De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan Moodboard Campagne Uitwerking concepten (5 media) Individueel (media diary/Picnic)

Verwante presentaties


Presentatie over: "Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan Moodboard Campagne Uitwerking concepten (5 media) Individueel (media diary/Picnic)"— Transcript van de presentatie:

1 Cross Media

2 Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan Moodboard Campagne Uitwerking concepten (5 media) Individueel (media diary/Picnic)

3 Terugblik Verschuiving Medialandschap Wat is Cross Media? Doelgroep, doelstelling,strategie

4 3 trends medialandschap 1.Anytime, anyplace anywhere (onafh. van tijd, plaats, of ruimte gebruik maken van mediadiensten). 2.Toenemende interactiviteit 3.Grenzen tussen media vervagen

5 Cross Media theater, film, televisie, radio, print, internet, games, mobiele devices en live-events overkoepelende boodschapkruisbestuiving van verschillende media zoals theater, film, televisie, radio, print, internet, games, mobiele devices en live-events, waarbij de verschillende media informatie communiceren, die deel uitmaken van een overkoepelende boodschap.

6 Vandaag Marketingcommunicatie instrumenten

7 Marketingcommunicatie- instrumenten Instrumenten Organisatievorm Passen bij de doelgroep, merk,product.

8 Marketingcommunicatie- instrumenten Reclame PR en voorlichting Sponsoring Promoties Directmarketingcommunicatie Persoonlijke verkoop Beurzen en tentoonstelling

9 Reclame Reclame: Wordt gebruikt voor het versterken van een merk Gebruik van massamedia

10 Reclame 2 vormen –Actiereclame: koopgedrag beïnvloeding. Promotie (actie) wordt gecommuniceerd. –Themareclame: beïnvloeden van kennis en attitude van de doelgroep. Hoge frequentie uitingen.

11 Reclame Beleveniscommunicatie: Door een merk geënsceneerde, belevingsgeörienteerde gebeurtenissen die de consument op eigen initiatief kan ondergaan. Picnic Experience Economy

12 Beleveniscommunicatie Evenementen: Lancome fashion Award Venues (Holland Heineken House) TV programma’s (Vrienden van Amstel Live) Print (Colors van Benetton) Internet (Heineken experience)

13 Beleveniscommunicatie kan –Dynamiseren merk. (Pepsi en popmuziek) –Virale marketingcommunicatie, insluipen zonder campagne (Red Bull Airrace)

14 Public Relations bevorderen wederzijds begrip tussen een onderneming en haar doelgroepen. Maatschappelijke veranderingen, actiegroepen, politieke ontwikkelingen die invloed hebben op de organisatie of product.

15 Public Relations Corporate PR Behartigt de belangen en het imago van de onderneming –Wat doet Shell in Nigeria –Nike in Viëtnam Financiële PR Imago en bekendheid verbeteren door financiële gegevens te publiceren

16 Sponsoring –Sponsor levert geld, goederen, diensten en know how. In ruil daarvoor werkt de gesponsorde mee aan de MC- doelstellingen van de gebruiker. Doelstelling –Vergroten merkbekendheid –Versterken merkimago

17 Promotie Het behalen van extra omzet gedurende de actieperiode –Mc Donalds glas (alles over promotie-acties)

18 Promotie Klassieke promotie Winkeldisplays (tijdelijk) Thematische promotie (lange termijn) Heineken hoed tijdens WK voetbal. Versterken merk en imago en verkoop bier

19 Directmarketingcommunicatie Marketing gericht op verkrijgen en onderhouden van een duurzame relatie tussen aanbieder en afnemer

20 Directmarketingcommunicatie Is alleen effectief als de aanbieder informatie heeft over naam en adres van potentiële afnemeners.

21 DM Inzet tal van media: Mail H-A-H Folders Antwoordkaarten TV Internet (www.rodekruis.nl)www.rodekruis.nl

22 Persoonlijke verkoop Persoonlijk en interactief contact tussen verkoper en koper. Altijd sprake van tweerichtingsverkeer

23 Cross Media en Content (JvH)

24 DAG ONLINE MOBIEL PAPIER

25 Cross Media en Content Wat is Cross Media? Wat is Content?

26 Opdracht Één vraag per groep over cross media en content. Veldonderzoek: Lees 2 kr. Dag Ga online en meld je aan Doe mee aan discussies op de site Meld je aan op de mobiele site Mailen ma.avond u

27 Criteria cross media content Content (tekst, beeld, bewegend beeld, geluid) verspreid door middel van verschillende mediavormen. De verschillende mediavormen hebben specifieke kwaliteiten die optimaal benut worden Elk ingeschakeld medium maakt deel uit van het overkoepelende verhaal, maar kunnen afzonderlijk van elkaar verschillende doelstellingen hebben.

28 Volgende week ook…. Eigen voorbeelden cross media en content.

29 Vragen?


Download ppt "Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan Moodboard Campagne Uitwerking concepten (5 media) Individueel (media diary/Picnic)"

Verwante presentaties


Ads door Google