De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

WAT IS PRECIES HET DOEL? ALS JE NIET WEET HOE JE ERGENS GAAT KOMEN?

Verwante presentaties


Presentatie over: "WAT IS PRECIES HET DOEL? ALS JE NIET WEET HOE JE ERGENS GAAT KOMEN?"— Transcript van de presentatie:

1

2

3 WAT IS PRECIES HET DOEL?

4

5

6 ALS JE NIET WEET HOE JE ERGENS GAAT KOMEN?

7 POSITIONERING INFORMATIONEEL TRANSFORMATIONEEL TWEEZIJDIG UITVOERINGSPOSITIONERING

8

9

10 BUDGETTEREN FACTOREN die van invloed zijn: 1.Rol van Marketingcommunicatie in het marketingproces 2.Omvang marktgebied 3.Levenscyclus van het product 4.Producteigenschappen en productdifferentiatie 5.Winstmarge en omzetvolume 6.Activiteiten van de concurrentie 7.Mediakosten 8.HOOFDSTUK 10

11 VORMEN VAN BUDGETTEREN: 1)ANTI CYCLISCH 2)OMZETPERCENTAGE 3)TAAKSTELLEND PARITEITEN 4)SLUITPOST

12 BUREAU’S

13

14

15

16

17

18

19 WAAR ZITTEN ZE DAN?

20 GEBRUIK DE JUISTE MIDDELEN

21 MARKETING COMMUNICATIE INSTRUMENTEN

22 MET ALLE MARCOM-INSTRUMENTEN PROBEREN WE HET KEUZEGEDRAG VAN DE CONSUMENT TE BEINVLOEDEN 2.3 | MARKETINGCOMMUNICATIE-INSTRUMENTEN SIGNALEN VOOR DE CONSUMENT BESTAAN OA UIT: - MERKNAAM - VERPAKKING - VORMGEVING - PRIJS - DISTRIBUTIEKANALEN MAAR ER ZIJN ANDERE MANIEREN OM HET PROD. ONDER DE AANDACHT TE BRENGEN: MARCOMMIX

23

24 RECLAME

25 ONLINE MARKETINGCOMMUNICATIE

26

27

28 SPONSORING

29 WINKEL COMMUNICATIE

30

31 PERSOONLIJKE VERKOOP

32 EVENTS

33

34

35

36 We onderscheiden: Visuele media Auditieve media Audiovisuele media © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 36

37 Ga naar : NOM gemiddeld-bereik-npm-2011-ii-2012-i.pdf gemiddeld-bereik-npm-2011-ii-2012-i.pdf

38 © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 38

39 © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 39

40 © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 40

41 © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 41

42 TIJDSCHRIFT VAN HET JAAR

43 © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 43

44 © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 44

45

46 © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 46

47

48

49 Voorbeeld van HEINEKEN © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 49

50 © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 50

51 1.Oplage 2.Bereik 3.Dekking 4.Kosten per duizend 5.Communicatievermogen 6.Contractfrequentie 7.Budget © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 51

52 © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 52

53 Gemiddeld bereik Cumulatief bereik Actueel bereik Brutobereik Nettobereik © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 53

54 © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 54

55 © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 55

56 Hangt af van aantal factoren: Technische eigenschappen Context van het medium Confrontatiesituatie Internal pacing External pacing © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 56

57 De frequentie kan als volgt worden ingedeeld: Constant aanwezig Pieken Concentraties © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 57

58 Pretest Posttest Nulmeting © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 58

59 © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 59

60 © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 60 Start vóór het eerste gesprek.

61 © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 61 Weet wat de opdrachtgever wil.

62 © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 62 Is het probleem wel met communicatie op te lossen?

63 © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 63

64 © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 64 Verras met creatieve oplossingen.

65 © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 65 Verleid je klant en verkoop je advies.

66 © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 66 Geef duidelijk de vervolgstappen aan.

67

68

69

70

71

72

73

74

75

76

77

78


Download ppt "WAT IS PRECIES HET DOEL? ALS JE NIET WEET HOE JE ERGENS GAAT KOMEN?"

Verwante presentaties


Ads door Google