De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

MOOD CITY mediawijs(heid) troef! - spelen met mediawijs(heid)

Verwante presentaties


Presentatie over: "MOOD CITY mediawijs(heid) troef! - spelen met mediawijs(heid)"— Transcript van de presentatie:

1 MOOD CITY mediawijs(heid) troef! - spelen met mediawijs(heid)

2 DAGINDELING  Introductie: voorstelling [ed+ict] & platform (SKILLVILLE)  Games als motivator (gamification?)  Over Mood City  Mood City – Door de ogen van de leerling  Mood City – Door de ogen van de leerkracht  Vragen

3 WIE ZIJN WIJ?  [ed+ict] -  Onderzoeksgroep - University Colleges Leuven-Limburg  Ontstaan uit de lerarenopleiding  Sinds 2011 spin-off CETIT bvba met UCLL

4 PLATFORM SKILLVILLE  SKILLVILLE – (VOET)http://www.skillville.be

5 GAMES ALS MOTIVATOR Een goed game is boeiend en motiveert om verder te spelen. Wat bepaald een goed game? De game mechanics: Achievement Progress bar Visuals / context Rewarding Leader boards (competitie) … Gebruiken van game mechanics in andere toepassingen = GAMIFICATION

6 GAMES ALS MOTIVATOR Organisatie optimaal leerproces: Gagné’s 9 events of learning Gain Attention (aandacht trekken) Inform Learner of Objectives (duidelijke doelen stellen) Stimulate Recall of Prior Learning (eerder verworven kennis) Present Stimulus Material (stimulerend materiaal) Provide Learner Guidance (begeleiding) Elicit Performance (aanzetten tot actie) Provide Feedback (terugkoppeling tijdens het leren) Assess Performance (evaluatie) Enhance retention and transfer to other contexts (gebruiken)

7 GAMES ALS MOTIVATOR Gamification gebruiken om:  Te motiveren  Te voldoen aan de 9 stappen van instructie (9 events Gagné) Vb. Present the stimulus => visualisatie van omgeving Vb. Elicit performance => een spel vereist actieve deelname Vb. Gain attention => pakkend intro filmpje

8 OVER MOOD CITY Preventie geweld in relaties van jongeren.  Evidence-based  Positieve aanpak: Hoe gezonde relaties opbouwen en onderhouden?  Pakket: The Fourth R curriculum (Centre for Prevention Science at the University of Western Ontario, Canada)

9

10

11 Rol van de leerkracht Administrator & Coach Tempo en inhoud bepalen Opvolgen vooruitgang & resultaten Starten en modereren van groepsgesprekken volgens de resultaten

12 MeToDi Methodological Toolkit voor uitgevers en ontwikkelaars van Digitale leermaterialen. Het Instituut voor Mediastudies (KULeuven) en [ed+ict] (UCLL) TETRA-project (september augustus 2017) Oproep: Game bedrijven en ontwikkelaars van digitale leermiddelen

13 VRAGEN?


Download ppt "MOOD CITY mediawijs(heid) troef! - spelen met mediawijs(heid)"

Verwante presentaties


Ads door Google