Vervang door auteursnaam en datum.
Kunst verdient een etalage
Tentoonstellingen over kernconcept
Bibliotheek/mediatheek
Of meer besloten
Open leerzone Multifunctionele ruimte Biedt voldoende mogelijkheden voor differentiatie Heterogene basisgroep Zelfstandig of medeverantwoordelijk leren Rijke, uitdagende leeromgeving Eigen keuzemogelijkheden Takenkaarten en portfolio’s Open ruimte met besloten hoeken/werkplekken Structuur in basisgroepen, regels en afspraken, takenkaarten, hoeken/werkplekken én materialen
Basisgroepen
Instructie / begeleiding
Motto: groot waar het kan, klein waar het moet
Planborden, taakkaarten, inschrijflijsten…
Voorbereide leeromgeving
Stilwerkplekken
Peuters en onderbouw open zone
Ervaringen opdoen
Open leerzone en/of naschools ontspannen
Half open en besloten zone Grote mate van flexibiliteit in indeling van gebouw Rijke, uitdagende leeromgeving Kleinere groep dan in de open zone Gebruikmaken open zone-ruimtes (vaak met eigen begeleider) Leer- en ontwikkelingslijnen (event. aangepaste kerndoelen) Zelfstandig werken en keuzemogelijkheden Waar mogelijk taakkaarten en portfolio’s Specifiek voor besloten zone: Stabiel pedagogisch klimaat, kleine groepen Prikkelarme omgeving Vaste begeleiders Voorspelbaarheid in dagritme Individuele werkplekken
Half open
Half open of besloten zone
Kunstatelier
Maken en ontdekken
Het schrijfatelier Een doorgaande lijn, kinderen volgen hun eigen schrijfleerlijn en doen dat zelfstandig De leerkracht houdt overzicht, assistent houdt materiaal op orde
Wat leer je als je een echte dierenverzorger mag zijn?