan naar het hoofdscherm! Diagnose HP 16 B Individueel HP C Klassikaal HP C Een opsomming van geplande doelen die door omstandigheden klassikaal NIET behaald worden. Druk op dit venster om terug te gaan naar het hoofdscherm! Klassenraad

Druk op dit venster om terug te gaan naar het hoofdscherm!

Druk op dit venster om terug te gaan naar het hoofdscherm!

Druk op dit venster om terug te gaan naar het hoofdscherm!

Druk op dit venster om terug te gaan naar het hoofdscherm!