De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Hoofdstuk 7 Reclameontwerp: boodschapstrategieën en creatieve uitwerking.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Hoofdstuk 7 Reclameontwerp: boodschapstrategieën en creatieve uitwerking."— Transcript van de presentatie:

1 Hoofdstuk 7 Reclameontwerp: boodschapstrategieën en creatieve uitwerking

2 Leerdoelen Weten wat de drie soorten boodschapstrategieën (cognitief, affectief en gedrag) zijn en die laten aansluiten bij de gekozen media voor een reclamecampagne. Bestuderen van de rol die boodschapstrategieën spelen in het ontwerpen van een effectieve propositie en de creatieve uitwerking. Toepassen van ieder type creatieve uitwerking in de juiste situatie. Leren wat de waarde is van een effectieve bron of woordvoerder plus de criteria om zo iemand te selecteren. Gebruikmaken van de principes van effectieve reclame om zeker te weten dat de boodschap de beste kans maakt om de doelgroep te bereiken en te beïnvloeden.

3 Figuur 7.1 Boodschapstrategieën

4 Figuur 7.2 Het effectenhierarchiemodel, boodschapstrategieën en reclamecomponenten

5 Figuur 7.2 Creative uitwerking

6 Figuur 7.4 Beroemde woordvoerders

7 Figuur 7.5


Download ppt "Hoofdstuk 7 Reclameontwerp: boodschapstrategieën en creatieve uitwerking."

Verwante presentaties


Ads door Google