De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Marian Spier Manager Content & Communicatie International coördinator SBC Afstudeerbegeleider –Studie Communicatie en designmanagement Didactiek, pedagogiek.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Marian Spier Manager Content & Communicatie International coördinator SBC Afstudeerbegeleider –Studie Communicatie en designmanagement Didactiek, pedagogiek."— Transcript van de presentatie:

1

2 Marian Spier Manager Content & Communicatie International coördinator SBC Afstudeerbegeleider –Studie Communicatie en designmanagement Didactiek, pedagogiek Organisatiepsychologie Werk –Communicatie adviseur –Manager interactive –Liaison officer –Extra: –Schrijven voor online magazines –Tolk –Reizen!

3 Inleiding Nieuw studiejaar

4 Vakken V2 schooljaar 10/11

5 CROSS MEDIA

6 INTERACTIEF SCENARIOSCHRIJVEN

7 SERIOUS GAME

8 TV & interactie

9 MINOR Minorcoördinator Karin Dokman. Minoren buiten de HvA nu regelen! Minoren binnen de Hva Internationaal Coördinator Marian Spier Herkansingen nu regelen!!!

10 CMS

11

12 Verschuiving medialandschap

13 3 trends 1.Any time, any place any where (onafhankelijk van tijd, plaats, of ruimte gebruik maken van mediadiensten.) 2.Toenemende interactiviteit 3.Grenzen tussen media vervagen

14 Any time Any place Any where

15 Toenemende interactiviteit (consument als aanbieder UCG)

16 Grenzen tussen media -apparaten -sectoren vervagen

17 Cross Media

18 Wat is Cross Media volgens jou?

19 Definities Interactieve communicatie Multimediacommunicatie Convergentie van hardware, functies en infrastructuur Kruisbestuiving van media.

20 Cross Media theater, film, televisie, radio, print, internet, games, mobiele devices en live-events overkoepelende boodschapkruisbestuiving van verschillende media zoals theater, film, televisie, radio, print, internet, games, mobiele devices en live-events, waarbij de verschillende media informatie communiceren, die deel uitmaken van een overkoepelende boodschap.

21 Die verschillende media versterken elkaar.

22 Mediamakers hebben te maken met digitale consumenten. Selectieve consumenten, die op zoek zijn naar gepersonaliseerde participatie.

23 Consument Selectief –Is bewust van de keuze die hij maakt in producten, diensten en manier van communiceren Participatie –Toename van betrokkenheid in interactie en co- creatie van merkbeleving Personalisatie –Toenemend verlangen naar gepersonaliseerde diensten en communicatie.

24 Selectief Is bewust van de keuze die hij maakt in diensten en manier van communiceren

25 Participatie Toename betrokkenheid in interactie en co-creatie van merkbeleving

26 Personalisatie Toename verlangen naar geperso- naliseerde diensten en communicatie

27 Dus Cross Media campagne, waarbij diverse media (internet, mobiel, tv, radio, print, entertainment) worden ingezet, waarbij de doelgroep bewuste keuzes kan maken, kan participeren en gepersonaliseerde informatie ontvangt.

28 Opdracht Schrijf een cross media communicatieplan voor een stadsdeel en ontwikkel een cross media campagne. Belangrijk: boodschap en gebruiker centraal.

29 Opleveren na 10 weken Cross Media communicatieplan (na 5 weken) Campagne in demovorm (na 10 weken)

30 Vragen?

31 Verschuiving medialandschap

32

33 Print

34 Mobiel

35 Internet

36 iPad

37 Radio

38 TV

39 Social Media

40 Waarom is Social Media belangrijk Social Media State of mind 3 typen van Social Media

41 Mensen blokkeren marketing

42 Men heeft geen marketing nodig!

43 Andere manier denken over marketing Push marketing Telemarketing Beurzen Direct mail nieuwsbrief Print advertenties Radio advertenties INTERRUPTIE Pull marketing SEO Bloggen Social Media RSS Free tools/trials Viral Video PERMISSIE

44 Wat is Social Media Een verzamelnaam voor alle internet- toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen op een gebruiksvriendelijke en vaak leuke wijze. Het betreft niet alleen informatie in de vorm van tekst (nieuws, artikelen). Ook geluid (podcasts, muziek) en beeld (fotografie, video).

45 Social Media is pull marketing Social media helpt met SEO Social media promote blogs Social media gaat altijd uit van toestemming

46 Social= netwerkborrel Wordt een onderdeel van de community Voeg waarde toe aan de community –Stel en beantwoordt vragen Effectiever dan live netwerkborrels –Geen grenzen, van tijd, of plaats –Andere mensen kunnen makkelijk meeluisteren

47 3 vormen van Social Media Publiceren Delen Netwerk

48 Social Media publiceren

49 Social Media: publiceren Iedereen kan publiceren

50 Wat kan je publiceren Video content Tekst content Beeld content Geluid content

51 Social Media Delen (Share)

52 Social Media: Share Alles kan gedeeld worden

53 Social Media Marketing Je kan monitoren wat er gedeeld wordt Je kan uitzoeken waar bezoekers vandaan komen Eigen content en andere content promoten Content produceren die bezoekers leuk vinden

54 Social Media Netwerken

55 Social Media Netwerk Men kan zich overal met anderen verbinden (connecten)

56 Marketing tips Maak vrienden –Vind jouw bestaande connecties –Netwerk in groepen –Voeg aan jouw , jouw blog, bio, of profile Wees behulpzaam –Beantwoord vragen –Deel interessante content –Maak connecties

57 Meten is weten! RSS abonnees Blog bezoek Twitter FLWRS Vrienden op Facebook en Linkedin Videobezoek op Youtubes Comments op blogs

58 Vragen?

59 Doelgroep

60 Doelgroepen Algemeen Domeinspecifiek Merkspecifiek

61 Algemene kenmerken Geografisch Socio-economisch Psychografisch (levensstijl en waarden)

62 Domeinspecifiek Betrokkenheid Product eigenschappen Productbezit en gebruik

63 Merkspecifiek Kennis en attitude merk (DE/ Max Havelaar)

64 Doelgroep Doelgroep Nike (fanatieke sporters) Nu: Iedereen die sportiviteit en doorzettings- vermogen als levensinstelling omarmt. Ook: mensen van zestig jaar en ouder en invalide mensen

65 Vragen?

66 Opdracht: Stadsdeel Amsterdam

67 Opdracht 1 Formeer een groep: Strategie, Art, Copy Neem de case goed door Neem achtergrondinfo over de stadsdelen goed door. Post jullie bevindingen op het blog!

68 Presentatie 5 min! Wie is de doelgroep? Wat is de inhoud van je case? Hoe denk je ze met bestaande kennis te bereiken. Welke media zet je in? Welk beeld roept jouw stadsdeel op? Flickr, Google.

69 Volgende week Huiswerk! Omgevingsanalyse Doelgroepanalyse Debriefing Weblog bijhouden Maandag blogadres mailen naar

70

71 Vragen?


Download ppt "Marian Spier Manager Content & Communicatie International coördinator SBC Afstudeerbegeleider –Studie Communicatie en designmanagement Didactiek, pedagogiek."

Verwante presentaties


Ads door Google