De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

A New Spring Timo Hendriks 0754858. Inhoud presentatie - Introductie - Onderzoek - Scriptie - Case - Reflectie.

Verwante presentaties


Presentatie over: "A New Spring Timo Hendriks 0754858. Inhoud presentatie - Introductie - Onderzoek - Scriptie - Case - Reflectie."— Transcript van de presentatie:

1 A New Spring Timo Hendriks

2 Inhoud presentatie - Introductie - Onderzoek - Scriptie - Case - Reflectie

3 Timo Hendriks Communicatie & Multimedia Design Jaar 4. Minor: Games & Simulations 3 e jaars stage: Centrale Bibliotheek Rotterdam Gewenste scriptie onderwerpen: -Multimedia -Educatie Introductie

4 A New Spring levert een e-learning platform, in de vorm van Software as a Service (SaaS). Lesmateriaal wordt geleverd door klanten (opleiders). A New Spring verzorgt de techniek, implementatie, hosting, beheer, back up en een helpdesk voor cursisten. Het platform is adaptief. A New Spring maakt gebruik van een Memotrainer. Klanten A New Spring: Introductie

5 Scriptie E-learning & spelelementen. Hoofdstukken scriptie: - E-learning - Games (en Serious games) - Leren en games - E-learning & spelelementen Onderzoek

6 Probleemstelling Is er een brug te slaan tussen traditionele e-learning en serious games en gamebased learning? Onderzoek Begin deze eeuw was e-learning een hype. Groei vervolgens minder spectaculair als gedacht. (Dobbs, 2002) Serious Games en Game Based learning hebben nu veel aandacht.

7 Scriptie domeinen Onderzoek

8 Hoofdvraag Wat zijn de mogelijkheden van het toevoegen van spelelementen aan een e-learning platform? Onderzoek

9 Deelvragen - Wat is de huidige status en wat zijn de verwachtingen van e-learning? - Wanneer is iets een spel? - Welke gamegenres en welke vormen van gameplay zijn er? - Wat zijn serious games en waar worden ze gebruikt? - Hoe leert men en wat is het effect van plezier bij leren? - Wat kunnen we leren van videogames? - Wat is “gamification” en wat zijn game-mechanics? - Welke spelelementen zijn toe te passen binnen een e-learning platform? - Welke spelelementen worden al ingezet bij e-learning platformen? Onderzoek

10 E-learning “ e-learning is het gebruik maken van informatie en computertechniek om een leerervaring te creëren.” (Horton, 2006) Scriptie E-learning varianten: - Op zichzelf staande cursussen - Virtual-classroom cursussen - Embedded e-learning - Mobile learning - Knowledge management - Games en simulations

11 E-learning De hype is over, e-learning kruipt uit het dal. (Rubens, 2008.) Bedrijven besteden steeds meer aan e-learning. 30% van alle opleidingsuren wordt besteed aan e-learning (Bersin, 2007). E-learning blijft zich ontwikkelen. Nieuwe trends: -Mobiele technologie -Adaptieve e-learning -Open source tools -Games en simulaties “E-learning 3.0” ? Scriptie

12 Spellen en games Wanneer is iets een spel? Scriptie

13 Spellen en games “Een spel is een systeem waarin spelers een artificieel conflict aangaan, gedefinieerd door regels, dat een meetbare uitkomst zal opleveren.” (Salen, 2004) Elementen van een spel: 1. Regels 2. Doeleinden 3. Uitkomst en feedback 4. Conflict/competitie/uitdaging/tegenstand 5. Interactie 6. Vertegenwoordiging of verhaal Scriptie

14 Spellen en games Een videogame is een game die op een videoscherm gespeeld wordt. (Rogers, 2010) Gamegenres: - actie - adventure - RPG - strategie - simulation games - overig Scriptie

15 Spellen en games Serious Games “Serious Games zijn videogames die een boodschap overbrengen, een les leren of een ervaring bieden.” (Micheal, Chen, 2006) Markten Serious Games: - Het leger - De regering - Het onderwijs - Het bedrijfsleven - De gezondheidszorg - Politiek, religie en kunst Scriptie

16 Leren Het brein is plastisch en past zich aan omstandigheden aan. Verschillende vormen van leren en geheugen vinden plaats in verschillenden hersengebieden. Scriptie Men spreekt van leren wanneer nieuwe kennis is verworven, iets van buiten is geleerd, een nieuwe regel kan worden toegepast, een vaardigheid is verworven, vooruitgang is geboekt of een andere houding is aangenomen. (Boekearts, Simons 2003)

17 Leren Plezier en leren Spelen is een universeel verschijnsel dat bij alle culturen voorkomt. Volgens Robert Fagan is spelen “optimaal generiek leren door te experimenteren”. Scriptie Een brein dat het naar zijn zin heeft functioneert beter.

18 Gamification “Gamification” is het toevoegen van spelelementen (game play mechanics) aan iets dat eigenlijk geen spel is. Gebruik maken van de elementen die spellen zo leuk en verslavend maken. Populair bij marketing. Game play mechanics categorieën: - Progressie (points, levels, achievements) - Feedback (quests, bonus, combo’s, count down) - Gedrag mechanics (status, blissful productivity, community, collibration) Scriptie

19 De opdracht Toevoegen van spelelementen aan het platform van A New Spring. Geen kleine spelletjes toevoegen, het geheel moet een spel worden. Doelgroep: Klanten in de retail, zoals the Phone House. Case

20 De opdracht Case A New Spring Cursus nu:

21 De opdracht Case A New Spring Cursus nu:

22 De opdracht Case A New Spring Cursus nu:

23 De opdracht: basisidee Verzamelen van punten (meetbare uitkomst) Trophies en Rewards (uitdagingen en beloningen) Levels en ranking (competitie en customization)

24 De opdracht: eerste schetsen

25

26

27

28

29 De opdracht: eerste visuals

30

31

32

33

34 Reflectie Verloop tot nu toe: Snelle start. Redelijk tevreden over het verloop tot nu toe. Medestagiairs. Nog te doen: Scriptie afronden (nu op ongeveer 75 procent). Verdere uitwerking van de case (Game Design Document schrijven). Contact met doelgroep.

35 Bedankt voor de aandacht!


Download ppt "A New Spring Timo Hendriks 0754858. Inhoud presentatie - Introductie - Onderzoek - Scriptie - Case - Reflectie."

Verwante presentaties


Ads door Google