De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Evalueren in afstandsonderwijs (blended learning) Martin Valcke Onderwijsdag AUH - 18 januari 2016.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Evalueren in afstandsonderwijs (blended learning) Martin Valcke Onderwijsdag AUH - 18 januari 2016."— Transcript van de presentatie:

1 Evalueren in afstandsonderwijs (blended learning) Martin Valcke Onderwijsdag AUH - 18 januari 2016

2 Structuur Wat is het probleem? Ingrediënten Voorbeelden Conclusies

3 Vergeet de “ingrediënten” niet van effectieve toetsing Zet de doelen centraal. Investeer in zelf- en peer evaluatie en gerelateerde feedback.

4 Wat is het probleem? Wat staat onder druk bij blended learning? Hattie (2009) Hattie, J. (2009). Visible Learning: A Synthesis of over 800 Meta-Analysis relating to Achievement. Milton Park, Oxon: Routledge.

5

6 Effect size? Bv. d =.56 bij lkr. formuleren leerdoelen 56% van de lerenden behalen een score wanneer leerkracht leerdoelen formuleert i.v.m. Leerlingen wiens leerkracht dit niet doet. Grenswaarde is d =.40 Based on http://www.cemcentre.org/renderpage.asp?linkid=30325016

7 1.Geven van terugkoppeling 2.Frequent toetsen 3.Toets-training en coaching 4.Formatieve evaluatie 5.Aandacht vragen stellen door lln. 6.Snel/onmiddellijk reageren op lln. 7 0,73 0,34 0,22 0,90 0,46 0,16 d

8 Ingrediënten In een online en face-to-face context: 1.Geven van terugkoppeling 2.Formatieve evaluatie 3.Aandacht vragen stellen door lln.

9 Op zoek naar een cocktail met deze ingrediënten

10 Voorbeeld Blended learning, Can tho

11 Voorbeeld Blended learning, Can Tho Theoretische assumpties!! –Wanneer is F2F of eLearning format meest optimaal??

12

13

14 Differences in learning performance between the four learning conditions. Significant differences are indicated by arrows. E-learning Face-to-face F2F + online Flipped classroom Online + F2F Flexibility: Four versions

15 Voorbeeld Blended learning, Can Tho Theoretische assumpties!! –Belang Toetsing (formatief, permanent) Directe feedback

16 Voorbeeld Verken de website: http://owk1516.weebly.com/ -Inbedden permanente en eindtoetsing -Inbedden formatieve en summatieve evaluatie

17 Face-to-face On-line

18 Face-to-face On-line Kennis en inzichtsdoelenToepassing- en evaluatiedoelen

19 http://owk1516.weebly.com/

20 http://owk1516.weebly.com/thema-10-evaluatie.html

21

22

23 En nu zelf aan de slag… We ontwerpen per 2-3 een “blend” van leerervaringen –Wat online? –Wat face-to-face?

24 Conclusies Vergeet de “ingrediënten” niet van effectieve toetsing Zet de doelen centraal. Investeer in zelf- en peer evaluatie en gerelateerde feedback.

25 Evalueren in afstandsonderwijs (blended learning) Martin Valcke Onderwijsdag AUH - 18 januari 2016


Download ppt "Evalueren in afstandsonderwijs (blended learning) Martin Valcke Onderwijsdag AUH - 18 januari 2016."

Verwante presentaties


Ads door Google