De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Sturen op resultaat, een kwestie van lange adem Den Haag, 30 mei 2008.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Sturen op resultaat, een kwestie van lange adem Den Haag, 30 mei 2008."— Transcript van de presentatie:

1 Sturen op resultaat, een kwestie van lange adem Den Haag, 30 mei 2008

2 Integraal Toezicht Jeugd Van toezicht naar de praktijk ‘Het kan in Almere’…..

3 Enkele feiten en cijfers Groei van naar inwoners Ruim kinderen in de leeftijd van 4-20 jaar Veel mobiliteit binnen de stad Concentraties van problemen met jeugd Onderwijskwaliteit onder druk Veel mensen van goede wil

4 Experiment Gewoon Anders Start 1997 Clusteroverstijgend (2,3 en 4) PO, VO, MBO Innovatieve onderwijsmodellen Keuzevrijheid van ouders Derde experimentfase

5 LEGITIMITEIT EN STEUN PUBLIEKE WAARDE(N) ORGANISATIE CAPACITEIT

6 LEGITIMITEIT EN STEUN WILLEN MOGEN KUNNEN PUBLIEKE WAARDE(N) ORGANISATIE CAPACITEIT

7 Passend onderwijs voor alle (zorg)leerlingen in Almere Scholen, ouders, gemeente, Rijk, jeugdketen, concullega’s SGA intern: structuur, cultuur, competenties, middelen WILLEN MOGEN KUNNEN

8 Passend onderwijs voor alle (zorg)leerlingen in Almere Scholen, ouders, gemeente, Rijk, jeugdketen, concullega’s SGA intern: structuur, cultuur, competenties, middelen WILLEN MOGEN KUNNEN

9 Passend onderwijs voor alle (zorg)leerlingen in Almere Scholen, ouders, gemeente, Rijk, jeugdketen, concullega’s SGA intern: structuur, cultuur, competenties, middelen WILLEN MOGEN KUNNEN

10 3 resultaatvragen 1. Hoeveel hebben we gedaan? 2. Hoe goed hebben we het gedaan? 3. Hebben we het verschil gemaakt?

11 Inspanning Kwaliteit % Effect Kwantiteit # Hoeveel hebben we gedaan Hoe goed hebben we het gedaan Hebben we het verschil gemaakt? #%

12 Inspanning Kwaliteit % Effect Kwantiteit # Hoeveel hebben we gedaanHoe goed hebben we het gedaan Hebben we het verschil gemaakt? Meest belangrijk Minst belangrijk

13 Inspanning Kwaliteit % Effect Kwantiteit # Hoeveel hebben we gedaanHoe goed hebben we het gedaan Hebben we het verschil gemaakt? Minste controle Meeste controle

14 Inspanning Kwaliteit % Effect Kwantiteit # Hoeveel hebben we gedaan? # kinderen # scholen # indicaties # plaatsingen # uren casemanagement Hoe goed hebben we het gedaan? % wachttijd % doorlooptijd dossiers % workload % ziekteverzuim % positieve evaluaties % overhead Hebben we het verschil gemaakt? SGA % kinderen succesvol op school % scholen dat kiest voor integratie % thuiszitters % kinderen naar school in de wijk # kinderen succesvol op school # scholen dat kiest voor integratie # thuiszitters # kinderen naar school in de wijk

15 Inspanning Kwaliteit % Effect Kwantiteit # Hoeveel hebben we gedaan? # kinderen # scholen # indicaties # plaatsingen # uren casemanagement Hoe goed hebben we het gedaan? % wachttijd % doorlooptijd dossiers % workload % ziekteverzuim % positieve evaluaties % overhead Hebben we het verschil gemaakt? SGA % kinderen succesvol op school % scholen dat kiest voor integratie % thuiszitters % kinderen naar school in de wijk # kinderen succesvol op school # scholen dat kiest voor integratie # thuiszitters # kinderen naar school in de wijk

16 Inspanning Kwaliteit % Effect Kwantiteit # Hoeveel hebben we gedaan? # kinderen # scholen # indicaties # plaatsingen # uren casemanagement Hoe goed hebben we het gedaan? % wachttijd % doorlooptijd dossiers % workload % ziekteverzuim % positieve evaluaties % overhead Hebben we het verschil gemaakt? SGA % kinderen succesvol op school % scholen dat kiest voor integratie % thuiszitters % kinderen naar school in de wijk # kinderen succesvol op school # scholen dat kiest voor integratie # thuiszitters # kinderen naar school in de wijk DATA-ONTWIKKELINGSAGENDA

17 Data-ontwikkelingsagenda Totale populatie 0-23 jarigen (N) N/% kinderen dat regulier onderwijs volgt N/% kinderen in so N/% thuiszitters N/% vsv N/% kinderen met handicap en startkwalificatie N/% kinderen dat buiten Almere onderwijs volgt N/% kinderen met uitkering (wajong) Enz.

18 Kinderen in Almere zijn succesvol op school Kinderen in Almere voelen zich veilig Kinderen in Almere volgen in Almere het onderwijs dat bij hen past Kinderen in Almere zijn gezond De onderwijs- kwaliteit is goed Er zijn voldoende voorzieningen Er is specialistische zorg voor leerlingen die dit nodig hebben.

19 Kinderen in Almere zijn succesvol op school Kinderen in Almere voelen zich veilig Kinderen in Almere volgen in Almere het onderwijs dat bij hen past Kinderen in Almere zijn gezond De onderwijs- kwaliteit is goed Er zijn voldoende voorzieningen Er is specialistische zorg voor leerlingen die dit nodig hebben.


Download ppt "Sturen op resultaat, een kwestie van lange adem Den Haag, 30 mei 2008."

Verwante presentaties


Ads door Google