De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Zichtbaarheid Creëren

Verwante presentaties


Presentatie over: "Zichtbaarheid Creëren"— Transcript van de presentatie:

1 Zichtbaarheid Creëren
Zoals bij jou past

2 5 stappen om zichtbaarheid te creëren
Wat is je stip op de horizon of hoe vind je die? Welke strategie pas je toe om die stip op de horizon te bereiken? Welke middelen ga je inzetten om je strategie uit te voeren? Welke stappen ga je zetten en in welke volgorde en tijd? Hoe kun je ervoor zorgen dat je hier steeds beter in wordt?

3 Waarom is zichtbaarheid belangrijk
Hoe groter je bereik hoe meer kans je hebt gezien te worden Nu is het belangrijk gevonden te worden, veel vacatures blijven onder de radar van headhunters Betere connectie is De kans op een passende baan is groter

4 Opdracht Wat is je grootste uitdaging in zichtbaar worden?
Bespreek dit in een groepje Vertel elkaars uitdaging Vertel hoe jij dit hebt aangepakt

5 1. Stip op de horizon

6 Vragen aan jezelf Beschrijf in 5 woorden wat je wilt bereiken?
Beschrijf het gevoel dat je hebt als je hieraan denkt? Waarom is dit voor jou echt belangrijk? Waar sta je nu ten opzichte van dit doel (1-10) Waar wil je graag staan (1-10)

7 Veranderen van werk/ Stip op de horizon
Na overlijden van een dierbare en echtscheiding de meest ingrijpende gebeurtenis in ons leven. Waarom is dit zo ingrijpend? Hoe werkt veranderen eigenlijk?

8 Graag 3 kilo afvallen, veranderen is moeilijk

9 Wanneer ga je er echt voor
3 belangrijke voorwaarden om over te gaan tot actie Je hebt een helder doel voor ogen Je bent bereid tijd, moeite en geld te investeren Je voelt je gesteund en gestimuleerd je doel te realiseren

10 Korte fysieke oefening
Squad oefening Bedenk wat je doet om dit zo lang mogelijk vol te houden

11 Wanneer lukt veranderen ook?
Duidelijk doel vaststellen, wat is je stip aan de horizon (moeilijker ) Motivatie achterhalen (wat is je echte motivatie) Uitdagende momenten ( verleiding te stoppen, eten en station) Kleine stappen (10 x grotere kans dat je je doel haalt) Omgeving erbij betrekken belangrijk (wat doen de anderen) Reflectie

12 Het moet een beetje pijn doen…
Voor niets gaat de zon op! Wil je iets bereiken, dan zal je ook een offer moeten brengen. Langer reizen, minder salaris, harder werken, een opleiding volgen, werken aan ontwikkeling enz.

13 2. Welke strategie pas je toe om die stip op de horizon te bereiken?

14 Wat is een goede strategie
Je strategie bepaalt je succes, hoe ga je je heldere doel behalen Vroeger was het zo, doe maar gewoon dan doe je gek genoeg, nu mag het ook anders Zarayda Groenhart luisteren Bouw je eigen brand Vertrouw op jezelf Niet te bescheiden Bedenk een bijzondere manier om je doel te bereiken Jouw verhaal Wees nieuwsgierig

15 Paard van troje

16 Opdracht Welke strategie past bij jou?
Schrijf 3 bijzondere manieren om je doel te bereiken. Let erop ze mogen bijzonder zijn maar moeten wel bij je passen. Never forget how you made them feel

17 Eerst zaaien dan oogsten
Geef iets weg Verbeter jezelf keer op keer

18 3. Welke middelen ga je inzetten om je strategie uit te voeren?

19 Welke middelen ga je inzetten?
Jouw unieke verhaal? Netwerkgesprekken Werkgevers direct benaderen Video solliciteren Online solliciteren via vacature sites Platforms LinkedIn en facebook

20 4. Welke stappen ga je zetten en in welke volgorde en tijd?

21 Welke stappen ga je zetten
Blok vaste tijden in je agenda Werk elk onderdeel concreet en stapsgewijs uit Laat al je werk nakijken, je brief, cv, motivatie enz. Houd een logboek bij van je resultaten en successen Vermijd zuurpruimen zoveel mogelijk Vier je successen Houd vertrouwen in jezelf Blijf ondernemen en creëren

22 5. Hoe kun je ervoor zorgen dat je hier steeds beter in wordt?

23 Leren betekent fouten maken
Zie iedere afwijzing als een uitdaging jezelf te verbeteren Ga altijd op zoek naar de antwoorden op je vragen Leer, verbeter en leer Vraag feedback

24 Opdracht Bekijk het LinkedIn profiel van een ander en geef verbeter tips.

25 UPDATE JE PROFIEL UPDATE JE PROFIEL
Pas wanneer wij op de hoogte zijn van jouw wensen, kunnen wij een passende selectie maken.  Daarom is het belangrijk jouw persoonlijke wensen aan ons door te geven. Denk daarbij aan het soort functie dat je zou willen, het aantal uur dat je wil werken en je gewenste salaris. 

26 Wat wil je? Wachten tot het misschien toevallig gebeurt
Zelf die stappen zetten Iedereen heeft zijn eigen doel. Pas jij in het doel van een ander of ga je voor je eigen doel?

27 Heel veel succes .


Download ppt "Zichtbaarheid Creëren"

Verwante presentaties


Ads door Google