Klik om te starten Visie op toekomstige professional 2017

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Basispresentatie MBO Raad / Btg GDW Schooljaar
Advertisements

LOB ????.
Uitdagingen voor een divers personeelsbeleid
Onderwijs in onderzoek & onderzoek in onderwijs Etalagebijeenkomst
Mentoring in het beroepsonderwijs: een onvervulde belofte Dr. Frans Meijers Amersfoort 13 november 2007.
Toekomst van internationalisering op de lerarenopleidingen
EDO in het basisonderwijs Educatie voor Duurzame Ontwikkeling in het onderwijs Brussel, 20 januari 2009 Marleen Wouters, Departement Onderwijs en Vorming.
Grote en kleine kwaliteit
Goede samenwerking: vrijwilligers en beroepskrachten
Basiskwalificatie onderwijs in een internationale context Lezing 31 oktober 2006 Riekje de Jong.
Werkveldtraining 26 september 2013
Opleiding Aviation Presentatie Themadag Engineering 18 november 2011
KANSEN EN UITDAGINGEN IN DE NIEUWE WETGEVING ONDERWIJSDAG 2011 TOM MULDER.
Taal(beleid) in het Hoger Onderwijs: een veld onder spanning Linguapolis 17 maart 2011 Prof. Dr. Joke Denekens Voorzitter Onderwijsraad.
MWD Hva JUNI 2012 Een antwoord van de of een opleiding op alle zinvolle bijdragen is niet zo snel te geven. Graag wil ik u eerst meenemen naar.
PDS en WERKPLEKLEREN “OPLEIDEN IN SCHOOL”
Workshop ‘Competenties’
Samenwerking werkveld - HAN
“… en dan krijg ik dus 40 leerlingen” Onderwijs, arbeidsmarkt en het invullen van de, gezamenlijke, maatschappelijke rol.
Presentatie MBO Raad Achterban V&V 22 april 2010
Verbinding opleiding en praktijk
VELON Opleiden in de school 9 november 2007
Good practice Didactiek voor talentontwikkeling
Workshop Competentie gericht onderwijs in het VMBO en MBO
Programma Stappenplan ZMO Individueel Zorgplan. In tien stappen naar een strategie voor zelfmanagementondersteuning Jeanny Engels 6 juni 2010.
INTEGRAAL SOCIAL WORK (WERKTITEL) 25 juni
Workshop DO in ICT curricula. Vraag vanuit het werkveld... Verinnerlijking DO in vakgebied en organisatie Presenteer do niet als ideologie, maar als creatief,
Professie & Hoger Onderwijs Programmagroep Professie & Hoger Onderwijs Informatiebijeenkomst 21 juni 2011 Arjan van Bommel.
Duurzame ontwikkeling en hoger onderwijs De aanpak van Hogeschool Zeeland 10 oktober 2003 Anja de Groene Lector duurzaamheid.
Welkom.
Een project van de Korengroep
Sociale MediaSociale Media: de “killer application” voor ICT Het huwelijk van Sociaal en Digitaal.
Competentiegericht leren vmbo
Toetsbeleid en digitaal toetsen casus HvA
Honoursonderwijs in HBO
OPDRACHT 3 vakdidactiek Mbo
Inhoud workshop Wat is de bedoeling van het V2- assessment?
Opleiding Social Work MWD en SPH= SW Ria Jaspers
Kwaliteitsaspecten van examinering in de BPV. 25 maart Binden en boeien BPV De beoordeling zit wel goed!?
Vroegsignalering van psychosociale problemen
De puzzel past steeds beter
Meer innovatieve professionals
Opleiden in de school vanuit het perspectief van de VO-raad Bijeenkomst voorbereiding Opleidingsschool Rijnmond Bas de Wit 9 december 2014.
Samenhang jgz - jeugdzorg Workshop RIVM Hilde Kalthoff 13 november 2008.
Van receptuur naar referentie Nieuwe kwalificatiedossiers bieden houvast en ruimte Peter Cras, procesmanager kwalificatiestructuur, mei 2006.
Presentatie Peter Cras, 27 maart 2006, Onderwijscommissie VNO/NCW Kwalificaties voor competentiegericht beroepsonderwijs Essentie in notendop.
CIKO Historiek en visie CIKO oprichting aan de UA.
Symposium HKU Onderzoek in kunsteducatie 2013 Lectoraat Kunsteducatie Karin Hoogeveen.
Lectoraat Eigentijds Beoordelen in het Onderwijs (EBO) Jos Castelijns, Marja Wijnen, Mark Wouters & Willem Heldens Interactum 8 april 2011.
GENDER in het basisonderwijs Doorbreking van seksestereotiepe beelden Cocky Booy 22 maart 2010 Hanzehogeschool Groningen.
Het mbo in 2025 BTG-ZDV 24 maart Agenda Waarom ‘Het mbo in 2025’? Wat is goed om te behouden? Twee hoofdlijnen, perspectief student –Lijn 1: dynamische.
Professionele Ontwikkeling een longitudinaal proces Symposium Een nieuwe bachelor curriculum 2015 Saskia Peerdeman, neurochirurg Examinator PO.
Leeruitkomsten, LOT en flexibilisering
Samen ontwerpen van een toekomstgerichte en authentieke toetsstrategie Eveline Vinois, Ilse Ruys, Veerle Martens Meer info?
Invoering Examenprofielen Rini Romme november 2011.
VOV integratiehulp Over de mate van integratie van de verwerving van onderzoekend vermogen in het curriculum Leerwerkgroep Versterken Onderzoekend Vermogen,
Profielwerkstuk Gedrag en Maatschappij Vwo-scholieren die een profielwerkstuk willen maken op het gebied van gedrag of maatschappij, kunnen gecoacht worden.
Leren en Innoveren in professionele werkplaatsen: wat is er nodig?
xxxxxxxxxxxxxxx Leergang mbo 30 mei 2017 Elly de Bruijn
De docent als veranderaar in de context van de school
LOB als doorlopende lijn
THINK MAKE SHARE je curriculum
Prof. dr. Maas Jan Heineman
Themagroep ICT en de lerarenopleider
Versterken samenwerking lerarenopleidingen scholen
Xxxxxxxxxxxxxxx 12/2/2018 Onderzoek in een professionele master: terug naar het leren van een beroep Workshop conferentie kwaliteit van professionele masters.
klassenmanagement & didactische flexibiliteit
Academie voor Bouw & Infra
Van receptuur naar referentie
Transcript van de presentatie:

Klik om te starten Visie op toekomstige professional 2017 Hoe hangt de visie samen met de wetgeving & kader kwaliteitszorg? Wat is een goede beroepsbeoefenaar (nu en later)? Visie op toekomstige professional 2017 Wetgeving & kwaliteitszorg Beroepenveld Welke eindtermen? Welke beroepsproducten? Welke eisen beroepsgroep? Hoe hangt toetsing en examinering samen met onderzoekend vermogen? Wettelijke kaders voor curricula? Welke rol speelt onderzoekend vermogen / methodologie in de beroepsuitoefening? Welk onderzoekend vermogen moet ontwikkeld worden tijdens de opleiding? Welk onderzoekend vermogen / methodologie? Attitude en gedrag? Klik om te starten Impliciet curriculum & cultuur Curriculum voor studenten 2020 Hoe onderzoekend vermogen aanleren? Onderzoekend vermogen / Methodologie Wat expliciet, wat impliciet? Wetenschappelijke disciplines Welke cultuur & randvoorwaarden? Welke organisatievorm? Docenten als rolmodellen? Welke opvattingen & competenties? Welke competenties en opvattingen heeft het docentteam nodig? HvA visie op leren en opleiden? Samenhang methodologie, onderzoekend vermogen & onderzoek doen? HvA kaders voor leren en opleiden? Welke rol & verantwoordelijkheid? HvA w.o. verwachting, cultuur, community, scholing Docentteam Kenniscentrum Wat wordt verwacht & aangeboden qua professionalisering op onderzoekend vermogen? Hoe hangen docenttaken & onderzoekstaken samen?