De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Promotiebeleid1 Communicatiebeleid Onderneming Public Relations Institutionele reclame Publiciteit Face to face communicatie Promotie Reclame E. Commerce.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Promotiebeleid1 Communicatiebeleid Onderneming Public Relations Institutionele reclame Publiciteit Face to face communicatie Promotie Reclame E. Commerce."— Transcript van de presentatie:

1 Promotiebeleid1 Communicatiebeleid Onderneming Public Relations Institutionele reclame Publiciteit Face to face communicatie Promotie Reclame E. Commerce Sales Promotion Persoonlijke Verkoop

2 Promotiebeleid2 Public relations Institutionele reclame = beinvloeding stakeholders (corporate advertising) Publiciteit = free publicity. Geloofwaardiger dan reclame maar niet beinvloedbaar Face to face communicatie = persconferenties en interviews. Goed voorbereiden

3 Promotiebeleid3 Reclame Massacommunicatie Eenrichtingsverkeer Geen interactie mogelijk Relatief goedkoop per bereikt adres Lage impact Doel: Attitude en gedragsverandering bewerkstelligen.

4 Promotiebeleid4 Wanneer is reclame zinvol? Als er sprake is van differentiatie Als er verborgen kwaliteiten zijn Als er sterke concurrentie is Als er emotionele waarden zijn Als er sprake is van een consistent marketingbeleid

5 Promotiebeleid5 Reclameplan Probleemanalyse Doelplanning Middelenplanning Feed back

6 Promotiebeleid6 Probleemanalyse Sterkten van het product of de dienst Zwakten van product en of dienst Marktomschrijving Beoogde doelgroepen vaststellen Dit is de input voor: Reclamebureau

7 Promotiebeleid7 Doelplanning Wat wil ik bereiken. Cognitief = van onbekend naar bekend Affectief = van begrip naar overtuiging Conatief = van overtuiging naar actie Verschillende klassiek hierarchische modellen geven hier uitleg aan.

8 Promotiebeleid8 Middelenplanning Kwalitatieve en kwantitatieve eigenschappen van media Budgettering Advertisingmix

9 Promotiebeleid9 Kwalitatieve en kwantitatieve eigenschappen van media Kwalitatieve eigenschappen Mediumprofiel Communicatie - vermogen Kwantitatieve eigenschappen Bereik Dekking Waste Kosten per 1000 Frequentie

10 Promotiebeleid10 Budgettering Percentagemethoden Op basis van uitgaven concurrentie Vast bedrag per product Anticyclisch budgetteren pragmatische methode (zoveel als mogelijk of sluitpost) Taakstellende methode

11 Promotiebeleid11 Advertisingmix Boodschap = communiceren van instrumentele en expressieve eigenschappen v/h product Vormgeving = Afhankelijk van medium, grootte, kleurgebruik, plaats etc. Frequentie = afhankelijk van tarieven en kosten Dragers = zie mediumtypen

12 Promotiebeleid12 Feed back Zijn de voorgenomen doelen bereikt met het daarvoor beschikbare budget?

13 Promotiebeleid13 Enkele andere reclamebegrippen Collectieve reclame: promoten v/e product of dienst v/e bedrijfstak Cooperatieve reclame: gezamenlijk bewerken v/d eindafnemer door verschillende partijen bedrijfskolom Combinatie reclame: Reclame om consumenten naar een koopgebied te trekken


Download ppt "Promotiebeleid1 Communicatiebeleid Onderneming Public Relations Institutionele reclame Publiciteit Face to face communicatie Promotie Reclame E. Commerce."

Verwante presentaties


Ads door Google