Kerntaken & Competenties

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Verbinden van Onderwijs en Onderzoek Inleiding in de methode
Advertisements

Professioneel sturen.
Duurzame ambitie van Fontys Werktuigbouwkunde
Jong Ondernemen Een manier van leren !.
Conditietest als basis voor samenwerking. De conditietest is een hulpmiddel voor vrijwilligersgroepen om: de huidige kwaliteit van de groep te meten en.
Presentatie introductie BGL
Visie op Meedoen Cliënten doen optimaal, vanuit hun eigen kracht mee in de samenleving. Hierdoor ontstaat een beter zelfbeeld en een betere kwaliteit van.
Kwaliteit met beleid Petra Verhagen
Politieonderwijs 2.0.
Ontwerpprojecten Competenties
Maatschappelijk Aanbesteden
samenhang Resultaten Processen Persoon Wat het oplevert Wat je doet:
Opleiding sociaal werk Associatie Universiteit Gent.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER
Studietaak De studietaak staat centraal
Proces en Product.
Naam: Tim Klijn Klas: MBI M1 Datum:
Project Goal Opleiding Ict-beheer.
Verbinden van Onderwijs en Onderzoek Inleiding in de methode
Ontwerpprojecten Ofwel hoe combineren we drie stromen? Steven Nijhuis.
Hoofdstuk 1 De de vakbekwame manager
Hoe geef je organisatie ontwikkeling echt vorm?
28 juni 2007 Opleiden en profielen van combinatiefunctionarissen Jeanne van Berkel JSO.
Welkom Workshop: Vereniging van de Toekomst Programma: -Voorstellen -Introductie Huis voor de Sport Limburg -Vereniging van de Toekomst.
Beoordelen en kwalificeren in het vmbo
Zachte waarden klinkende resultaten?!. Uitgangspunten van de werkgroep De deelnemende ROC’s delen de notie dat (kern)waarden onderscheidend en legitimerend.
De PiëzoMethodiek Een bottom-up methode.
Evenementencommissie RCU Zwolle
Workshop ‘visieversneller’
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
Docent: Ans Sarianamual - oktober 2014
Studieloopbaanbegeleiding
Naam:Marc Arkes Klas:1 R SLB-er:Eric Mulder SLB 2013/2014.
Onze doelen en visie in beeld
Leerstijlen KOLB SJM.
Project doorstromen in competentiegericht leren en opleiden VMBO MBO
Naar een duurzaam HRM beleid
Happy new year Goede voornemens.... Waardenlijst Neem de waardenlijst door. Omcirkel de vijf voor jou belangrijkste waarden van de groep waarop je werkt.
Werken met het talent van de stagiair. 1.Voorstellen 2.Interne analyse van verschillende taken afdelingen 3.Eigenschappen /compententies taken 4.Sollicitatie.
3 * C C ompetenties in de C urricula van de C AH.
Sport, Gezondheid en Management PASSIE – BETROKKENHEID – KWALITEIT – INNOVATIE.
Instrument of houding? Implementatie van regionaal en lokaal integraal volksgezondheidsbeleid.
Naar een professionele communicatie cultuur en profilering van de school.
Shared Services Network Twente Krachtenbundeling op het gebied van communicatie Regionaal Platform Communicatie Twente.
Hoe geïnspireerd samenwerken? Het teamwiel van Vroemen in uitdagingen
Alle leerlingen zijn D&P leerlingen Via keuzevakken leggen ze hun eigen accent V A L K U I L “Alles blijft zoals het is…”
Onderzoek en hogeschool waarom, wat en hoe bert mulder | informatie, technologie en samenleving.
Scholengemeenschap Lelystad
Beroepsgericht onderwijs (BGO)
De praktijkgerichte leer- en ontwikkelgemeenschap voor het
‘Aan de slag met ouders als onmisbare partner’
Multidisciplinaire samenwerking GGD en GHOR
Dit ben ik, in ontwikkeling
A+O project Co-creatie in de praktijk
De PiëzoMethodiek Een bottom-up methode.
Workshop: Wat verandert er voor mij?
SHEQ SHQ.
Duurzame inzetbaarheid
Werkgevers wendbaar aan de slag
Stel dat de (onderwijs) wereld gaat veranderen
Duurzame inzetbaarheid
Oc ritscompetenties Oc 19 januari ml.
Methodisch handelen Week 5 les 4. Methodisch handelen Week 5 les 4.
Sportplatform De ontwikkeling van HARDERWIJK ACTIEF
Methodisch handelen Week 6 les 5. Methodisch handelen Week 6 les 5.
Eindpresentatie beroepsproducten stage
Op weg naar je eigen talent
Groeien als team - het teamcharter als hulpmiddel
Een lerende en adaptieve organisatie
Hilde-Marije Dijkstra
Transcript van de presentatie:

Kerntaken & Competenties

Health Check, SGM1, Onderzoek Methoden & Technieken, CMV, Vitale stad, Kerntaak 1 “Verandert gedrag duurzaam binnen het domein van sport-, bewegen en gezonde leefstijl” - Testen, adviseren, begeleiden in het streven naar gezondheidswinst d.m.v. sport- en bewegingsprogramma’s Duurzaam veranderen van gedrag binnen het domein van sport- bewegen en gezonde leefstijl Health Check, SGM1, Onderzoek Methoden & Technieken, CMV, Vitale stad, Fitnesstrainer A

Kerntaak 2 “Ontwikkelt en adviseert over strategie en beleid in sport en bewegen” - Planmatig ontwikkelen en implementeren van de strategie en het sport en gezondheidsbeleid van de sportorganisatie - Hanteren van strategie en beleidscyclus Bewaken van kwaliteit Game Kracht van Sport, POD, Vitale Stad, Beroepsprestatie & Plan van aanpak (AD), Stage jaar 3 Minor international marketing, Proeve van bekwaamheid

Kerntaak 3 “Managet de bedrijfsvoering van een sportorganisatie” Managen van Financiën Sportaccommodatie- en facilitair management; toezicht houden, controleren en verantwoorden Leiding geven en managen Ondernemingsplan, Sportstimuleringsplan, SGM4, Beroepsprestatie AD, Stage jaar3 Minor international marketing, Proeve van bekwaamheid

“Ontwikkelt, positioneert en begeleidt sport- en bewegingsprogramma’s” Kerntaak 4 “Ontwikkelt, positioneert en begeleidt sport- en bewegingsprogramma’s” Ontwerpen, organiseren en begeleiden van sport- en bewegingactiveiten en de werkzaamheden in de bedrijfsvoering. Stage 1,4, Health Check, Onderzoek Methoden & Technieken, CMV, Run Bike Run, Stage jaar 3 Fitnesstrainer A

Kerntaak 5 “Creëert kansen en genereert middelen voor sport en bewegen” Ondernemen, ontwikkelen en innoveren Toepassen van sportmarketing & PR Inspelen op ontwikkelingen (omgevingsbewustzijn) - Stage 2,1 & 2,2 & POD, Plan van Aanpak & Beroepsprestatie AD, Vitale stad, Stage jaar 3 - International Marketing, Proeve van Bekwaamheid

Minor International Marketing, Proeve van bekwaamheid Kerntaak 6 “Verricht praktijkgericht onderzoek en vervult zijn rol als kenniswerker in de sportwereld” Onderzoeken en adviseren Onderzoek Methoden & Technieken, POD, Sportonderzoek, Stage jaar 2, AD afstuderen, Vitale stad, Rapid Review, Stage jaar 3 Minor International Marketing, Proeve van bekwaamheid

Algemene SGM Kerntaken Ontwikkelen en borgen van sporteigenheid (sportbewustzijn) Gedurende de opleiding is samengewerkt met verschillende organisaties binnen het domein sport. Ieder van deze organisaties heeft een eigen sportieve identiteit en imago dat beschermt diende te worden. Sport is altijd de drijvende factor geweest en heeft als rode lijn door de opleiding heen gelopen. Het borgen van de eigenheid van sport is dan ook vrijwel bij alle activiteiten gedurende deze vier jaar naar voren gekomen.

Samenwerken en samenwerkend leren De Kerntaak samenwerken en samenwerkend leren is in vele aspecten gedurende de studie voorbijgekomen. In het begin van de studie, toen ik nog veel afwezig was in verband met wielrennen. Heb ik deze kans minder gegrepen. Een inhaalslag heb ik geprobeerd te maken door in jaar twee, drie en vier veel groepswerk te doen en hierin het voortouw te nemen. Als klap op de vuurpijl heeft mijn afstudeerstage een beroepsproduct gevormd waarbij de kern het samenwerken is. Ik heb geleerd van anderen te leren en op deze manier meer te bereiken. Door beter samen te werken met anderen is de kwaliteit van mijn verslagen omhoog gegaan en kan ik beter communiceren.

Communicatie Communicatie is een punt van aandacht geweest. Waar ik mondeling vrij sterk ben en mijzelf vaak goed kan verwoorden of presenteren vind ik het contact onderhouden en netwerken moeilijk. Vaak pak ik dingen aan met een tikkeltje teveel humor waardoor ik minder serieus kan overkomen. Om hieraan te werken ben ik met veel groepsopdrachten als voorzitter of leidinggevende te werk gegaan. Daarnaast heb ik de cursus netwerken in de sport gevolgd om mijzelf hierin te verbeteren. Tijdens mijn afstudeerstage bij Sportstad heb ik als professional te werk moeten gaan en op deze manier ook moeten communiceren met andere partijen. Hieruit heb ik geleerd om ook in de praktijk goed te werk te kunnen gaan.

Reflecteren en leren Ik ben met deze competentie in de eerste twee jaar van de studie niet echt bezig geweest. Pas toen ik duidelijk had welke stappen ik moest zetten om in het werkveld aan de slag te kunnen ben ik kritischer naar mijzelf gaan kijken. Als ik nu terugkijk op verslagen of activiteiten uit het verleden ben ik in staat om mijn fouten te zien en dit in het vervolg niet meer te doen. Uit mijn afstudeerstage is gebleken dat ik kritisch naar mijzelf kan kijken door de limitaties van mijn eigen onderzoek onder ogen te zien. Dat ik kritisch naar mijzelf kan kijken blijkt ook uit de competentiescan waaruit blijkt dat ik nog steeds kan groeien op bepaalde punten.

Zelfsturing en zelfwerkzaamheid Ik ben gewend om zelf dingen aan te pakken, zo ben ik ook in deze studie gestapt. Hierin heb ik wel geleerd om samen te werken en mijzelf op deze manier beter te kunne profileren. Ik ben in staat om zelf sturing te geven aan een project en een invulling te geven aan een planning om deze vervolgens zelf uit te voeren. Ik ben in staat om zelfstandig in het werkveld te werk te gaan en dingen te ondernemen. Zoals is gebleken uit mijn afstudeerstage bij Sportstad Heerenveen