De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Reclame Public relations Persoonlijke verkoop Sales promotion ELEMENTEN VAN DE PROMOTIEMIX.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Reclame Public relations Persoonlijke verkoop Sales promotion ELEMENTEN VAN DE PROMOTIEMIX."— Transcript van de presentatie:

1 Reclame Public relations Persoonlijke verkoop Sales promotion ELEMENTEN VAN DE PROMOTIEMIX

2 Figuur 18.1 Het marketingcommunicatiesysteem

3 Figuur 18.2 Geïntegreerde marketingcommunicatie

4 Figuur 18.3 Elementen van het communicatieproces

5 Bekendheid AankoopOvertuigingVoorkeur WaarderingKennis Figuur 18.4 Stadia van koopbereidheid

6 SOORTEN BOODSCHAPPEN Morele boodschappen Emotionele boodschappen Rationele boodschappen STRUCTUUR VAN DE BOODSCHAP Volgorde van argumenten Argument type Conclusies trekken Zintuiglijk aantrekkingskracht VORMGEVING ContrastNieuwigheid

7 Figuur 18.5 De gemeten feedback voor twee merken

8 Percentage van de omzet Betaalbaarheids- methode Taakstellende budgetterings- methode Pariteitenmethode METHODEN OM HET PROMOTIEBUDGET OP TE STELLEN

9 Figuur 18.6 Relatief belang van promotie-instrumenten in consumenten- versus businessmarkten

10 Figuur 18.7 Push-strategie tegenover pull-strategie


Download ppt "Reclame Public relations Persoonlijke verkoop Sales promotion ELEMENTEN VAN DE PROMOTIEMIX."

Verwante presentaties


Ads door Google