NEGEN PRESTATIEVELDEN BEPALEN DE PERFORMANCE VAN UW ORGANISATIE

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De ideeën van Kaplan & Norton over de Balanced Scorecard
Advertisements

SEPA Wat verwacht de toezichthouder van u? NFS SEPA-voorlichtingsmiddag, 30 mei 2012 Prof. Dr. Olaf C.H.M. Sleijpen Divisiedirecteur, Toezicht pensioenfondsen.
QUICK SCAN OP KWALITEIT EN EFFICIËNTIE VAN DE SERVICES
Management, financial en cost accounting NEFEB Bijeenkomst 17 juni 2009.
Budgettering voor KMO’s: Agenda
Gegevens/Informatie/Kennis
Peter Kuijer, TrainerMatch Eddy van Eeden, Oopen
RESULTAATGERICHT WERKEN in verbinding met de totale organisatie
Workshop SENS Zwolle, 22 november 2012
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
De kracht van it suits IT Als groothandel of brandowner in fashion bent aan het juiste adres voor automatisering en professionalisering van al uw – generieke.
Dinsdag 4 april 2017 Bedrijfspresentatie Clean Concepts B.V.
Health Balance Score Card
Productpricing Steef Visser RA en Aart in ’t Veld.
Nationaal Innovatie Event
Een startersgids voor innovatie
Integraal Gezondheids Management in het MKB Kansen en Weerstanden Horeca Gouda
Facility management en inkoop
De kracht van GAC Business Solutions
Agenda Inkoopprofessionalisering
Wat kunnen wij voor uw organisatie betekenen ? Even voorstellen
Werkkader Marketing Management Hoofdstuk 2. Leervragen Hoe kan marketing klantenwaarde beïnvloeden? Hoe wordt strategische planning op de diverse organisatieniveaus.
Logistiek management: begrippen en principes
Welkom bij de presentatie van het
De kracht van GAC Business Solutions
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Interne Audit van de Vlaamse Administratie
Drie strategische hoofdgebieden ('werelden')
Integrale kwaliteitszorg (IKZ)
02/ / 18 Kwaliteitsmanagementprincipes -Algemeen- Om een organisatie met succes te kunnen leiden en te laten functioneren is het nodig deze.
Personeelsbeleid Niveau 4 Kerntaak 1 PM Blz. 5.
Van dienstenmodel naar directiemodel, kansen voor sturing en control
Business Marketing Management
Toekomst – Welke kant gaat u op?. Klant i.p.v. patiënt/cliënt; Output financiering; Marktwerking; ……………………… Waarom.
Acceptatiemanagement conform B-Accept Winand van Drenth
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Producten & Werkprocessen
september 2009 Aanbevelingen van Compliance professionals
Ster van Succes.
Het nut van Business Planning
Module I Informatica Dhr. C. Walters. Het belang van informatie Gegevens  Informatie  Besluitvorming Gegevens = Data, Raw Material Informatie = Gegevens.
Een zorgsysteem voor betere arbeidsomstandigheden
Customer Relationship Management (CRM) Strategie Systemen Presentatie MSC-Consultancy Prior Adviesgroep werkt samen met Ingrid E. Römer
Cijfers & Trends Ondernemen In de Kappersbranche 1 april 2015.
Keuzes in regionale samenwerking Eerste verkennende regiobijeenkomst declaratieprocessen.
Naar een optimaal HR - beleid
Rekenkamer West-Brabant Presentatie onderzoek inkoop- en aanbestedingsbeleid gemeente Oosterhout 13 januari 2009.
Dienstverlening is van ons allemaal! Praktijkmiddag Dienstverlening Hoogeveen 10 september 2015.
Agenda Inleiding en Lagerhuis: Proces management en proces keten optimalisatie gaat ons helpen inzicht te krijgen in de impact van toekomstige veranderingen.
Wat is Lean? Dit is uw organisatie met alles wat daarbinnen gebeurt:
PERSONEELSMANAGEMENT 2. 1 Onderdeel : 2. Omgeving PPT : 1
Keuzemodule Groen Ondernemen Coen van Wetering
Start Inhoud introductie BiSL Informatiesysteem, gegeven Informatiebeleid Positionering: Beheer informatiesystemen BiSL als informatiearchitectuur.
Toezicht op governance: waar draait het om en paralellen tussen de mediasector en de financiële sector Wijnand Nuijts – Manager toezicht Governance Gedrag.
De 25 beste ideeën voor een meer inspirerende planning en control Henk Doeleman Jean-Pierre Thomassen.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Levensfasebewust personeelsbeleid en PROS 2007 Impuls voor het binden & boeien van medewerkers.
Dienstenmarketing Week 4.
Zorginkoop op weg naar volwassenheid NEVI Inkoopdag 23 juni 2016 Prof dr ERIK M VAN RAAIJ PETER DOHMEN
Lean Six Sigma - Verbetermanagement
“Aanbestedingsvormen in perspectief”
Financiële rechtmatigheid
Kwaliteitsgroep Informatiemanagement
OPENINGSCASE: PNC-banken en enterprisetoepassingen
Human Resources Accounting
JAN HOLSAPPEL.
Het logistieke proces A - Kwaliteitsprocedures
Voorbeeld presentatie
Transcript van de presentatie:

NEGEN PRESTATIEVELDEN BEPALEN DE PERFORMANCE VAN UW ORGANISATIE

Client name - Event - Presentation title

Client name - Event - Presentation title 1. STRATEGIE KLANT- EN MARKTGERICHTHEID Heeft u zicht op marktkansen en staat u continu met uw klant in contact over zijn (latente) behoeften? Leidt dit tot aanpassing van uw strategie en vertaling naar uw bedrijfsvoering? ORGANISATIEKENNIS Heeft u zicht op de cruciale kwaliteiten, aandachts- en verbeterpunten binnen uw bedrijf, evalueert u dit regelmatig en leidt dit tot gerichte bijstelling? AMBITIE EN GROEI Zijn uw bedrijfsdoelen helder, realistisch en verankerd op alle niveaus in uw organisatie? Is het tevens duidelijk welke product-marktcombinaties het meeste perspectief bieden? Client name - Event - Presentation title

Client name - Event - Presentation title 2. INNOVATIE PRODUCTINNOVATIE: Bent u continu bezig om uw product of dienst te verbeteren om (latente) behoeften beter in te kunnen vullen?   PROCESINNOVATIE: Bent u continu bezig uw bedrijfsprocessen beter af te stemmen op de klantvraag? Neemt u consequent als onderdeel van uw werkwijze onnodige activiteiten en kosten weg met name door inzet van nieuwe productiemethoden en technieken? Client name - Event - Presentation title

3. OPERATIONELE BEDRIJFSVOERING VERTALING STRATEGIE: Zijn uw strategie en doelen op een heldere en eenduidige wijze vertaald naar de werkvloer zodat iedereen weet wat van hem verwacht wordt?   LEAN & SIX SIGMA: Wordt er op gerichte wijze en met de betrokkenheid van uw medewerkers in de bedrijfsprocessen continu gewerkt aan het wegnemen van verspilling in processen? STURING: Stuurt u op eenduidige en heldere wijze op klanttevredenheid en gewenste output? Client name - Event - Presentation title

Client name - Event - Presentation title 4. AUTOMATISERING IT-STRATEGIE: Sluit uw IT strategie aan op uw lange termijn doelstelling zodat (blijvend) aan de klantvraag kan worden voldaan? Zijn de IT beheer processen daarop efficiënt ingericht?   EFFICIËNTE IT: Zijn daar waar mogelijk uw bedrijfsprocessen geautomatiseerd zodat onnodige arbeidskosten worden bespaard? MANAGEMENTINFORMATIE: Wordt alle beschikbare informatie optimaal en tijdig gebruikt voor heldere sturing op uw processen? Beschikt u middels Business Intelligence over cockpit? Client name - Event - Presentation title

Client name - Event - Presentation title 5. MARKETING EN VERKOOP EFFECTIEVE MARKETING: Ziet u marktkansen en denkt u bewust na over uw positionering? Onderneemt u gestructureerde marketingactiviteiten met een juiste marketingmix?   EFFECTIEF VERKOOPAPPARAAT: Organiseert u gericht activiteiten o.b.v. verkoopkansen? Stuurt u op targets en wordt aan uw verwachtingen qua volume en prijs voldaan? Heeft u zicht op de meest rendabele diensten én klanten? KLANTGERICHTHEID: Onderzoekt u klanttevredenheid als onderdeel van het proces of periodiek middels een onderzoek? Vertaalt u vervolgens de resultaten naar verbeteracties? Client name - Event - Presentation title

6. PERSONEEL EN ORGANISATIE MANAGEMENT: Is uw management in staat om een rendabele bedrijfsvoering te realiseren en tevens voldoende zelfkritisch om eventuele verbeteringen aan te brengen?   BELONINGSBELEID: Is uw beloningsniveau afgestemd op de branche? Zijn uw loonkosten in lijn en sluiten de kwaliteiten van uw medewerkers goed aan op de functievereisten? BETROKKENHEID PERSONEEL: Is er sprake van een laag verloop en verzuim? Worden al uw medewerkers actief betrokken bij het verbeteren van de bedrijfsvoering? Worden daar ook heldere afspraken over gemaakt? Client name - Event - Presentation title

Client name - Event - Presentation title 7. INKOOP EN LOGISTIEK EFFECTIEVE LEVERING: Worden uw klanten altijd op tijd en volgens afspraak met de juiste goederen beleverd?   EFFICIËNTE INKOOP: Is uw inkoopfunctie zo vormgegeven dat u altijd middels een goede prijs-kwaliteitverhouding inkoopt? Houdt u hierbij rekening met Total Cost of Ownership? INKOOPSTURING: Worden uw leveranciers beoordeeld naar verschillende criteria en acteert u vervolgens actief op de uitkomsten? Client name - Event - Presentation title

Client name - Event - Presentation title 8. FINANCIËN KOSTPRIJS EN RENDEMENT: Heeft u goed inzicht in de rendementsbijdrage op product- en klantniveau?   ADMINISTRATIEVE ORGANISATIE EN INTERNE BEHEERSING: Is uw administratieve organisatie zodanig ingericht dat u juiste en volledige informatie heeft? Is uw financiële informatie gekoppeld aan uw rendementsambities? WEERSTANDSVERMOGEN: Hoe solvabel is uw onderneming? In welke mate is uw onderneming financierbaar? Client name - Event - Presentation title

Client name - Event - Presentation title 9. WET EN REGELGEVING INTEGRITEIT: Leeft u alle op uw organisatie betrekking hebbende wet- en regelgeving na en dwingt u naleving dan ook af?   RISKMANAGEMENT: Heeft u zicht op alle relevante risico's en bijbehorende regels en is uw organisatie in staat om hier mee om te gaan? FISCALE COMPLIANCE: Is kijkend naar alle faciliteiten, waaronder de innovatiebox, uw fiscale positie optimaal? Client name - Event - Presentation title

NEGEN PRESTATIEVELDEN BEPALEN DE PERFORMANCE VAN UW ORGANISATIE

OPVALLENDE UITKOMST AANWEZIGEN © 2012 BDO

KWANTIFICEER UW UITKOMST

KWANTIFICEER UW UITKOMST BDO helpt u graag inzicht te verkrijgen in hoe u uw rendement kunt verbeteren Wij gaan vrijblijvend in gesprek met u Op basis van dit gesprek en de door u aan te leveren jaarrekeninggegevens, berekenen wij uw verbeterpotentieel Het is belangrijk procesverbetering pragmatisch aan te pakken daarom bespreken wij handzame voorstellen voor verbetering © 2012 BDO