Aanstaande leraren van harte welkom op de scholen in cluster Someren!

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
School Coach Student Docent/ Professional Lerende Persoon.
Advertisements

functiebeschrijving de rol van de in het loopbaanbeleid
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Samen op weg naar je eigen toekomst. Open voor talent Kleinschalig en gedegen Op maat en interessant Aanspreekbaar en betrokken Sociaal emotioneel dichtbij.
De historie & de toekomst
Introductiebijeenkomst
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
Milieuzorg Op School FOCUSGROEP visie en standpunten leerlingen 2 de graad.
Binden en verbinden van mensen of personeel…
De school wil meer dan de inspectie vraagt ?! Ronde tafel bijeenkomst Vrijdag, 9 april 2010.
samenhang Resultaten Processen Persoon Wat het oplevert Wat je doet:
‘t Schrijverke Unit 1 Teamonderwijs Op Maat “ Het scheppen van beelden ” Informatieavond woensdag 16 oktober 2013.
PDS en WERKPLEKLEREN “OPLEIDEN IN SCHOOL”
SLOA vrijval project Bs. Aan de Bron Weert.
Welkom !!! Bs Meuleveld SBO Peelhorst
Workshop MT Opbrengstgericht werken Visie – Opbrengsten – Actie.
Passend Onderwijs MBO en professionalisering
Stagecoördinatie op De Rank
Met Stakeholders Gedeelde Visie
Jouw partner in de school Leuk, professionele ruimte, maar hoe neem je die? Congres CNV Schoolleiders 6 november 2014.
De cultuur van MBO College Zuid
Identiteit van de divisie Zorg & Gezondheid
Basisscho ol Op De Horst Ervaringsgerich t Onderwijs Afstemming.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Skillzz Handleiding voor mentor Powered by. Waarom Skillzz? Jouw school vindt het belangrijk dat: Jullie als klasgenoten nog beter met elkaar omgaan Dat.
Nieuwsbrief Augustus 2015 Personele zaken Juf Amy is gestart in groep 8. Zij en de kinderen hebben er al twee leuke dagen opzitten. We wensen haar veel.
Zo doen we dat op De Wissel. Inhoud  Onze visie  Onze doelen  Afspraken  Tips  Facebook  Twitter  Youtube  Tot slot.
Solliciteren: wat wil ik?
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Begeleiding Werkelijk contact Provocatieve begeleiding.
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
Nintes Jan Willem Weck directeur-generaal voor de Algemene Bestuursdienst.
Betaalde Lio bij Meervoud. Stichting Meervoud 18 scholen Christelijke identiteit 4600 leerlingen 480 personeelsleden.
Is op zoek naar jou. M: Milieu O: Op S: School MOS is een organisatie die werd opgericht door het Departement Leefmilieu, Natuur en Energie. Zo wil men.
“Van Wieg tot Werk” “Van Wieg tot Werk”. Basisscholen gemeente Brunssum Onder het schoolbestuur van Movare zijn er 9 scholen; m.n. Meander, Koningin Beatrix/Treebeek,
Talentontwikkeling “Zoek en vind het talent van ieder kind”
Jo Tondeur, Jasmine Hacquaert (UGent) Jeroen Thys (Groep T) Luc Vandeput (KHLeuven) Wouter Hustinx (PHLimburg) Velov/A’pen, februari 2012 iTeacher Education:
Ouderbetrokkenheid 3.0 Uw kind Onze leerling.
Ouderinformatieavond Andere schooltijden Het belang van alle kinderen staat voorop!
Rob Goossens Komende lessen Werkomschrijving, werkplan en werkplanning.
Jeelo van harte welkom. De wereld-oriënterende vakken in projecten Voor kinderen bestaat de wereld niet uit aardrijkskunde, geschiedenis en natuur. Zij.
Wat gaan we doen? 20.00u: Inloop 20.10u: Opening 20.15u: Start presentatie 21.00u: In groepjes uit elkaar 21.30u: Terugkoppeling 21.40u: Afsluiting 22.00u:
Waar moet je op letten? Om een goede stageplaats te hebben moet je er zeker van zijn dat het bedrijf waar je naar toe wil ook onze school een beetje kent.
Samenwerkingsverband Regio IJssel-Vecht
Vrouw zoekt man Door onze werkwijze is Liever prive één van de snelst groeiende dating sites van Nederland en dagelijks zijn er vele nieuwe aanmeldingen.
Stage zoeken bij Entree-opleiding
Ouderbijeenkomst 20 juni 2017
Hoever staan wij met ouderbetrokkenheid?
© UNIEK IN DE KLAS.
12 oktober 2017 Aanwezigen & je richten op deze les.
Loopbaan en burgerschap les 2
Opstart leernetwerk vaardigheidsontwikkeling
Hoe geven wij ons onderwijs een nieuwe kleur?
Persoonlijk Leiderschap
Leden NOA Diana van Oudenaaren & Danny Jansen
Ouderbetrokkenheid 3.0 Uw kind Onze leerling.
Twitter • LinkedIn • Facebook
Openbare basisschool Cornelis Jetses
Hoofdstuk 1 Wie ben je? Wat kun je? Wat wil je?
Stage zoeken bij Entree-opleiding
Waar moet je op letten? Om een goede stageplaats te hebben moet je er zeker van zijn dat het bedrijf waar je naar toe wil ook onze school een beetje kent.
Ontwikkeling, wij als EBS
Zichtbaarheid Creëren
Instrument om teamwerking tegen het licht te houden
Iedereen in de dramadriehoek
Waarderende benadering
Scholenmarkt 17 mei 2017 OBS ‘t hout.
100% Subsidie Ontwikkeladvies 2019.
Basisschool De Dassenburcht NUENEN
Positief Leiderschap : wat. waarom. hoe
Transcript van de presentatie:

Aanstaande leraren van harte welkom op de scholen in cluster Someren! Professionele werkplaats groepsoverstijgend- en thematisch werken

Ben jij op zoek naar enthousiaste, nieuwsgierige, ondeugende en leergierige groepen kinderen? En vindt je het leuk om samen met anderen te leren en jezelf te ontwikkelen?

lees dan met aandacht onze volgende oproep!! Je moet er wel ff voor gaan zitten……

Professionele werkplaats cluster Someren Voor het komende schooljaar zijn wij voor onze scholen, te weten: * BS de Vonder in Someren-Eind https://www.bsdevonder.nl/ * BS St. Jozef in Someren-Heide https://www.bs-someren-heide.nl/ * BS ‘t Rendal in Lierop https://www.rendal.nl/ * Basisscholen Maria, LeerRijk en de Diamant in Someren https://www.mariaschoolsomeren.nl/ https://www.bsdediamant.nl/ https://www.bsleerrijk.nl/ op zoek naar een groep aanstaande leraren die samen met onze leraaronderzoekers, een docentonderzoeker van de Kempel onze schoolopleiders (in opleiding ) een professionele werkplaats willen inrichten gericht op het Groepsdoorbrekend- en thematisch werken. We verstaan daaronder dat vakgebieden als kuntzinnige vorming, oriëntatie op jezelf en de wereld en talentontwikkeling geïntegreerd worden aangeboden en dat de traditionele jaarstofklassen worden losgelaten om deze doelen te bereiken. Op al onze scholen worden momenteel stappen gezet hier een passende aanpak en aanbod voor te realiseren.

Wij willen bewust gaan samen werken met een groep aanstaande leraren omdat we denken dat : * Het precies past bij de ambities van ons cluster (zie de een na laatste dia). * Het voor aanstaande leraren interessant is om van meerdere scholen, een gedeelte van de schoolontwikkeling mee te krijgen. En daar een bijdrage aan te leveren. * Het voor aanstaande leraren interessant is om samen te leren werken vanuit verschillende invalshoeken. * Het voor aanstaande leraren interessant is om een inkijk te hebben in een grotere organisatie. * Het voor aanstaande leraren een unieke kans is om een eerste stap te zetten in netwerkleren. *Het voor aanstaande leraren een unieke kans is om aan te sluiten bij scholingsmomenten op diverse scholen. * Het voor aanstaande leraren de kans biedt om jezelf op meerdere scholen te laten zien.

Hoe zien we dat voor ons? Je hebt een vaste stageplek en mentor op een van onze clusterscholen. Dat is je stamschool. Op je stamschool kun je werken aan : * De opleidingsopdrachten. * Je pedagogische en didactische skills * Je persoonlijke leervragen * De specifieke schoolcontext. Daarnaast werk je samen met anderen aan : Praktijkgericht onderzoek met een team van aanstaande leraren, leraaronderzoekers en een docentonderzoeker. We noemen dat de professionele werkplaats. Deze is gericht op groepsdoorbrekend- en thematisch werken en heeft een breed draagvlak op al onze clusterscholen.

Wat kunnen we je bieden? * Leuke, enthousiaste, ondeugende, interessante, vrolijke, energieke groepen met kinderen! * Een vaste stageplek op een van de cluster scholen. * Een enthousiaste mentor die je ruimte geeft om je te ontwikkelen. * Een groep directeuren die van deze professionele werkplaats een succes wil maken. * De kans om aan de wieg te staan van een andere manier van werken op onze scholen. * Een groepje enthousiaste Schoolopleiders (in opleiding), die samen met jullie stappen willen zetten. * Een professionele werkplek waar we vooral van en met elkaar leren. * Naast formele momenten ook geregeld informele momenten, waar plezier en gezelligheid voorop staan. * Bij geschiktheid in de toekomst wellicht een passende baan op een van onze scholen!

We verwachten van je dat je * Het leuk vindt om met anderen samen te leren en te ontwikkelen. * Enthousiast bent en er samen met ons de schouders onder wil zetten. * Een feestje kunt maken van het leren d.m.v. het geven van dynamische en coöperatieve lessen. * In staat bent om te reflecteren op je eigen gedrag en je eigen handelen aan kunt passen aan dat wat de groep nodig heeft. * Bereid bent om samen met ons mee te bouwen aan de speerpunten van cluster Someren. * Je didactische vakmanschap en pedagogisch tact wilt blijven ontwikkelen. * Niet bang bent om 'proeftuintjes' uit te zetten en nieuwe werkvormen uit te proberen. * Niet bang bent om je eigen talenten te laten zien aan ons en aan de kinderen.

Stageplekken Wij hebben op onze scholen plekken voor eerste- tweede-derde en vierde jaars aanstaande leraren. Uiteraard kun je een aangeven welke stamschool je voorkeur zou hebben!

Ambities van cluster someren De gezamenlijke ambitie van cluster Someren is het ontwikkelen van een professionele leergemeenschap (PLG) als basis voor ontwikkeling en innovatie. Bij alle besluiten, beslissingen, acties, plannen moeten we ons realiseren dat het belang van de PLG leidend is. We vinden het binnen onze PLG van belang dat verantwoordelijkheid zoveel mogelijk horizontaal wordt gedragen en gedeeld (gedeeld leiderschap). Dat is niet alleen zo bij de directie leden, maar geldt ook voor onze management teams (MT), onderwijzend personeel (OP) en onderwijsondersteunend personeel (OOP) We vinden het erg belangrijk dat onze (aanstaande)personeelsleden met plezier en passie werken. We streven ernaar dat we het welbevinden van onze (aanstaande) personeelsleden behouden/bevorderen en dat zij de ruimte krijgen om hun talenten te ontwikkelen. We realiseren ons echter ook dat we het niet voor iedereen goed kunnen doen en dat het belang van de leergemeenschap kan botsen met het persoonlijk belang. In die gevallen is het belang van de PLG leidend. De vorming van de PLG en de acties die hieruit voortkomen zijn ten allen tijde gerelateerd aan het verbeteren van de onderwijskwaliteit op onze clusterscholen.

Interesse? Schroom niet en neem contact met ons op Suzanne.snijders@prodas.nl 06-38285491