De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Paul Koole Rodney de Grave.  Wat is Mobiele Communicatie?  Hoe is Mobiele Communicatie ontstaan?  Toepassingen van Mobiele Communicatie in het bedrijfsleven.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Paul Koole Rodney de Grave.  Wat is Mobiele Communicatie?  Hoe is Mobiele Communicatie ontstaan?  Toepassingen van Mobiele Communicatie in het bedrijfsleven."— Transcript van de presentatie:

1 Paul Koole Rodney de Grave

2  Wat is Mobiele Communicatie?  Hoe is Mobiele Communicatie ontstaan?  Toepassingen van Mobiele Communicatie in het bedrijfsleven  Wat kunnen we van Mobiele Communicatie verwachten?

3 Mobiele communicatie is het inzetten van alles wat mobiel, draagbaar en draadloos is om te communiceren.

4  y=berlitz&search_type= y=berlitz&search_type=

5  De eerste mobiele telefoon

6  AutoTelefoonNetwork  Pollux en Castor  Niet mobiel  3 fases

7  Global System for Mobile Communication  Roaming tussen netwerken  Spraak, SMS, WAP

8  General Packet Radio Services  100kbps  ‘Always On’

9  Universal Mobile Telephone System  Opvolger GSM  Datanetwerk  2mbps

10  Ultra Wide Band  Maakt gebruik van radiogolven  Extreme bandbreedtes tot wel 1Gps  Wordt gebruikt in het leger

11 Gezondheid

12  Wereldwijd 1.3 miljard telefoons, waarvan 15miljoen in Nederland  90 miljoen telefoon gesprekken per dag  Wereldwijd worden er ongeveer 600 miljard smsjes verzonden per jaar  In Nederland zijn dat 226 miljoen smsjes wat goed is voor zon 60 miljoen euro!

13  Intern  Extern

14  Voordelen  Nadelen  Toegepaste technieken

15  Interactief en innovatief  Hoge leesbaarheid en attentiewaarde  Overal bereikbaar  Betere Communicatie

16  Hoge kosten  Moeilijke regel en wetgeving

17  Location Based Services  Imago  Zorg en Veiligheid  Voorlichting Organisatie  Arbeidsmarktcommunicatie

18  Voordelen  Nadelen  Toegepaste technieken

19  Grote respons  Lees gerantie  Interactie  Gerichte Marketing  Mobiel staat ongeveer 20 uur per dag aan  Zeer geschikt voor jongeren

20

21

22

23  Wet en Regelgeving  Irritatie  Persoonlijk  Hoge Kosten

24  SMS Acties  Mobile Couponing  In Store Promotions

25  Een verpakking wordt voorzien van een unieke code. Wanneer je deze code naar een bepaald nummer sms-t is er kans op een prijs. › Direct antwoord › Goede evaluatie › Lage kosten

26  84E 84E

27  Versturen van een barcode naar een mobiele telefoon. Dit levert korting of toegang op bij het tonen van de barcode › Mobiel altijd bij je › On demand delivery › Actie aanpasbaar

28  Op vertoon van een sms bericht ontvangt de consument een gratis monster. › Genereert store traffic › Combineert andere media

29  Bluecasting  Vooral in Engeland  Beperkt door de wetgeving

30

31  Convergentie media, PC, internet en mobiel  Multimedia Content  Open portal Structuur

32  Gebruiker bepaalt zelf wat hij/zij wilt  Betere PR  Extra verkoop  Merk beleving  Stukje entertainment  Stroom naar winkels toe

33  60% ligt niet wakker van het privacystorende effect  20% staat open voor reclame via de sms en wil daar best voor betalen  25% van de studenten in Engeland zegt open te staan voor aanbiedingen via bluetooth

34 Ride the wave, go with the flow GO MOBILE !

35


Download ppt "Paul Koole Rodney de Grave.  Wat is Mobiele Communicatie?  Hoe is Mobiele Communicatie ontstaan?  Toepassingen van Mobiele Communicatie in het bedrijfsleven."

Verwante presentaties


Ads door Google