De verbinding tussen zorg en welzijn in de wijk
MISSIE Participe bevordert: welzijn in de wijk en zorg voor thuis
Raad van Toezicht Directeur-bestuurder Individuele Wmo-diensten Collectieve Wmo-diensten Accommodaties Zorg aan huis Welzijn in de wijk ORGANISATIE STRUCTUUR ORGANISATIE STRUCTUUR
1.Sociale samenhang: buurtwerk/ouderenwerk + welzijnsaccommodatiebeheer 2.Preventief jeugdbeleid 3.Advies en informatie (Wmo-loket) 4.Ondersteuning vrijwilligers en mantelzorgers 5.Zelfstandig functioneren: diensten aan huis 6.Individuele voorzieningen PARTICIPE en de Wmo
Wmo is participatiewet De Kanteling Welzijn Nieuwe Stijl LANDELIJKE ONTWIKKELING +
Verbinden Zorg en Welzijn in de Wijk HET ALPHENSE ANTWOORD HET ALPHENSE ANTWOORD
Eigen kracht UITGANGSPUNTEN NIEUWE VISIE UITGANGSPUNTEN NIEUWE VISIE
Welzijn voorkomt zorg UITGANGSPUNTEN NIEUWE VISIE UITGANGSPUNTEN NIEUWE VISIE
Oog voor kwetsbare groepen UITGANGSPUNTEN NIEUWE VISIE UITGANGSPUNTEN NIEUWE VISIE
Vraag achter de vraag UITGANGSPUNTEN NIEUWE VISIE UITGANGSPUNTEN NIEUWE VISIE
Wijkgericht werken UITGANGSPUNTEN NIEUWE VISIE UITGANGSPUNTEN NIEUWE VISIE
Maatschappelijke partners Integraal werken UITGANGSPUNTEN NIEUWE VISIE UITGANGSPUNTEN NIEUWE VISIE
HET GESPREK Eerste contact Vraag- verheldering Oplossingen afspreken Arrangement Toewijzing voorzieningen Gezamenlijke analyse: 1.Wat kan/wil je zelf 2.Netwerk 3.Collectieve voorzieningen 4.Individuele voorzieningen Prestatieveld 3 Prestatieveld 6 Prestatieveld 1, 2, 4, 5
Het gesprek en het Serviceplein klant komt in stadhuis KCC: Vraagverkenning (5 min) Ander loket Besluit: Situatie- analyse nodig? Serviceplein: Vraagverheldering (15 min) Besluit: Verdieping nodig? Klant gaat naar huis met oplossing, info of afspraak Serviceplein: Vraagverdieping (60 min) Klant gaat naar huis met oplossing, info of afspraak nee ja nee ja 70% 30% 6% 24%