Centrale schoolbespreking

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ontwikkeltraject Eigentijds Beoordelen in het Onderwijs (EBO)
Advertisements

Welkom in groep 8.
Zorgwerking in onze school
Sturen op delen = vermenigvuldigen
Informatieavond 22 april 2013
Informatieavond groep 8
Van probleem naar onderwijsbehoefte
Anneke van Rooijen & Robert Redegeld
Centrale schoolbespreking Naam van de school Datum Logo van de school.
meerjarig verbeterplan onderwijs
Schoolcijfers, een tweede natuur
De Kor f Openbare basisschool Montessori Welkom.
hoe gaan we om met verschillen in leercapaciteit
WELKOM. Welkom op de algemene informatie-avond Van de St. Josephschool Even voorstellen:Managementteam en Zorg Manon van Druten bovenbouwteamleider Rachel.
Onderwijs passend maken met behulp van handelingsgericht werken Studiedag 13 oktober 2009 SWV Delft - Pijnacker.
Kan de pc het remediëren overnemen?
Leerlingenzorg De Telgenkamp
Welkom in groep.
SAMEN AAN ZET Opbrengstgericht werken voor docenten.
samenhang Resultaten Processen Persoon Wat het oplevert Wat je doet:
Schoolrijpheid Infoavond 2 februari 2012.
SAMEN AAN ZET Workshop voor leidinggevenden én docenten.
1-zorgroute in school MR bs Edith Stein
Handelingsgericht werken als schakel naar passend onderwijs
ICT in het schrijfonderwijs
1-zorgroute in school bs Edith Stein MR Ouderkamer
Kennisgroep Kwaliteit evalueren van kwaliteit sturen op kwaliteit
Pilot Multidisciplinair Zorgteam in school (MZT) HGW - HGI (handelingsgericht werken - handelingsgericht indiceren) Doel:
Protocol Ernstige RekenWiskunde-problemen en Dyscalculie
Project manager Masterplan methodisch werken met peuters/VVE Voorstellen Project manager Masterplan methodisch werken met peuters/VVE Pedagogisch.
HGW-Vuurvlinder Passend Onderwijs? Bezuinigingen? Handelings Gericht Werken Hulp vanuit de overheid?
Welkom in de groepen 4a en 4b
Daltonschool In Balans
WELKOM.
Leerling ? Een leerlingrapport.
Pass’t Montessorionderwijs ?
Handelingsgericht Werken
Groepsplannen evalueren Dirk van Dijkschool Linda Pereboom
Programma Doel van vanmiddag Uitgangspunten HGW Opdrachten Evaluatie.
PASSEND ONDERWIJS Wat is er veranderd sinds vorig jaar?
Informatie-avond groep 1-2 September 2014
Welkom in groep 6 Informatieavond
Informatie avond september 2011
Zorgplicht in passend onderwijs
Evaluatie verbetertraject
Kwaliteitsbeleid.
3umH3H0. Studie reis Canada Renate en Henco (14 t/m 22 november 2014)
Basisscho ol Op De Horst Ervaringsgerich t Onderwijs Afstemming.
Informatie voor ouders van de van Randwijkschool.
ERWD Training ERWD PO - Dag 2. Waar heb je in de auto/trein terug of de volgende dag met je collega’s over gesproken? Welke nieuwe inzichten heb je opgedaan?
en het leerlingvolgsysteem
“Met Kinderen Leren” Wat gaan we doen in ?
Toelichting inspectierapport. Agenda Inleiding/welkom Waar kijkt de inspectie naar? Hoe verder? Nog te beantwoorden vragen.
Opbrengstgericht werken en jonge kinderen: hoezo?
Ouder info avond 25 juni 2013 Het Avontuur Sterk in Eigentijds Onderwijs.
Informatie avond groep 8 Welkom en toelichting op de avond Welkom en toelichting op de avond De Zilverberg en opbrengstgericht werken De Zilverberg en.
WELKOM Tweede jaars OGP6 Onderzoek Bijeenkomst
De zorg op onze school Presentatie over de zorg met als uitgangspunt de 1-zorgroute. Petra Vinkestijn IB-er Burg. Westerbeek van Eertenschool Varik.
Informatieavond groep 6. Welkom en toelichting op de avond De Zilverberg en opbrengstgericht werken Het onderwijs in groep 6 Het programma Overige.
DOLLARD COLLEGE LOCATIE SCHEEMDA Pilot 1.1 Collega’s Dollard College 11 maart 2010.
Netwerk IB WSNS Tilburg
Belang bewegingsonderwijs met kleuters
Informatieavond groep 5
Stichting Lek en IJssel
PILOT HG MDO bovenschoolse pool: LOKET schoolniveau
PowerPoint Taal Bijeenkomst 7: Evalueren op schoolniveau
Leer- en ontwikkelingslijnen 4-7 jaar
Hoe volgen wij onze kinderen?
LEERLINGBESPREKINGEN
Kenniskring OPP Brenda Roepert en Amber Pompe Onderwijsadviseurs
Transcript van de presentatie:

Centrale schoolbespreking Mariaschool Vasse 13-3-2014

Doel Centrale School bespreking: Uitgangspunt schoolplan 2011-2015 Deelplan 2013-2014: Evalueren van de plannen n.a.v. de gestelde doelen. Resultaten van de school bespreken Resultaten van de school betrekken in het bijstellen van de plannen op schoolniveau. Iedereen betrekken bij het realiseren van de doelen Commitment Afspreken wat je doet en doen wat je afspreekt! Schoolontwikkeling=teamontwikkeling

OOK HGW bij CSB Waarnemen Realiseren Begrijpen plannen Opbrengsten Op basis van de analyse kijken wat er nodig is om tot doelrealisatie te komen. Wat is de eerstvolgende stap? Het school(jaar)plan bijstellen en/ of handhaven Opbrengsten Evaluatie van het school(jaar)plan Observaties; stimulerende en belemmerende aspecten inventariseren Aan de slag met de gemaakte afspraken. Realiseren Waarnemen Begrijpen plannen

Plannen 2013-2014 Verbeteringstraject HGW Spelling (implementatie Super Spellen) Nascholing HGW groepsplannen in planb2 (gericht op Begrijpend lezen) Verkennen van de methode ‘Grip op lezen’. Twee keer per jaar Centrale Schoolbespreking Voortzetting van BAS Voortzetting LIST Voortzetting School Zorgteam Voortgang van het project TOF verrijkingsonderwijs Voortzetting afstemming VVE (voor en-vroegschoolse educatie) Effectieve instructie IGDI, klassenbezoeken

Fase 1: waarnemen en signaleren Kwantitatieve data: De opbrengsten: Foto van de groep Film van het leerjaar Taal voor kleuters, rekenen voor kleuters, Begrijpend lezen, Rekenen en wiskunde, DMT, Spelling , Eindtoets Evaluaties van de groepsplannen.

Taal voor kleuters Foto van de groepen Film van de jaargroepen

Foto van de huidige groepen Film van de jaargroepen Rekenen voor kleuters Foto van de huidige groepen Film van de jaargroepen

Foto van de huidige groepen Film van de jaargroepen Spelling 2012 Foto van de huidige groepen Film van de jaargroepen

Rekenen 2012 Foto van de huidige groepen Film van de jaargroepen

DMT Foto van de huidige groepen Film van de jaargroepen

Begrijpend lezen Foto van de huidige groepen Film van de jaargroepen

Cito Eindtoets

Fase 1: Waarnemen en Signaleren Evaluatie van het school(jaar)plan Observaties; stimulerende en belemmerende aspecten inventariseren

Verbeteringstraject HGW Spelling (implementatie Super Spellen) Stimulerende aspecten Belemmerende aspecten Iedereen hanteert de regels van Super Spellen Zijn deze doelen gerealiseerd? Wat wel wat niet?

Nascholing HGW groepsplannen in planb2 (gericht op Begrijpend lezen) Stimulerende aspecten Belemmerende aspecten Evalueren: Normgericht Evalueren: Leerstofgericht Evalueren: Plussen en minnen door iedereen Evalueren: Aanpakgericht Er worden bijeenkomsten gepland waar samen wordt geëvalueerd. Evalueren: Organisatiegericht Evalueren: Plussen en minnen niet eenduidig BL: Verkenning Grip op lezen BL: resultaten (Cito)

Voortzetting van BAS ?

Voortzetting BAS Stimulerende aspecten Belemmerende aspecten IGDI staat in het schoolplan 2013-2014

Voortzetting LIST Zijn deze doelen gerealiseerd? Wat wel wat niet? Stimulerende aspecten Belemmerende aspecten 35 minuten lezen door de hele school elke ochtend Zijn deze doelen gerealiseerd? Wat wel wat niet?

Voortzetting School Zorgteam Stimulende aspecten Belemmerende aspecten Goede signalering door de leerkrachten Voorbereiding: groeiformulieren is goed

Voortgang van het project TOF verrijkingsonderwijs Stimulerende aspecten Belemmerende aspecten

Voortzetting afstemming VVE (voor en-vroegschoolse educatie) Stimulerende aspecten Belemmerende aspecten Zijn deze doelen gerealiseerd? Wat wel wat niet?

Effectieve instructie IGDI, klassenbezoeken Stimulerende aspecten Belemmerende aspecten Deuren open voor groepsbezoek

Centrale Schoolbespreking Stimulerende aspecten Belemmerende aspecten

Fase 2: begrijpen en analyseren: Wat betekenen de waarnemingen die we gedaan hebben voor onze plannen voor de komende periode?