ZORG VOOR ALLE LEERLINGEN DOOR ZORG VOOR ELKE LERAAR

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
werken met zorg werk maken van zorg
Advertisements

Project gratis dyslexiesoftware Vlaamse overheid departement onderwijs uitgevoerd door SNPB samenwerkingsverband van de netgebonden pedagogische begeleidingsdiensten.
Reflecteren over het zorgbeleid van de school
Decreet betreffende maatregelen voor leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften Dag SO Jan Decuypere PBD GO! BuO.
KINDEREN EVALUEREN ZELF GON-BEGELEIDING BEGELEIDING DOVE EN SLECHTHORENDE KINDEREN Jan De Vos ( ) – Onderwijskundig Ontwerpen – Academiejaar
ZORG VOOR ALLE LEERLINGEN DOOR ZORG VOOR ELKE LERAAR
functiebeschrijving de rol van de in het loopbaanbeleid
basisinformatie voor ouders en schoolteams mei 2013
Decreet maatregelen voor leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften
Decreet maatregelen voor leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften
Toekomst van internationalisering op de lerarenopleidingen
De Van Damschool in ontwikkeling
Onderwijs passend maken met behulp van handelingsgericht werken Studiedag 13 oktober 2009 SWV Delft - Pijnacker.
0 ‘Zorgen voor een zorgbeleid’ Determinanten van een goede socio-emotionele leerlingenbegeleiding in de eerste graad SO BOF-project Promotor:
Swv V(S)O Eemland Baarns Lyceum 14 oktober 2013.
CAPACITEITSONTWIKKELING IN PROFESSIONELE LEERGEMEENSCHAPPEN Kenniskring Schoolontwikkeling en Schoolmanagement Velon 2007.
samenhang Resultaten Processen Persoon Wat het oplevert Wat je doet:
Uitganspunten passend onderwijs
Zorgtoewijzing van hulpvraag tot nazorg
Onderwijs voor personen met een handicap
Handelingsgericht werken als schakel naar passend onderwijs
Implementatie HGD/ HGW
Bedenkingen vanuit het hogeronderwijsbeleid. VN-verdrag inzake de rechten van personen met een handicap artikel 24 van het VN-verdrag erkent het recht.
Bijeenkomst GMR 12 januari Passend onderwijs.
SCHOOLONDERSTEUNINGS PROFIEL Voorpublicatie Instrumentarium passend onderwijs November 2011.
1zorg-route.
Handelingsgericht werken
SCHOOLONDERSTEUNINGS PROFIEL In het kader van de wet Passend Onderwijs de Baas Coaching en Advisering (BCA)1.
Ervaringen Implementatie in Nederland
Handelingsgericht samenwerken
Zorgvisie van RP2.
ZORG VOOR ALLE LEERLINGEN DOOR ZORG VOOR ELKE LERAAR
Programma Doel van vanmiddag Uitgangspunten HGW Opdrachten Evaluatie.
Wegwijs in Passend Onderwijs. Waarom Passend onderwijs Elk kind recht op goed onderwijs Regulier onderwijs in principe de beste plek tenzij… Meedoen in.
SWPBS Conferentie 2014 Eindhoven
M-decreet 15 september 2014 Centrumraad 30 april 2013.
competentieontwikkeling
Zorgstructuur op basisschool Pius X
Trojka Een nieuwe manier van indiceren. DE GESCHIEDENIS De Trojka is ontstaan in het kader van passend onderwijs en de ontwikkeling Centrum Jeugd en gezin.
Kunstonderwijs op maat
Handelingsgericht werken en de rol van de zorgcoördinator
Leerlingenbegeleiding
PEDAGOGISCHE GEMEENSCHAP
April 2014 Opleiding JGZ Antwerpen
Worldschool. Wat is Worldschool?  Voortgezet onderwijs  Ontwikkelingslanden  Wereldwijde partners  Deskundigen uit verschillende landen  Deskundig.
M-decreet Terugblik Belangrijkste bepalingen Inschrijvingsrecht
M-Decreet Decreet betreffende maatregelen voor leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften CLB Brussel GO!
Algemeen Diagnostisch Protocol
Inschrijvingen – schoolloopbaan – intake redelijkheid van aanpassingen
Ambulante Begeleiding Tine Bruijne september 2015.
M-decreet Prioritaire nascholing ‘Expeditie M’
Samen ontwerpen van een toekomstgerichte en authentieke toetsstrategie Eveline Vinois, Ilse Ruys, Veerle Martens Meer info?
VOCODI 12 mei 19 mei. (Pré)-waarborgregeling (bis)
WELKOM Tweede jaars OGP6 Onderzoek Bijeenkomst
Ieder kind de best passende ontwikkeling NOT 2011 Henk Keesenberg
PERSCONFERENTIE LEERZORG Conceptnota Leerzorg Frank Vandenbroucke.
Begeleiding beginnende leraren: groep B doorlopende leerlijn initieel→ post- initieel Uitgangspunten bij begeleiding startende leraren Doorlopende leerlijn:
Wat houdt het M-decreet in?. HET BEGRIP M-DECREET.
Ondersteuningsmodel Degline Daniëlle iov SWV SGR 13 en 14 dd 26/06/2017.
ondersteuningmodel sessie twee: samenwerkingsverbanden
Hoe versterken we de ondersteuningscapaciteit van scholen?
Het zorgcontinuüm.
Zorgbeleid Zorgbeleid.
Toelatingsvoorwaarden 01/09/2014
Een herziene, bestuurlijke visie op passend onderwijs en Plein 013
Antwerpen plus welkom In naam van het beheerscomité van Antwerpen plus, onder voorzitterschap van Mr. Luc De Kelver, In naam van alle betrokken partners,
Kwaliteitszorg Les 2.
Directievergadering BuO
Bijlage bij hoofdstuk Zorgcontinuüm, in powerpoint
Kopopleiding Gert de Goede Lerarenopleider NaSk Oktober 2018.
Transcript van de presentatie:

ZORG VOOR ALLE LEERLINGEN DOOR ZORG VOOR ELKE LERAAR PROJECT COMPETENTIEONTWIKKELING IN HET KADER VAN LEERLINGEN MET SPECIFIEKE ONDERWIJSBEHOEFTEN   ZORG VOOR ALLE LEERLINGEN DOOR ZORG VOOR ELKE LERAAR

werken naar een meer inclusieve school zorgcontinuüm basiszorg en verhoogde zorg uitgangspunten handelingsgericht werken werken naar een meer inclusieve school Universeel ontwerp voor leren profiel van de inclusieve leraar VN-verdrag rechten personen handicap verbindend samenwerken met onderwijspartners partnerships verbreden & verdiepen basiscompetenties wetenschappelijke bronnen en eigen praktijkonderzoek kwaliteitsdecreet onderwijs ALGEMENE DOELEN - UITGANGSPUNTEN

op school leraren bieden goed onderwijs voor elke leergroep professionaliseren van leraren(teams) in het kader van onderwijs aan leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften -verbindend samenwerken met partners aan een meer inclusieve school- reguliere pedagogisch begeleiders en competentiebegeleiders ondersteunen teams CLB leraren bieden goed onderwijs voor elke leergroep en werken in team samen voor elke leerling teams BUO GON- en ION-begeleiders directeurs op school andere scholen zorgverantwoordelijken - cel leerlingenbegeleiding andere onderwijsniveaus initiële lerarenopleiders leerlingen en hun ouders (of verzorgers) voortgezette lerarenopleiders wetenschappelijke inzichten en eigen praktijkonderzoek als bronnen voor het professioneel handelen PROJECT COMPETENTIEONTWIKKELING