De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Crossmedia Strategie en concept.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Crossmedia Strategie en concept."— Transcript van de presentatie:

1 Crossmedia Strategie en concept

2 Wat is crossmedia? “Een kruisbestuiving van verschillende media, zoals theater, film, tv, radio, print, internet, games, mobiele devices en live events…” Bron: IndyraReynaerts

3 Wat is crossmedia? “…waarbij de verschillende media mediumspecifieke betekenissen communiceren die deel uitmaken van een universeel doel” Bron: IndyraReynaerts

4 Wat is crossmedia? “Bij crossmedia-communicatie nodigt het verhaal je uit om een cross-over te maken van het ene naar het andere medium” Bron: De Haas, 2005

5 Idols

6 DE Burendag In-store Actieverpakkingen TV: commercials, shownieuws
Internet: actiesite, banners SMS Print Event Outdoor: billboards, deurschildjes

7 DE Burendag

8 DE Burendag

9 DE Burendag

10 DE Burendag

11 Waarde-toevoegend Voor het publiek: Het verhaal krijgt meer dimensies
Gebruiksgemak Meer interactie en eigen inbreng

12 Waarde-toevoegend Voor de hoofdproducent: Meer bereik
Meer contactmomenten Meer impact Kosten verschuiven van zender naar ontvanger

13 Aandachtspunten Mediumspecificiteit Storytelling Usability
Sociale media

14 Storytelling centraal
TV Internet Mobiel Print

15 Mediumspecificiteit TV: emotie, demonstratie
Radio: naamsbekendheid, opinie Print: informatie, segmentatie Internet: interactie, netwerken Mobiel: plaatsonafhankelijk, interactie

16 Crossmedia: Geen doel op zich! Een middel om betekenissen te communiceren


Download ppt "Crossmedia Strategie en concept."

Verwante presentaties


Ads door Google