Aanmelding en klantroutes Beppechien Bruins Slot Ben Booij Projectleiders bij gemeente Amsterdam
Wat gaan we doen? vier voorbeelden van klantroutes gaan over nieuwe aanvragen, niet over herbeoordelingen in 2015 samenloop Wijkzorg met Ambulante Ondersteuning, Dagbesteding en Pgb per klantroute andere accenten toeleidingsvormen verbinding met informeel maatwerk versus algemeen evaluatie Pgb vragen graag stellen na de voorbeelden focus op informatievragen, discussies parkeren
Klantroute 1 Casus: oudere weduwnaar, vereenzaamt Signaal komt van huisarts Resultaat: ambulante ondersteuning (als algemene voorziening) in combinatie met welzijnsvoorzieningen en informele oplossingen Accent in toelichting klantroute op brede beoordeling
Klantroute 2 Casus: echtpaar 80+, vrouw met dementie. geboden ondersteuning (informele oplossingen, ambulant ondersteuning als algemene voorziening en dagbesteding met laag intensieve begeleiding = eveneens algemene voorziening) Signaal komt van: diverse kanten vanwege evaluatie Resultaat: indicatieaanvraag maatwerkvoorziening dagbesteding met hoog intensieve begeleiding Accent in toelichting klantroute op evaluatie en aanvraag indicatie
Klantroute 3 Casus: Vrouw, 42, meerdere opnames in psych. kliniek vanwege psychose achter de rug. Baan kwijtgeraakt, bijstand. Signaal komt van klantmanager DWI (straks RvE Participatie) Resultaat: maatwerkvoorziening arbeidsmatige dagbesteding Accent in toelichting klantroute op overdragen klanthouderschap, rol klantmanager-specialist arbeidsmatige dagbesteding
Klantroute 4 Casus: LVB cliënt met zeer specifieke eisen aan ondersteuning Signaal komt van MEE Resultaat: Pgb voor ambulante ondersteuning (maatwerk) Accent in toelichting klantroute op werkzaamheden rond Pgb: informeren cliënt en ondersteuning bij aanvraag